Gå til innhold

Battlefield-studioet leker seg med Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Tenk deg at du står i en dør åpning i et BF3-map, med siktet rettet fremover. Du ser deg til høyre og venstre for å se om det er fiender der, mens du forsatt sikter rett frem.
Det gjør jeg jo allerede med 3 skjermer :tease:Uansett, man må huske på at absolutt alle spill må lage støtte for det. Selvom dette kommer ut, betyr det ikke at det vil bli veldig populært. Koster nok en del og få laget støtte til det på spill, så om ikke markedet er stort nok er det liten sannsynlig for akkurat det spillet får den støtten.Men vi får se. håper på en utvikling iallefall :)

 

Du som nevnte at dette kunne være relevant ettersom hva prisen ville ligge på. Du har 3 skjermer, hvis du har 3 gode skjermer er disse dyrere enn hva Oculus vil ligge på (kilde finner du fra oculus folka).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du som nevnte at dette kunne være relevant ettersom hva prisen ville ligge på. Du har 3 skjermer, hvis du har 3 gode skjermer er disse dyrere enn hva Oculus vil ligge på (kilde finner du fra oculus folka).

Men 3 skjermer har flere bruksområder ;)

 

Uansett, hva vil Oculus koste? Har kunn sett pris på kickstarter (som vanligvis er et godt stykke fra prisen den kommer ut i til salg). Skjermen i Oculus (oppløsningen etc) er også utrolig mye dårligere enn en vanlig PC skjerm, iallefall for øyblikket :)

Lenke til kommentar
Du som nevnte at dette kunne være relevant ettersom hva prisen ville ligge på. Du har 3 skjermer, hvis du har 3 gode skjermer er disse dyrere enn hva Oculus vil ligge på (kilde finner du fra oculus folka).
Men 3 skjermer har flere bruksområder ;)Uansett, hva vil Oculus koste? Har kunn sett pris på kickstarter (som vanligvis er et godt stykke fra prisen den kommer ut i til salg). Skjermen i Oculus (oppløsningen etc) er også utrolig mye dårligere enn en vanlig PC skjerm, iallefall for øyblikket :)

 

Utvikler har uttalt at oppløsningen på sluttbrukerproduktet trolig vil være tilsvarende full HD. Men dette er så klart ikke 100% bekreftet.

 

Kickstarterproduktet er så langt kun for utviklere (ment for), og vil ikke nødvendigvis være representativt for sluttproduktet. Det er imidlertid gledelig å konstatere at en god del av de mer kjente utviklerne allerede har sett en del på dette, og at det er utvikler støtte for produktet i noen eksisterende spill. Implementeringen av Rift medfører ingen veldig betydelig kostnad, men for å få en optimal utnyttelse av produktet må utvikler ha muligheten for slik bruk i bakhodet når spill utvikles.

Lenke til kommentar
Du som nevnte at dette kunne være relevant ettersom hva prisen ville ligge på. Du har 3 skjermer, hvis du har 3 gode skjermer er disse dyrere enn hva Oculus vil ligge på (kilde finner du fra oculus folka).

Jeg har 3 skjermer på hovedriggen som jeg gamer på, men bare U2711 brukes til gaming (2560x1440), de to andre står i portrettmodus og viser annen info til multitasking og kommunikasjon. Jeg så reaksjonene til noen som prøvde dette på CES i blogger/vlogger og konklusjonen jeg trekker er:

post-163450-0-84589900-1363036948_thumb.jpeg

 

Om disse kan vise 1080p (eller helst 1920x1200) i 60hz med grei bildekvalitet betaler jeg glatt 3-5000, og går tilbake til mer FPS og andre førsteperson spill. Jeg håper bare de blir greie å bruke sammen med Sennheiser PC360 som jeg koser meg veldig med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...