Gå til innhold

[Løst] E-ATX i ATX kabinett?


Heika98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen landet formfactor org definisjon på dette enda etter hva jeg leser.

Var opprinnelig tiltenkt/brukt som serverkort.

E-ATX har ingen "fast" definert bredde.

E-ATX kortas utforming er produsent basert og kan være fra 12" x 10,5" - 12" x 13"

Så bredden/dybde kan variere fra 10,5 inch til 13 inch og fremdeles "være EATX" .

Bildet til war er nok at et av de mindre EATX korta og de større kan da bli ~ 6 cm bredere , så de gjennomførings hullene kan nok bli dekket til.

 

 

Edit :

Se på bilder av f.eks EVGA classified kortene , eller SR2.

 

Eller Gigabyte GA-7PESH1

http://www.anandtech.com/show/6533/gigabyte-ga7pesh1-review-a-dual-processor-motherboard-through-a-scientists-eyes/2

Det er mere enn et par centimeter fra 24,4 til 33

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så jeg kan bruke de samme skruehullene, men hvis det er ett av de breiere kortene trenger jeg noe plast spacere på enden. Man velger jo selfølgelig hovedkort nøye når du skal ha et E-ATX kort i et ATX kabinett. I verste fall må jeg ta ut en harddisk holder og bruke den som cable management hull.

Lenke til kommentar

Når man snakker om et kort passer i et ATX så regner jeg det iallefall som koste hva det koste vil, om det så dekker over hullene til kabel.

 

Får du ikke skrudd fast kortet på den ytterste raden så bare hold fingrene bak når man setter inn 24p osv om den er der, SR2 er helt vill og jeg måtte skippe 5-6 skruer.

post-64596-0-67580300-1362949275_thumb.png

Lenke til kommentar

Ja, men jeg tenker slik at hvis man først skal ha et E-ATX kort i et ATX kabinett så velger man med omhu. Man velger ikke det største av de største. Asus Maxims V har samme skruehull som ATX kort, det er bare ca. 3 cm beiere. Din skulle passet helt fint, men jeg vet ikke om den kan dekke en liten del av kabelhullene. Men det er ihvertfall plass til å føre en 24 pin kabel og div. andre kabler igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...