Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alternativ til Herbalife?


olsen_1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ønsker å åpne denne tråden med å si at jeg er en såkalt selvstendig Herbalife distributør, men har aldri distributert en eneste boks shake, og kommer ikke til å gjøre det heller. Grunnen jeg kjøpte distributør pakken var for å få shaken billigere, ikke for å selge, og at den eneste måten å få tak i Herbalife var via distributør, som like gjerne kunne være meg selv når det var til eget bruk (ved eget valg).

 

Bare så det er klart at denne posten ikke dreier seg om rekruttering til noe som helst. Tråder som dette blir vanligvis befengt og ødelagt av folk som ikke tar innholdet, men automatisk trasher den som rekruttering til pyramide osv. Eller gnålet om at "vanlig" mat er bedre (det kan så være og folk kan spise så mye av det som de vil for min del). Vennligst.

 

Herbalife fungerer, iallefall for meg. Gikk ned fra ca 100kg til ca 70 i løpet av en 10 måneders periode. Det sagt, så kombinerte jeg med litt mosjon, så egeninnsatsen har vel like mye av æren. Halvparten av shakene var også veldig gode til å drikke, og jeg merket at jeg fikk et jevnt inntak av ernæring (skyldes også at jeg ikke er noe til kokk, og singel, så en shake i stedet for å stå ved stekovnen eller lage brødmåltid fungerer godt).

 

For et halvår siden sluttet jeg med Herbalife, og har gått opp 10 kg. Dette kan vel også skyldes ny dame som lager god mat når hun er hos meg. Likevel tenker jeg på å ta en ny bestilling, for lettheten i shakes osv når det kommer til å få i seg et bredt spekter av ernæring trumfer stigmaen ved shakes, og "tapet" av å stå å jukke mat ut av kjøleskapet. Et måltid forberedt og vasket opp etter seg på under 5 minutter funker for meg.

 

Likevel er Herbalife ganske dyrt, selv med distributør rabatt koster en boks med i overkant av 20 måltider rundt 350 kroner, pluss frakt, ekspedisjonsgebyr osv. Årsaken til at jeg kjøpte Herbalife var at jeg hadde litt erfaring med det fra mine yngre, men mer aktive dager, og likte det.

 

Men - også fordi det var det eneste merket jeg kjente til. Bortsett fra noe apotek greier jeg fikk fra noen som ikke likte shake konseptet, er jeg blank. Det smakte også som skylt ut av en endetarm, i tillegg til at prisen var høyere Herbalife.

 

Så spørsmålet er - finnes det et alternativ til herbalife, som er kostnadseffektivt, funksjonseffektivt og smaker bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange alternativer i det markedssegmentet, men er ikke det å lære seg matvett det som egentlig trengs ?

 

Det å leve på pulver og diverse andre ting i sortimentet tar jo vekk omentrent hele matgleden.

 

Matvett - Joda, få i seg en ok sunn frokost, middag og litt frukt. Men jeg vil likevel ikke påstå at å fylle inn noe av det resterende med shake som uvett. I tillegg er det veldig praktisk mtp hvor lett og fort det lages, uten gris og søl, så og si uten oppvask, i tillegg til at du faktisk får i deg en suveren mengde/bredde av ernæringsstoffer per kalori, av den gode sorten. I tillegg smaker det jo nesten godteri

 

Så har du de gangene du er på farten og ikke har tid til å spise - en shake på farten er sunnere en farten på tom mage - fører som regel til søppelmat senere på dagen.

 

Matglede - Får jeg en god frokost og middag i gode omstendigheter så er det nok matglede for meg i løpet av en dag. Noe mer enn det er vel ikke lengre glede uansett, men orgie.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...