Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gjennomsnitsmåling


Skybert123456

Anbefalte innlegg

Om du må ha ny oppkjøyring eller ikkje vil være avhengig av om du er ferdig med prøvetida eller ikkje.

 

Dersom ein mister lappen så kan ein søke om å få redusert tapsperioden dersom gode grunner taler for det. At ein får kjøyre på dagtid, men ikkje om kveld/natt er ei løysning som eg ikkje har høyrt om før.

Vanligvis så er tapstida eit minimum, så dersom ein skal få redusert tida så må ein oftast kunne vise til at tapet av førerkortet går utover andre. Som f.eks ved at du må ha jobben for å kunne forsørge barn, eller at nære familiemedlemer har alvorlige sjukdomer som krever at du må regelmessig kjøyre dei til sjukehuset for behandling osv.

 

selve retten til og kjøre er vel det du mener :p

 

vet no ihverfall om 1 som har fått tillatelse til og kjøre kun i jobb sammenheng...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen hjemmel for at politiet skal kunne gi noen lappen tilbake "kun i jobb sammenheng". Vegdirektoratet har hjemmel for begrensning i tid og geografi (kan kun kjøre om dagen og kun innenfor et gitt område), men ikke noen "kun i jobbsammenheng"-begrensning. Disse hjemlene er såvidt jeg vet heller ikke i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ja hatt den i 2 og et halvt år uten noen prikker....

 

eneste dem har på meg fra før er at jeg har kappet en rundkjøring pga dårlig tid, kjørt i påvirket tilstand med 0,22 i promille (dagen derpå)

Eneste og eneste, fru blom. Du burde ikke hatt lappen overhodet.

 

ro nå ned bittelitt her da, dagen derpå promille kan skje alle, man kan rett og slett gå på en smell! det med rundkjøringa er ikke fult så heldig, men vi har alle gjort dumme ting, meg selv inkludert. det gjelder bare ikke å blitt tatt når man gjør disse tingene. kjører du bil selv herr brun? har du i det hele tatt lappen? eller er du kanskje bare en slik perfekt søndagskjører som aldri gjør noe feil?

 

jeg håper det fikser seg for ts, tap av førerkort er faktisk det jeg ville bekymret meg minst over, du kan risikere en ubetinget dom hvis den høyeste hastigheten blir gjeldene! så ikke godta den, eller be om å faktisk se beviset det gjelder!

Lenke til kommentar

ro nå ned bittelitt her da, dagen derpå promille kan skje alle, man kan rett og slett gå på en smell! det med rundkjøringa er ikke fult så heldig, men vi har alle gjort dumme ting, meg selv inkludert. det gjelder bare ikke å blitt tatt når man gjør disse tingene. kjører du bil selv herr brun? har du i det hele tatt lappen? eller er du kanskje bare en slik perfekt søndagskjører som aldri gjør noe feil?

 

jeg håper det fikser seg for ts, tap av førerkort er faktisk det jeg ville bekymret meg minst over, du kan risikere en ubetinget dom hvis den høyeste hastigheten blir gjeldene! så ikke godta den, eller be om å faktisk se beviset det gjelder!

 

helt enig skjønner ikke hvorfor dem gidder og kommentere visst dem ikke skal ha noe fornuftig og komme med...

 

takker for støtten :)

 

vil dem ikke kunne gi meg en strengere straff visst jeg ikke godtar og gå til retten da?...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

du kan godta den første på 126, men ville ikke godtatt den siste på 14x uten å faktisk se bevisene på det! grunnen til dette er det med fengselsstraff, størrelse på boten, og ikke minst tid uten sertifikat. du snakker her om å faktisk få doblet tiden du mister sertifikatet!

Lenke til kommentar

du kan godta den første på 126, men ville ikke godtatt den siste på 14x uten å faktisk se bevisene på det! grunnen til dette er det med fengselsstraff, størrelse på boten, og ikke minst tid uten sertifikat. du snakker her om å faktisk få doblet tiden du mister sertifikatet!

 

ja tenkte og dra med meg en advokat visst dem tar den på 142 og se hva han sier...

Lenke til kommentar

helt enig skjønner ikke hvorfor dem gidder og kommentere visst dem ikke skal ha noe fornuftig og komme med...

 

takker for støtten :)

 

vil dem ikke kunne gi meg en strengere straff visst jeg ikke godtar og gå til retten da?...

 

Det har kommet mange fornuftige ting her, det virker på meg som at det ikke synker inn istedet.

 

Du spør tross alt på et forum relatert til juss, og her må du forvente at svarene du får kanskje ikke er det du ønsker å høre. Angående det at andre mener du ikke burde hatt førerkortet i det hele tatt kan jeg forstå. Jeg ville ikke likt å møte en som kommer imot meg på norsk riksvei i 140+ km/t. Det er så lite som skal til før det får enorme konsekvenser, og en som har hatt lappen i 2 og et halvt år stoler jeg virkelig ikke på at kan rette opp i en bil i den hastigheten hvis det først går skeis. Skjerp deg. Ta straffen din som en dyrekjøpt lærepenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dyrekjøpt? Dyrekjøpt er kollisjon med døde unger, år i fengsel og erstatning i timillionerklassen. Dette er billig lærepenge.

 

Og ja, jeg har lappen. Kjører ikke utpreget mye etter at jeg har flyttet til Oslo, men har mine timer og døgn bak rattet. En som "blir tatt" for å kutte rundkjøring, kjøre i 140 og fyllekjøre, med to år bak rattet, burde ikke ha lappen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

ro nå ned bittelitt her da, dagen derpå promille kan skje alle, man kan rett og slett gå på en smell! det med rundkjøringa er ikke fult så heldig, men vi har alle gjort dumme ting, meg selv inkludert. det gjelder bare ikke å blitt tatt når man gjør disse tingene. kjører du bil selv herr brun? har du i det hele tatt lappen?

Med den innstillingen der, håper jeg virkelig at du ikke har lappen.

 

Før du spør, ja jeg har lappen. Og ja, jeg bestreber meg å følge trafikkreglene så godt som mulig for min egen og andres sikkerhet. Er jeg ikke 100% sikker på at jeg har null promille, setter jeg meg rett og slett ikke bak rattet. Eventuelt, hvis jeg vet jeg skal ut og kjøre dagen etterpå, så roer jeg kraftig ned på alkoholinntaket. Er det virkelig så vanskelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, har en kompis som har blåst rødt bortimot et døgn etter han hadde drukket siste drink, det viste seg at han brant alkohol ekstremt tregt, men han ble busted uansett. tja, hvor vanskelig det er? tja, alle kan gå på en smell, deg selv inkludert!

 

hva hastighet angår, midt på dagen, i trafikken, så for guds skyld følg resten av trafikken. på natta, tomme lange klare strekninger ser jeg det faktisk ikke som noe farlig, slemt etc å faktisk gi på litt. det kommer ann på hvor godt du kjenner bilen, hvilken stand den og veien er, og ikke minst hvor oversiktelig det er!

 

jeg er selv hard på gassen, har aldri lagt skjul på det heller, men kjører ikke så fort at jeg mister lappen, men igjen, alt hva man er vant til, fiser du rundt i en 1.2l strikk motor fint for deg, andre har biler med litt krefter, vi vil faktisk lufte de engang iblant...

Lenke til kommentar

Vet ihvertfall at politiet kjørte i 190 i 70 sonen uten blålys, får se det på filmen...

For å stoppe en villmann så antar jeg det var nødvendig...

(det er jo klart de ønsket å ta deg igjen så raskt som overhode mulig, og blålys ville minsket sjansene deres for å ta deg igjen, da visse personer prøver å stikke fra)

 

Å prøve å dra med deg andre utfor stupet, og nå spesifikt poilitiet som har gjort en god jobb med å ta en lovbryter, tror jeg ikke er spesielt lurt. Uten at jeg har den videste anelse bortsett fra normalisert logikk. Faktum er fortsatt at DU har gjort noe galt, og ikke noe de glemmer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...