Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Åpne port med Lyse


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sittet med dette i snart 1 uke i håp om få dette til og fungere, men jeg får ikke åpna porten opp til utorrent.

Har fått altiboxen i bridge mode, har også åpna porten i routeren. prøvd DMZ, åpnet alle brannmurer osv, men ingen hell!

Hva er det jeg overser?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er medlem av tvtorrents.com, og det er derfor jeg vil åpne port, men får ikke "connectable" og det står i utorrent at "DHC osv. not allowed". men nå er jeg kobla direkte til altixboxen. Men nå står det at den ikke åpen! enda til jeg har åpna port gjennom windows-firewall.

 

Jeg tok port forward gjennom PFConfig.

 

http://i47.tinypic.com/2mq7x35.png

Endret av Mutteone
Lenke til kommentar

Jeg har lyse, så da går det ann å logge seg inn og bridge selv, og ja. Den eg bridget!

IP Address : 192.168.10.100

Subnet Mask : 255.255.255.0

Default Gateway : 192.168.10.1

Primary DNS Server : 192.168.10.1

Secondary DNS Server : 0.0.0.0

 

Denne boksen er IKKE bridget, du har fått tildelt ipadresse fra hjemmesentralen, du skulle fått tildelt en public ipadresse om hjemmesentralen hadde vært bridget.

Lenke til kommentar

Jeg tror den IP-adressen var gjennom egen ruter.

 

de fleste routere pleier å ha 192.168.1.x som ip, men altibox/lyse har 192168.10.x som standard ip så med mindre TS har satt opp samme ipadresse område på sin egen router som det som er standard på hjemmesentralen så er jeg rimelig sikker på at den hjemmesentralen ikke er bridget.

 

http://i50.tinypic.com/2j13jpw.png

håper den linken er til mer nytte!

 

du har dobbel nat. Bridge mode er ikke aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...