Mythos Skrevet 19. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2013 Gratulerer! Du har vel da spart kanskje 1500 kr i renter? Enda mer enn meg, fikk også restskatt men ikke fullt like mye. Solgte endel fond med bra fortjeneste i forbindelse med bytte av bolig, så det var ingen overraskelse. Betaler restskatten før 31.mai så slipper jeg å betale renter. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 19. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2013 Solgte endel fond med bra fortjeneste i forbindelse med bytte av bolig, så det var ingen overraskelse. Betaler restskatten før 31.mai så slipper jeg å betale renter. Du verden, akkurat som meg. Solgte og tok gevinst på ca. 125 000 for å frigjøre egenkapital til boligkjøp. 31. mai-regelen er kjekk å ha, ja. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 1. april 2013 Rapporter Del Skrevet 1. april 2013 Jeg så denne tråden, og tenkte at det ikke var vits å starte en helt ny tråd, siden spørsmålet mitt er relevant. Behøver man å levere selvangivelsen, eller blir den levert automatisk hvis man ikke har levert den? Jeg ser at fristen gikk ut for tre dager siden, og jeg har ikke sendt den inn. Vil jeg fortsatt få igjen på skatten? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. april 2013 Rapporter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Fristen for å levere gikk ikke ut for tre dager siden, den er om nesten en måned (30. april). Om tallene der stemmer, og du ikke har verken inntekter eller fradrag, formue eller gjeld som ikke er oppført, så trenger du ikke levere. Endret 1. april 2013 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
War Skrevet 1. april 2013 Rapporter Del Skrevet 1. april 2013 Det er vel sånn at har man ingen endringer så gjør man heller ikkenoe. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 1. april 2013 Rapporter Del Skrevet 1. april 2013 Okei, takk! Nå trenger jeg ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Zobra Skrevet 3. april 2013 Rapporter Del Skrevet 3. april 2013 Vet ikke om jeg burde starte et nytt emne eller ikke, men det jeg lurer på er om det er mulig å registrere reisefradrag for mer enn 230 dager i året? I bedriften har vi et timeregistreringsprogram som viser at jeg hadde "302 faktiske arbeidsdager" mot "251 skjemalagte arbeidsdager". Om jeg da i tillegg ikke har fravær som overstiger 15 dager i 2012, kan jeg da føre opp 302 dager og få fradrag for dette? Må jeg da i såfall ha noe mer utfyllende dokumentasjon enn det timeregistreringsprogrammet gir? Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Vet ikke om jeg burde starte et nytt emne eller ikke, men det jeg lurer på er om det er mulig å registrere reisefradrag for mer enn 230 dager i året? I bedriften har vi et timeregistreringsprogram som viser at jeg hadde "302 faktiske arbeidsdager" mot "251 skjemalagte arbeidsdager". Om jeg da i tillegg ikke har fravær som overstiger 15 dager i 2012, kan jeg da føre opp 302 dager og få fradrag for dette? Må jeg da i såfall ha noe mer utfyllende dokumentasjon enn det timeregistreringsprogrammet gir? Slik jeg tolker reglene kan du føre opp mer enn 230 dager om du faktisk har hatt det. Da tror jeg ikke du kan inkludere fraværsdager, men kun de dagene du faktisk har reist på jobb. Lenke til kommentar
Zobra Skrevet 8. april 2013 Rapporter Del Skrevet 8. april 2013 Slik jeg tolker reglene kan du føre opp mer enn 230 dager om du faktisk har hatt det. Da tror jeg ikke du kan inkludere fraværsdager, men kun de dagene du faktisk har reist på jobb. Ok, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå