Gå til innhold

Spørsmål om GTX 680


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett NVIDIA GeForce GTX 680 kort og skal nå til å gjøre ett innkjøp av to nye skjermer, det jeg tenker å kjøpe er to BenQ XL2411T skjermer. Spørsmålet er at for å få 144 Hz på disse skjermene, så må jeg ta i bruk DVI Dual Link. Har jeg 2 slike porter på skjermkortet mitt?

 

Har ikke mulighet til å se bak PC'en min nå siden jeg ikke er hjemme. Noen som vet?

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har ett NVIDIA GeForce GTX 680 kort og skal nå til å gjøre ett innkjøp av to nye skjermer, det jeg tenker å kjøpe er to BenQ XL2411T skjermer. Spørsmålet er at for å få 144 Hz på disse skjermene, så må jeg ta i bruk DVI Dual Link. Har jeg 2 slike porter på skjermkortet mitt?

 

Har ikke mulighet til å se bak PC'en min nå siden jeg ikke er hjemme. Noen som vet?

Nå har vel strengt tatt BenQ XL2411T bare 120hz :p

Det er ASUS VG278HE som har 144hz.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Litt merkelig å kjøpe to stk 120Hz-skjermer uten displayport, antallet DVI-porter på skjermkort vil ikke akkurat gå oppover i de neste generasjonene...

Er ikke du en generell motstander av å "fremtidssikre" oppsettet sitt? Vil jo selvsagt ikke være et problem å kjøpe en dvi-display port adapter i fremtiden heller.

 

Det som kan være et tankekors spesielt i år som de første 4k-tv'ene leveres, ps4 og xbox 720 lanseres med støtte for 4k og software endelig vil bli tilgjengelig i 4k er jo om det kan være lurt å vente litt med å investere tungt i tv/skjermer.

 

Men som arni90 pleier å si; trenger du noe nå så kjøper du i dag og tenker ikke så mye på hva som skjer i morgen.

Lenke til kommentar

Er ikke du en generell motstander av å "fremtidssikre" oppsettet sitt? Vil jo selvsagt ikke være et problem å kjøpe en dvi-display port adapter i fremtiden heller.

 

Det som kan være et tankekors spesielt i år som de første 4k-tv'ene leveres, ps4 og xbox 720 lanseres med støtte for 4k og software endelig vil bli tilgjengelig i 4k er jo om det kan være lurt å vente litt med å investere tungt i tv/skjermer.

 

Men som arni90 pleier å si; trenger du noe nå så kjøper du i dag og tenker ikke så mye på hva som skjer i morgen.

 

Prisen på 4k skjermer vil nok være ganske stive de første årene. Og, de vil nok ikke ha 120hz.

Lenke til kommentar
Er ikke du en generell motstander av å "fremtidssikre" oppsettet sitt? Vil jo selvsagt ikke være et problem å kjøpe en dvi-display port adapter i fremtiden heller.

Fremtidssikring i form av kraftige komponenter er jeg motstander av, men når vi vet hvor fremtiden ligger (Displayport og HDMI skal inn, DVI går ut) er det rent tull å kjøpe to stk skjermer som begge vil være utdatert i fremtiden når alternativene ofte koster like mye. DVI-displayport-adaptere har også ofte problemer med å støtte 120Hz, for eksempel er det fortsatt ingen "Displayport til DL-DVI"-adaptere man kan være garantert vil fungere med 120Hz-skjermer.

 

Dessuten, så beveger skjermteknologien seg langt tregere enn skjermkort og prosessorer, å kjøpe 120Hz-skjermer uten Displayport i dag blir tilsvarende å være mer uvitende enn Tricell og kjøpe en i7-975X etter at i7-980X har kommet ut.

Lenke til kommentar

Fremtidssikring i form av kraftige komponenter er jeg motstander av, men når vi vet hvor fremtiden ligger (Displayport og HDMI skal inn, DVI går ut) er det rent tull å kjøpe to stk skjermer som begge vil være utdatert i fremtiden når alternativene ofte koster like mye. DVI-displayport-adaptere har også ofte problemer med å støtte 120Hz, for eksempel er det fortsatt ingen "Displayport til DL-DVI"-adaptere man kan være garantert vil fungere med 120Hz-skjermer.

 

Dessuten, så beveger skjermteknologien seg langt tregere enn skjermkort og prosessorer, å kjøpe 120Hz-skjermer uten Displayport i dag blir tilsvarende å være mer uvitende enn Tricell og kjøpe en i7-975X etter at i7-980X har kommet ut.

Hvis det ikke finnes gode løsninger med adaptere er det jo klart det vil være dumt å velge skjermer uten dp. Er det forskjell mellom dp og hdmi i forhold til 120hz?
Lenke til kommentar

Jeg bryr ikke meg noe mye om hva som kommer i fremtiden. Jeg har allerede bestilt to BenQ XL2411T nå og kan ikke si at jeg angrer, jeg vet at dette er en populær skjerm som leverer det den skal. Det har blitt nemt her at den bare er 120 Hz, men det er feil, du får 144 Hz med Dual Link DVI.

 

Selvom skjermene vil være utdaterte i fremtiden, så er ikke det før om noen år i så fall, og jeg kan fortsatt bruke desse skjermene da og det vil fortsatt vær en bra skjerm, jeg har ikke behov for å ha det nyeste av alt på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg bryr ikke meg noe mye om hva som kommer i fremtiden. Jeg har allerede bestilt to BenQ XL2411T nå og kan ikke si at jeg angrer, jeg vet at dette er en populær skjerm som leverer det den skal. Det har blitt nemt her at den bare er 120 Hz, men det er feil, du får 144 Hz med Dual Link DVI.

 

Selvom skjermene vil være utdaterte i fremtiden, så er ikke det før om noen år i så fall, og jeg kan fortsatt bruke desse skjermene da og det vil fortsatt vær en bra skjerm, jeg har ikke behov for å ha det nyeste av alt på markedet.

 

Skjønner ikke hvorfor alle skulle være så negative til dette innkjøpet, har selv en jeg bruker til fps spill, blant annet cs 1.6 og dette fungerer utmerket :) Vil absolutt si til er et godt kjøp! Gled deg 8-)

Lenke til kommentar

Problemet ditt er ikke at skjermene er dårlige, men ar neste gang du bytter skjermkort så vil du mest sannsynligvis ikke kunne bruke skjermene uten adaptere.

 

Ok, da skjønner jeg. Men hvor lenge tror du det er snakk om til DVI begynner å forsvinne fra skjermkort? Jeg synst jeg kan huske å ha lest at AMD tror jeg har planer om å kutte ut DVI i 2015, men angående Nvidia så har ikke jeg hørt noe. Jeg tror dette blir noen år til, 3+ hvertfall. Og om jeg har behov for å skifte ut skjermene mine da, så har jeg uansett fått ganske bra nytteverdi ut av de.

Lenke til kommentar

Vanskelig og si, men dvi er på full fart ut. Mine 7970 har feks bare ett stk d-link dvi or kort.

 

En god skjerm kan vare mye lengre enn 2-3 år, så hvis du har mulighet til å velge tilsvarende skjermer for ca samme pris ville jeg ha gjort det.

 

Bare pass på at de har display port.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

la fyren få kose seg med skjermene sine. adaptere finnes allerede i dag, og det er ingenting som tilsier at ikke disse vil komme i mye større skala hvis DVI blir faset ut.

 

Jeg så bare på hjemmesiden til Benq jeg...

http://www.benq.com/...monitor/xl2411t

 

Kanskje den kommer i 2 versjoner?

 

For å si det sånn. Har aldri hørt om en XL2411T som ikke støtter 144hz.

Lenke til kommentar

la fyren få kose seg med skjermene sine. adaptere finnes allerede i dag, og det er ingenting som tilsier at ikke disse vil komme i mye større skala hvis DVI blir faset ut.

 

 

 

For å si det sånn. Har aldri hørt om en XL2411T som ikke støtter 144hz.

 

Leste istad om en som fant de, kostet 1500 pr stk.

Lenke til kommentar

siden det tydeligvis ikke var tydelig nok, så skal jeg forsøke å forklare deg det.

 

hvis dvi blir faset ut så sitter det en hel haug av folk med skjermer som har dvi-tilkobling. Dette vil gjøre at mange bedrifter vil se det lønnsomt å produsere slike adaptere. Flere produsenter betyr høyere tilbud av slike, som igjen vil presse prisene ned. Per i dag så er dp til dvi-adaptere et relativt sjeldent produkt som kun appellerer til en liten markedsgruppe.

 

Bare for ordens skyld så var det TO adaptere til 1500 kroner. Vi får se hva disse koster om tre år.

Lenke til kommentar

siden det tydeligvis ikke var tydelig nok, så skal jeg forsøke å forklare deg det.

 

hvis dvi blir faset ut så sitter det en hel haug av folk med skjermer som har dvi-tilkobling. Dette vil gjøre at mange bedrifter vil se det lønnsomt å produsere slike adaptere. Flere produsenter betyr høyere tilbud av slike, som igjen vil presse prisene ned. Per i dag så er dp til dvi-adaptere et relativt sjeldent produkt som kun appellerer til en liten markedsgruppe.

 

Bare for ordens skyld så var det TO adaptere til 1500 kroner. Vi får se hva disse koster om tre år.

 

Hei, ikke noen grunn til å være frekk i trynet.

 

Så du mener det er en god ide og belage seg på at det kanskje ikke blir så veldig dyrt og skaffe seg dp-dvi adapter som takler 120hz noen år frem i tid, kontra og heller bare kjøpe 120 hz skjermer som har dp?

Og det er ikke mange mennesker som har 120 hz skjermer til å begynne med, så er nok begrenset hvor mye prisen kan falle.

 

Prisen for ett stk adapter i norge var på 1500, men du kunne få 2 stk fra usa for samme pris, det stemmer. Uansett synes jeg det er snakk om mye synsing bare for også slippe og bare bytte de ut kostnadsfritt til denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774683

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...