Gå til innhold

Dette er MSIs dedikerte spillhovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor komme med et z77 når z87 er i horisonten=O

 

Det siste avsnittet i artikkelen sier som følger:

Schoonderwoerd synes samtidig det ikke er noe galt i å lansere enda et Z77-kort på markedet nå, tre måneder før de nye Haswell-prosessorene er ventet. For selv om det kommer noe nytt på markedet, regner MSI med at Z77-kortet vil ha en levetid på enda ett års tid.

Lenke til kommentar

Chipsetene blir nok kompatible, selv om CPUene har forskjellige pinne antall.

 

Og jeg syntes det er meget fornuftig. Det var i fjor jeg skulle bytte ut bruks PCen, og gikk for ett AMD oppsett. Kjøpte AM3+ HK og AM3+ CPU og de var ikke kompatible siden chipsettet fra fabrikk ikke støttet den nyere CPUen før Bios oppgradering. Kjedelig da når det ikke finnes noen mulighet for bios oppgradering uten CPU. Jeg hadde heller ingen eldre liggende da jeg har gått for Intel de siste årene.

 

Så her sparer Intel kundene for utrolig mye bryderier, og returer til butikken ved at man ikke kan kjøpe CPU som ikke funker til hovedkortet. Husk det ikke er alle som har slike ting liggende, eller kan låne av kompiser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med du mener PCI-e x16 slottene? Husk at også de små er PCI-e slotter,

x16 ja :)

 

Kjøpte meg nytt kort og skulle gi bort mitt til dama og sette de opp i crossfire (2x 5850). De var helt inntil hverandre som resulterte i helt latterlig høye temperaturer(80-90C mot vanlige 50), med driver resets og total PC frys.

 

Så ja, her tror jeg ikke man får det samme problemet :) Godt med mellomrom der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...