Gå til innhold

Vil lage piratjeger-organisasjon i Norge


Anbefalte innlegg

Laste ned det jeg skal ha nå? Jess, da laster jeg ned fast6 i kveld, og... Waaait a minute.

 

Tenker jeg skal kjøpe meg en NAS hvor jeg lagrer alt slikt på, også utstyrer jeg denne med en self-destruct funksjon kablet opp mot en stor rød knapp på veggen ved siden av pulten min, med en rød varsellampe over. Så når det ringer på døra begynner denne lampa å blinke og da er det bare å destruere diskene, være uskyldig, kjøpe noen nye disker til ett par lapper og laste ned alt på nytt. Problem, officer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norges Grunnlov

 

§ 96.

Ingen kan dømmes uden efter Lov, eller straffes uden efter Dom.

 

§ 99.

Ingen maa fængslig anholdes, uden i lovbestemt Tilfælde og paa den ved Lovene foreskrevne Maade.

 

§ 100.

Ytringsfrihed bør finde Sted.

Ingen kan holdes retslig ansvarlig for at have meddelt eller modtaget Oplysninger, Ideer eller Budskab, medmindre det lader sig forsvare holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelse i Sandhedssøgen, Demokrati og Individets frie Meningsdannelse. Det retslige Ansvar bør være foreskrevet i Lov.

 

§ 101.

Nye og bestandige Indskrænkninger i Næringsfriheden bør ikke tilstedes Nogen for Fremtiden.

 

§ 102.

Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

 

§ 110c.

Det paaligger Statens Myndigheder at respektere og sikre Menneskerettighederne.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Piratpartiet burde samle informasjon om de som skal overvåke fildelerene, samt familiene deres. Det samme burde man gjøre med alle politikerene og deres familier, som har stemt for denne loven. Så burde man ta flest mulig av dem for fildeling, og spre informasjonen i media.

 

Oss andre bør gjøre følgende:

1. Bruk VPN.

2. Krypter alt av disker med f.eks. TrueCrypt.

3. Slå av kryptering på det trådløse nettverket.

 

Siden man i norge ikke har plikt til å utlevere sine passord til politiet, så er dette en grei løsning. Politiet trenger bevis, og uten passord, så kan de ikke vite hva som ligger på diskene.

Har man i tillegg et åpent nettverk, så er det jo selvfølgelig noen andre som har lastet ned på ditt nettverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye tullpjatt! :)

 

[..] Informasjon vil være fri. [..]

Et mye brukt argument fra piratkanten, men som overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Men, sånn blir det jo når man desperat prøver å rettferdiggjøre for noe man vet er galt...

 

Det er tross alt ikke snakk om verken sensur eller hemmeligholdelse av informasjon her. Det er gratis anskaffelse av en betal-vare som er problemet her. Og hvor dette i verste tilfelle gjør til at hele industrien påføres et tap i fremtiden. (Noen kjøper varer de ellers ikke ville visst om, og det er bra. Dessverre, vil flesteparten ikke kjøpe en film i fremtiden, om de lastet den ned igår og fikk en perfekt kopi.)

 

Det er bare å bruke VPN, problem solved. Er man lat kan man drite i VPN, leeche om faen, aldri ha noen torrents liggende og si man har rippet det selv av kjøpte fysiske eksemplarer man har kastet for å spare plass. Lykke til med å bevise noe annet.

Hvis politiet kommer på døra og skal se på PCen min, finner 4 TB filmer, TV serier og spill [..]

Om du får politi på døra er det forbi de har trafikklogger som viser ulovlig nedlastning. De kan så sammenligne sjekksummer for filene dine, mot filer de finner på Internett... Dermed sitter du rimelig godt i saksa.

 

Ellers ler jeg i trynet på hele gjengen her. For det første kommer de aldri til å klare å håndheve denne loven, for den andre kommer "alle" til å begynne å bruke VPN i større grad [..]

Det vet du ingenting om.

 

Bruk av VPN er ikke eneste løsning. Alt man trenger å gjøre er å skaffe seg tilgang til sikre delingstjenester, hvor alle kjenner alle eller lignende (og disse propper vel opp, når behovet kommer).

 

[..] og for det tredje burde Breivik besøkt stortinget.

Trivelig type du, eller har du stått opp på feil side av senga idag?

 

Nå som de private kjøterne snart skal slippes løs på befolkningen i sitt korsfarer-slakter-mission, blir det nok DU som må bevise DIN USKYLD. DLD går også ut på det samme - alle som befant seg i nærheten av noe kriminelt er mistenkte eller skyldige inntil det motsatte er bevist.

Jepp, trist men sant.

 

Internett har endret hvordan vi deler kunnskap og kultur og som en konsekvens av dette ønsker Piratpartiet å legalisere all ikke-kommersiell fildeling slik at vi får et lovverk tilpasset samfunnets behov i dette århundre.

 

Piratpartiet vil at ytringsfrihet skal trumfe opphavsrett.

 

De gamle partiene setter kursen full fart bakover med en privatisering av politietterforskningen på våre IP-adresser. Opphavsrettsindustriens fete katter kan nå opptre på nettet som fildelingspitbuller og du er offeret. Fra Finland ser vi hvordan vi får det når opphavsrett går foran ytringsfrihet: http://www.hardware....slaglagt/114701

 

Din mest effektive protest nå er å bli medlem i Piratpartiet, her: http://piratpartiet.no/bli-en-pirat/

Privatovervåkning, DLD, og alt det der er selvsagt galt.

 

Men at hvem som helst skal kunne dele hva de vil (inkludert betal-varene til andre uten tillatelse), bare fordi de ikke tjener på det selv blir for dumt: Om jeg sliter og strever for å lage noe, må jeg da selv få lov til å bestemme over om jeg vil gi bort eller selge resultatet (produktet), og eventuelt til hvilken pris!

 

Så mye penger som bransjen visstnok taper på ulovlig nedlasting er det fascinerende hvor mye ressurser de har til å kjempe mot det.

Hææ? De kjemper jo imot med nebb og klør, hva hadde du forventet?

 

Laste ned det jeg skal ha nå? Jess, da laster jeg ned fast6 i kveld, og... Waaait a minute.

Tenker jeg skal kjøpe meg en NAS hvor jeg lagrer alt slikt på, også utstyrer jeg denne med en self-destruct funksjon kablet opp mot en stor rød knapp på veggen ved siden av pulten min, med en rød varsellampe over. Så når det ringer på døra begynner denne lampa å blinke og da er det bare å destruere diskene, være uskyldig, kjøpe noen nye disker til ett par lapper og laste ned alt på nytt. Problem, officer?

Bråkjekk du?

 

Det spørs hvor tøff du føler deg i virkeligheten når Politiet står der en dag, og vil prate med deg. Og hvor de i tillegg roter rundt på rommet ditt / i leiligheten din / i huset ditt, og beslaglegger absolutt alt som ligner på dataustyr du har liggende.

Endret av droidy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig verken utrivelig, bråkjekk eller tøff. Det er en blanding av en frustrert dag på jobben og lesing av provoserende lovforslag som preger innleggene mine. Nå er jeg rimelig ny i faget, men jeg er selv ansatt hos en ISP og jeg kan lett se hvor mye båndbredde alle våre kunder bruker. Og ofte er det like "lett" å se hvem som bedriver piratvirksomhet, men samtidig er umulig å bevise. Båndbredden kan skyldes legitim aktivitet som streaming. Er det mye upload kan det forklares ved bruk av NAS/server stående privat e.l. Logger utover dette som kan bevise at det faktisk er brukt til å laste ulovlig materiell vil jeg gjerne se. Det er fullt mulig å laste ned lovlig fra tpb.

 

Jeg er helt enig og innser at det er galt, men når politikerne og gud vet hvem fremmer slike forslag og angriper problemet på den måten de gjør klarer ikke jeg å stille meg bak. Hvorfor skal vi i Norge vente flere måneder, og i enkelte tilfeller år, før vi får se samme materiale som i f.eks. statene? Det tar timer å fly i mellom, det tar minutter å laste opp/ned flere GB og det tar sekunder å kommunisere med folk i statene.

 

Du sier de færreste betaler hvis de først har lastet ned noe, og det har du nok rett i. Men det finnes nok også rimelig mange som meg også; som gladelig hadde betalt 500kr/mnd for Netflix om bare innhold og tilgjengelighet hadde vært "bra nok".

 

Det kan naturligvis diskuteres hva som er bra nok, og skal man først være kriminell - hvor går grensen? Det er mye jeg kan akseptere og i hele tatt, og jeg skulle gjerne streamet alt jeg vil se, slippe å betale for harddisker, slippe å miste data når disse ryker osv osv... Men når de angriper dette problemet på den måten de gjør, og retningen de går i gjør meg så ytterst provosert at jeg som nevnt ikke kan stille meg bak og støtte dette men heller finner alternative måter å se film på. Dette kunne jeg selvfølgelig sagt om alt annet jeg ikke liker innen lover og regler, men merkelig nok gjør jeg kun dette når det kommer til piratvirksomhet. Jeg antar det er pga måten saken angripes på.

 

All musikk jeg hører på kommer fra spotify. Alle spill jeg spiller kjøper jeg på steam. All film laster jeg ned. Det skal likevel sies at jeg har et aktivt Netflix-abonnement, som jeg dog ikke har brukt på mange måneder. Hadde innhold og tilgjengelig vært "bra nok" hadde jeg ikke brukt annet enn Netflix og dermed vært 100% lovlydig. Hadde gladelig betalt det mangedobbelte av hva de i dag krever per måned også.

Endret av Liquicity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mye penger som bransjen visstnok taper på ulovlig nedlasting er det fascinerende hvor mye ressurser de har til å kjempe mot det.

 

Bransjen blir nok utsatt for flinke selgere fra advokatbyråer og DRM-tilbydere. Det er jo de som tjener på dette, og ingen andre.

Lenke til kommentar

Hva politiet velger å prioritere er også en sak. I en hverdag nedlastning av alt fra en film til en komplett TV-serie må kjempe om oppmerksomheten med voldtektsforsøk, sykkeltyverier, uheldige konsekvenser av helgefyll, innbrudd og andre mer og mindre alvorlige saker har vi ingenting å frykte fra politiet. Selv om det med utgangspunkt i loven bør etterforskes og straffes vil det kunne bli sett på som misbruk av politiets tid. Da ville jeg vært mer redd om jeg var i en situasjon hvor jeg la ut hittil upubliserte filmer, delte betydelig mengder materiale eller på andre måter var en fremtredende person i fildelingsmiljøet eller hvordan man nå skal formulere det.

 

Derimot er det all grunn til å frykte trusler fra interesseorganisasjoner mot ISP. Nettleverandører tjener bra på ulike type nedlastning og tviler de ønsker å plage kundene sine.

 

Blir spennende å se hva første sak blir og hvordan det ender.

 

Tenker med gru når kundeservice på Telenor trodde Linux var et spill og at jeg drev med ulovlig nedlastning når jeg sa jeg lastet ned Linux via torrent i forbindelse med feilsøking av router. ÅH MAI GÅDD!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nja, vil tro de fleste er smartere enn som så. Det er ikke vanskelig å unngå å laste ned akkurat.Selv bestemte jeg meg for lengst om at jeg ikke laster ned ulovlig. Enten kjøper jeg, får via strømmetjenester eller så kan jeg klare meg foruten.Men her er politikere og bransjen på villstrå.Så jeg vurderer å sette opp tjenester slik at andre kan gå igjennom meg for fildeling. Så skal de ha lykke til med å finne noe ulovlig programvare hjemme hos meg.Edit: Argh! Nå har jeg begynt å si strømming! Guberre.
Jeg gjorde det samme. Men jeg hadde problemer med at feks netflix ikke fornyet seg. Det var bare gamle serier. Jeg ser ikke vitsen med at serier og filmer kommer ut på forskjellige datoer. Da har de fått det på seg selvforsynt. Om alt hadde kommet til lik tid og ikke 3 mnd senere i enkelte land hadde folk brukt streaming mye mer. Kino osv hadde vert mer populært. Media bransjen og politikerne pisser i motvind.Politikerne må skjønne at verden forandrer seg. Lover og regler må følge etter. Ikke stå i veien for at Verden skal utvikle seg. Nå begynner de som er oppvokst med data å få stemmerett. Dette er ikke veien å gå for dem.

 

skjønner ikke helt hvorfor det er et så stort problem at f.eks serier komer 3 mnd senere. Det eneste som er viktig når det gjelder serier er at du ser dem i rett rekkefølge. Når de i amerika har sett serien ferdig sitter de å kjeder seg i avventing av noe nytt, mens du fortsatt sitter og nyter serien din...Jeg ser fremdeles star wars filmen utgitt en eller annen gang i 70 tallet...blir ikke noe dårligere film for det, selv om det er 40 år siden eller serier fra 70 og 80 tallet samme det.

Lenke til kommentar

[..] Nå er jeg rimelig ny i faget, men jeg er selv ansatt hos en ISP og jeg kan lett se hvor mye båndbredde alle våre kunder bruker. Og ofte er det like "lett" å se hvem som bedriver piratvirksomhet, men samtidig er umulig å bevise. Båndbredden kan skyldes legitim aktivitet som streaming. Er det mye upload kan det forklares ved bruk av NAS/server stående privat e.l. Logger utover dette som kan bevise at det faktisk er brukt til å laste ulovlig materiell vil jeg gjerne se. Det er fullt mulig å laste ned lovlig fra tpb.

Som hai for film/musikk-bransjen er det nok å gå til The Pirate Bay, og starte nedlastning av en piratkopiert film. Dermed kan de lagre alle IP-er til fil, og de har det de trenger av logger. Dette visste du vel allerede, eller prater vi forbi hverandre?

 

Jeg er helt enig og innser at det er galt, men når politikerne og gud vet hvem fremmer slike forslag og angriper problemet på den måten de gjør klarer ikke jeg å stille meg bak.

Du er med på å gjøre ting vondt verre, og bryr deg ikke.

 

Hvorfor skal vi i Norge vente flere måneder, og i enkelte tilfeller år, før vi får se samme materiale som i f.eks. statene? Det tar timer å fly i mellom, det tar minutter å laste opp/ned flere GB og det tar sekunder å kommunisere med folk i statene.

Hva er dette argumentasjon for? Å stjele?

 

Du sier de færreste betaler hvis de først har lastet ned noe, og det har du nok rett i. Men det finnes nok også rimelig mange som meg; som gladelig hadde betalt 500kr/mnd for Netflix om bare innhold og tilgjengelighet hadde vært "bra nok".

At innholdet ikke er bra nok gir verken deg eller andre rett til å forsyne seg gratis. Uansett hvor mange unnskyldninger du måtte komme med vil du aldri få denne retten.

 

Det kan naturligvis diskuteres hva som er bra nok, og skal man først være kriminell - hvor går grensen? Det er mye jeg kan akseptere og i hele tatt, og jeg skulle gjerne streamet alt jeg vil se, slippe å betale for harddisker, slippe å miste data når disse ryker osv osv... Men når de angriper dette problemet på den måten de gjør, og retningen de går i gjør meg så ytterst provosert at jeg som nevnt ikke kan stille meg bak og støtte dette men heller finner alternative måter å se film på. Dette kunne jeg selvfølgelig sagt om alt annet jeg ikke liker innen lover og regler, men merkelig nok gjør jeg kun dette når det kommer til piratvirksomhet. Jeg antar det er pga måten saken angripes på.

Fordi bla..bla..bla, så mener du det er helt greit å laste ned ulovlig?

Endret av droidy
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvorfor det er et så stort problem at f.eks serier komer 3 mnd senere. Det eneste som er viktig når det gjelder serier er at du ser dem i rett rekkefølge. Når de i amerika har sett serien ferdig sitter de å kjeder seg i avventing av noe nytt, mens du fortsatt sitter og nyter serien din...Jeg ser fremdeles star wars filmen utgitt en eller annen gang i 70 tallet...blir ikke noe dårligere film for det, selv om det er 40 år siden eller serier fra 70 og 80 tallet samme det.

 

Du må være en av veldig få individer som ikke ser problemet med dette. Heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man ser at gitt IP har lastet gitt mengde fra tpb, ser ikke ISP hva som er lastet, så vidt jeg vet. Det finnes masse legitim freeware på tpb.

 

Jeg sier ikke det er greit på noen som helst måte, jeg prøver å poengtere at jeg er i mot fildeling, av en hel haug opplagte grunner. Men jeg er mer i mot slike og lignende tiltak denne artikkelen er rettet mot. Jeg bruker ikke det som en unnskyldning, men det er begrunnelsen min for å laste ned. Så slutt å vær ufin, og slutt å vri på det jeg sier. Jeg sitter dog ikke igjen med noen som helst form for dårlig samvittighet, men det betyr ikke at jeg syns det jeg gjør på noen som helst måte er rett og det betyr ikke at jeg "ikke bryr meg". Alle hadde tjent og alle hadde spart hvis de i stedet for dette forslaget kunne fremmet et forslag i andre retningen.

Lenke til kommentar

Selv om man ser at gitt IP har lastet gitt mengde fra tpb, ser ikke ISP hva som er lastet, så vidt jeg vet. Det finnes masse legitim freeware på tpb.

Les svaret mitt til ditt innlegg lenger opp.

 

Jeg sier ikke det er greit på noen som helst måte, jeg prøver å poengtere at jeg er i mot fildeling, av en hel haug opplagte grunner. Men jeg er mer i mot slike og lignende tiltak denne artikkelen er rettet mot. Jeg bruker ikke det som en unnskyldning, men det er begrunnelsen min for å laste ned. Så slutt å vær ufin, og slutt å vri på det jeg sier. Jeg sitter dog ikke igjen med noen som helst form for dårlig samvittighet, men det betyr ikke at jeg syns det jeg gjør på noen som helst måte er rett og det betyr ikke at jeg "ikke bryr meg". Alle hadde tjent og alle hadde spart hvis de i stedet for dette forslaget kunne fremmet et forslag i andre retningen.

Jeg forstår hvorfor du gjør det. Problemet er at du ikke har tenkt over konsekvensene (verken for deg selv, andre folk, eller for industrien som påføres tapene).

Endret av droidy
Lenke til kommentar
Nja, vil tro de fleste er smartere enn som så. Det er ikke vanskelig å unngå å laste ned akkurat.Selv bestemte jeg meg for lengst om at jeg ikke laster ned ulovlig. Enten kjøper jeg, får via strømmetjenester eller så kan jeg klare meg foruten.Men her er politikere og bransjen på villstrå.Så jeg vurderer å sette opp tjenester slik at andre kan gå igjennom meg for fildeling. Så skal de ha lykke til med å finne noe ulovlig programvare hjemme hos meg.Edit: Argh! Nå har jeg begynt å si strømming! Guberre.
Jeg gjorde det samme. Men jeg hadde problemer med at feks netflix ikke fornyet seg. Det var bare gamle serier. Jeg ser ikke vitsen med at serier og filmer kommer ut på forskjellige datoer. Da har de fått det på seg selvforsynt. Om alt hadde kommet til lik tid og ikke 3 mnd senere i enkelte land hadde folk brukt streaming mye mer. Kino osv hadde vert mer populært. Media bransjen og politikerne pisser i motvind.Politikerne må skjønne at verden forandrer seg. Lover og regler må følge etter. Ikke stå i veien for at Verden skal utvikle seg. Nå begynner de som er oppvokst med data å få stemmerett. Dette er ikke veien å gå for dem.
skjønner ikke helt hvorfor det er et så stort problem at f.eks serier komer 3 mnd senere. Det eneste som er viktig når det gjelder serier er at du ser dem i rett rekkefølge. Når de i amerika har sett serien ferdig sitter de å kjeder seg i avventing av noe nytt, mens du fortsatt sitter og nyter serien din...Jeg ser fremdeles star wars filmen utgitt en eller annen gang i 70 tallet...blir ikke noe dårligere film for det, selv om det er 40 år siden eller serier fra 70 og 80 tallet samme det.

 

 

Tror ikke du helt skjønner. Media er sure fordi folk laster ned. Men gir ut alt 3 mnd senere i andre land. Folk i andre land gidder ikke å sitte å vente. Det er som at moren din sier at du ikke skal ta fra kakeboksen mens hun er borte. Du klarer jo ikke holde deg unna. Å så lenge det er slikt og media bransjen ikke fornyer seg vill folk laste ned. Ergo. Det er egentlig veldig lett å prøve å tilrettelegge seg brukerne. Men i stede skal de saksøke dem for det de er verdt.

Lenke til kommentar
Det er egentlig veldig lett å prøve å tilrettelegge seg brukerne. Men i stede skal de saksøke dem for det de er verdt.

 

Dette er mye av hva jeg prøver å si, takk. Og hadde de bare gjort nettopp det, ville svært mange betalt for seg. Det som er viktig er innhold, tilgjengelighet og brukervennlighet. Hvis dette bare er bra nok, vil de aller fleste som er ferdig med studier og har faste inntekter betale for seg, liker jeg i alle fall å tro. Men når de heller skal gjøre det de gjør, som resulterer i at vi må vente måneder, før vi endelig kan se stuf, tyr jeg lett til tpb - hvor jeg når som helst kan se det jeg vil kort tid etter premiere i statene.

 

Det skal for faen ikke vær nødvendig å sette seg i en jævla bil, kjøre noen mil til nærmeste El-kjøp for å kjøpe seg et fysisk eksemplar som tar opp masse plass i hylla man ikke har vært på Ikea å kjøpt seg enda, for så å komme frem til butikken 17:01 og hele fredagskvelden er ødelagt.

Lenke til kommentar

Min spontane reaksjon på DLD var positiv, men av helt andre årsaker.

 

Jeg savner ansvarlighet på nett. "keyboard warriors" & nettmobbing er en stor svakhet med internett. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10108355

 

Min brukerprofil reflekterer mitt syn. Dersom du vil, er det relativt lett å finne ut hvem jeg er, ergo jeg må opptre forsvarlig.

 

De kunne håndtert dette så mye smartere.

Men det er "brute force and no brain" fra bransjen. Bruk pengene på R&D og utvikle konsumervennlig distribusjon istedetfor advokatene.

Like før jeg lanserer konspirasjonsteorien om at det er American Bar Association som står bak dette, ikke bransjene selv ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som hai for film/musikk-bransjen er det nok å gå til The Pirate Bay, og starte nedlastning av en piratkopiert film. Dermed kan de lagre alle IP-er til fil, og de har det de trenger av logger. Dette visste du vel allerede, eller prater vi forbi hverandre?

 

Akkurat det skal jo bli spennende å se. Det er vel ikke lov i Norge å framprovosere en ulovlig handling. Politiet kan f.eks. ikke stille seg på gata og selge hasj for å ta kjøpere (noe de kan f.eks. i USA.)

Lenke til kommentar

Akkurat det skal jo bli spennende å se. Det er vel ikke lov i Norge å framprovosere en ulovlig handling. Politiet kan f.eks. ikke stille seg på gata og selge hasj for å ta kjøpere (noe de kan f.eks. i USA.)

Hvor står det noe som helst om at folk skal fremprovoseres?

 

Man trenger kun å starte nedlastningen av en piratkopiert film, også sanker man et tonn av IP-adresser.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvorfor det er et så stort problem at f.eks serier komer 3 mnd senere. Det eneste som er viktig når det gjelder serier er at du ser dem i rett rekkefølge. Når de i amerika har sett serien ferdig sitter de å kjeder seg i avventing av noe nytt, mens du fortsatt sitter og nyter serien din...Jeg ser fremdeles star wars filmen utgitt en eller annen gang i 70 tallet...blir ikke noe dårligere film for det, selv om det er 40 år siden eller serier fra 70 og 80 tallet samme det.

 

Så med andre ord er det helt greit å få fortalt slutten på en film fem minutter før du skal se den selv også?

 

Jeg ser for meg at dette er mye av problemet med å få serier 3 måneder etter de er sendt i USA eller whatnot, nemlig at man i dagens overflod av informasjon vanskelig kan unngå spoilers. Dette gjelder spesielt hvis man er over gjennomsnittlig interessert og kanskje er på diverse forum, twitter, facebook eller hva som helst. Det er mange folk som hater spoilers, da det ødelegger spenningen og hele greia blir bortkastet, noe som bare blir verre av at bransjen insisterer på å opprettholde et kunstig skille mellom verdensdelene.

 

Dette fungerte nok helt greit før internett kom, når man hadde begrenset tilgang til informasjon og var pent nødt til å vente enten man ville eller ikke, men i dagens samfunn vil jeg tippe dette blir oppfattet som en smule gammeldags og akterutseilt. At politikerne også forsøker å "seile baklengs" vil jeg tro bare bidrar til å forsterke dette inntrykket.

Lenke til kommentar

Hvis politiet kommer på døra og skal se på PCen min, finner 4 TB filmer, TV serier og spill som enhver dum ape ved første øyekast kan se er lastet ned - kan han ta meg så lenge ingen torrents ligger i klienten og seeder? Med andre ord; fildeling er ulovlig, men er det ulovlig å ha ulovlig kopiert materiale liggende?

 

Og er det kun upload som er ulovlig, eller også download? Og igjen; uten torrents i ett aktivt p2p-program - kan de ta meg for å kun ha xTB materiale liggende på harddisken?

 

Ellers ler jeg i trynet på hele gjengen her. For det første kommer de aldri til å klare å håndheve denne loven, for den andre kommer "alle" til å begynne å bruke VPN i større grad, og for det tredje burde Breivik besøkt stortinget.

 

https://diskcryptor....ki/Main_Page/en

 

Problem solved :)

 

 

3. Slå av kryptering på det trådløse nettverket.

 

https://openwireless.org/

 

Godt forslag.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...