Gå til innhold

Budsjett USA og kontantkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til USA i sommer i tre uker hvor jeg skal bo hos noen slektninger av meg, men jeg lurer på hvor mye bør jeg spare opp? Får bo gratis, og får dekket transport hit og dit samt mat(Skal hovedsaklig til Minneapolis, Fargo og Chicago)

 

Jeg er veldig glad i shopping, så hvor mye vil dere anbefale å ha med?

 

 

Siden jeg skal være borte i tre uker, bør jeg bruke norsk abbonement eller bør jeg kjøpe "betal-for.hver-dag" abbonement? Skal hovedsaklig kunne komminisere med slektningene mine der, og kommer mest sannsynlig til å bruke FB, skype o.l til de hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er masse trådløst nett ja, men er også mange lange veier mellom byer o.l, så der har du ikke alltid nett. Ting er svært i USA. Nei, really.

 

Folk sier det er svært, men man tenker ikke over det. Først når man drar dit skjønner man det :p

Lenke til kommentar

Er masse trådløst nett ja, men er også mange lange veier mellom byer o.l, så der har du ikke alltid nett. Ting er svært i USA. Nei, really.

 

Folk sier det er svært, men man tenker ikke over det. Først når man drar dit skjønner man det :p

 

Okei, men burde jeg kjøpe abbonement der borte eller skal jeg satse på å bruke mitt eget...? Vil gjerne bruke abbonementet uten å tenke at det blir svindyrt.

Lenke til kommentar

Bruker du Telenor?

 

http://www.telenor.n...r/datakontroll/

 

 

 

 

Edit: Se hva jeg fant..

 

3G fungerer stort sett som i Norge i de fleste andre land, med noen unntak. I USA er 3G-frekvensene ulike de vi bruker, noe som betyr at mobiltelefoner solgt i Europa ikke vil virke på 3G-nettene i USA. Dersom din mobiltelefon har støtte for 1900 frekvens vil det fungere på 2G/GSM nettene. I Kina og Japan brukes også en annen 3G-standard.

 

 

Men du tenkte vel på ringepriser osv.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Bruker du Telenor?

 

http://www.telenor.n...r/datakontroll/

 

 

 

 

Edit: Se hva jeg fant..

 

3G fungerer stort sett som i Norge i de fleste andre land, med noen unntak. I USA er 3G-frekvensene ulike de vi bruker, noe som betyr at mobiltelefoner solgt i Europa ikke vil virke på 3G-nettene i USA. Dersom din mobiltelefon har støtte for 1900 frekvens vil det fungere på 2G/GSM nettene. I Kina og Japan brukes også en annen 3G-standard.

 

 

Men du tenkte vel på ringepriser osv.

 

Har iPhone 4s og har talkmore... Så aner ikke hvordan dette vil fungere i USA, noen som vet?

 

Tenkte egentlig på alt. Liker å ha muligheten til å være på nett, men også det andre.

Lenke til kommentar

2500kr? Det er 120kr dagen... Selv om ting er billig så er det så utrolig mye rart man får tak i der kontra i Norge at pengene ryker fort hvis man ikke kjøper KUN det man har bestemt seg for å kjøpe på forhånd. Hvis man er glad i shopping så ville nok jeg satt av rundt 10 00-15 000kr . Er du interessert i klær f.eks. så er det jo billigere å handle når du først er i USA, istedet for å kjøpe det mye dyrere i Norge ved en senere anledning.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Går ut fra at du tenker på kontantkort-telefonene du får kjøpt på walmart m.m.

 

Det er ikke noe å skrive hjem om for å si det sånn. Jeg fant meg en gammel Nokia-telefon på walmart. Fungerte utmerket til å ringe og sende SMS, men intet mer. Jeg prøvte faktisk aldri å sette simkortet inn i min norske telefon, usikker på om simkortet er låst.

 

Du kan jo evt. ta med din iphone og slå av mobildata og kun bruke facetime/imessage på hotellet/kaffeer hvor det er wifi. Kommer du til å ringe mye innad i USA kanskje?

 

Når det kommer til shopping, så vet jo du, som du sier, best hvor mye du vil bruke. Du finner fantastisk mye "billige" klær fra f.eks. Hollister og andre kjedebutikker, som kanskje er litt kult å ha i Norge. Dersom du går for Ralph Lauren, Lacoste, etc, så er det også ganske billig der borte, men det koster selvfølgelig litt mer enn Hollister og Abercrombie & Fitch.

 

Dersom du bruker jeans, kan jeg absolutt anbefale deg å stikke innom en Levis-butikk. Var selv i Levis-butikken i Chicago, og det er ganske billig. Fantastisk utvalg også. Type 3-600 for jeans kontra 900-1200 i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...