Gå til innhold

Nettbrett til barn


Villfaren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Hei, hvor gammel er hun og hva skal brettet brukes til?

Til mine jenter har jeg kjøpt Samsung Galaxy Tab 5.0, dvs et 5 tommers nettbrett/mediaspiller som tidligere fulgte med som fjernkontroll om du kjøpte dyr Samsung TV. Denne får kjøpt for alt i mellom 800 og 1200 kr på Finn.

Ikke noe topp nettbrett, men det funker bra, har både kamera, internett, og god batteritid til en rimelig penge. Den er fast på Android 2.3 og vil nok ikke bli oppdatert(da Samsung aldri gidder slikt), men for mine jenter på 10 og 12 har det funket veldig bra.

Lenke til kommentar

Et bedre valg er Google Nexus 7" for 200 kroner mer.

Da får du:

1,2GHz fire kjernes prosessor i stedet for dobbeltkjerne 1GHz

32GB lagring i stedet for 8GB

1280x800 oppløsning i stedet for 1024x600

 

Nexus har imidlertid bare fronrettet kamera. (Men hvem bruker det noe særlig annet enn til videosamtale)

 

Jeg har hatt denne i en måned og er godt fornøyd. (har også ipad3)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769603

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Vær så snill, ikke kjøp Galaxy Tab 2, byttet den ut med en gang til Nexus 7 og angrer ikke i det hele tatt. Skjermen på Tab 2 er grusom, det samme gjelder ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tab 2 har ikke mye lagringsplass, men et barn på 7 har kanskje ikke bruk for så mye heller, og minnekort finnes jo som nevnt.

Lavere CPU hastighet vil derimot medføre at Tab 2 har en del bedre batteritid. Uten at jeg skal helt hardnakket påstå at det stemmer.

 

Tab 2 kan du også finne på Finn til rundt tusenlappen, da mange fikk med et slikt da de kjøpte TV. må fort opp en 500-lapp for en brukt Nexus.

 

At Tab har dårlig ytelse vil jeg ikke si meg enig i. Mitt Asus Transformer 3000 nettbrett er ikke noe raskere. Og som sagt et barn krever nok ikke Quad Core CPU for å spille litt Angry Birds.

 

Men når det er sagt, er nok begge et bedre kjøp enn Kurio.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...