Gå til innhold

Divine Divinity, kan noen anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noen kan anbefale dette? Det skal jeg love deg at noen (jeg) kan! Kjøp, kjøp, kjøp! ;) Foreslår at du leser omtalen vår. Det kan best beskrives som en blanding av Baldur's Gate og Diablo 2, men det fremstår på ingen måte som noen kopi. Godt kampsystem, mange mulige løsninger på quest (også fredelige), _nydelig_ musikk, til tider genial humor, stor frihet, hauger med sidequests og et stort landskap å boltre seg i. I mine øyne er Divine Divinity noe av det største som skjedde på spillfronten i 2002, det er vanvittig undervurdert, rett og slett. :)

 

http://www.gamer.no/omtaler/divine_divinity/

Lenke til kommentar
I tilfelle du ikke har det, så må du kjøpe Knights of the Old Republic (og en Xbox om du trenger det) før du hiver deg på Divine Divinity, selg pc-n om du må :wink:

 

Denne tråden handler om Divine Divinity, ikke KOTOR. Hjelper heller ikke at utsagnet ditt er usakelig i tillegg. Hvordan tror du det hadde blitt om alle skulle fylle tråder som handler om andre ting med spam for deres eget favorittspill? Ikke akkurat noe særlig! Har du ikke noe å si om DD så ikke skriv her.

 

Når det er sagt må jeg bare få si at jeg heller hadde solgt en Xbox for å få råd til Divine Divinity enn omvendt.

Lenke til kommentar

Driver og spiller det nå, fikk en åpenbaring igår når jeg tassa oppover til Verdistis, og så at bare den byen er et helt kart i seg selv på størrelse med aleroth/farmlands-kartet jeg har utforska 80% iløpet av de siste par ukene :)

 

Men en ting må sies, det er GRUSOM pathfinding i dette spillet. Fatter ikke at ingen reviews har nevnt noe om dette, har nesten ikke hår igjen på hodet, når man klikker på skap/dører går soppen ofte ut av rommet og rundt på utsida og stanger i veggen. Også vanskelig å plukke opp enkelte ting, og knuse tønner, da gjøken begynner å gå helt motsatt vei (finner en alternativ vei til målet, som er 2 cm unna) og man må klikke seg halvt ihjel for å få sjekka den faktiske tønna. For ikke å snakke om når man må dra i spaker på veggen..utallige ganger går skallen ut av rommet og til veggen på motsatt side og stopper. Må rett og slett korrigere veldig ofte når man vil gå til små detaljer i bildet. Men ellers er det et topp spill!

Lenke til kommentar
I tilfelle du ikke har det, så må du kjøpe Knights of the Old Republic (og en Xbox om du trenger det) før du hiver deg på Divine Divinity, selg pc-n om du må :wink:

 

Denne tråden handler om Divine Divinity, ikke KOTOR. Hjelper heller ikke at utsagnet ditt er usakelig i tillegg. Hvordan tror du det hadde blitt om alle skulle fylle tråder som handler om andre ting med spam for deres eget favorittspill? Ikke akkurat noe særlig! Har du ikke noe å si om DD så ikke skriv her.

 

Når det er sagt må jeg bare få si at jeg heller hadde solgt en Xbox for å få råd til Divine Divinity enn omvendt.

 

nå sporte han om noen kunne anbefale det, og da er det naturlig at noen kanskje sir: "nei, jeg kan ikke anbefale det" eller "vet ikke helt, men du har kanskje løst til å prøve [...] først", og vet ikke om du så 'winken' i innlegget, men (som jeg har forstått det) det kan antyde at det er litt ironi tilstede. Gud forby at man skal ha litt skøyeri på et forum, skal begynne å behandle alt 100% seriøst og alvorlig fra nå av, takk.

 

Og jeg er enig med Bitex, pathfindingen er helt håpløs, og i mange tilfeller gjør den spillet nesten uspillbart. Når jeg leste andmeldelser når spillet nettopp var kommet ut, ble dette tatt opp noen plasser, og det var det som holdt meg fra å kjøpe det når det kom.

Lenke til kommentar
nå sporte han om noen kunne anbefale det, og da er det naturlig at noen kanskje sir: "nei, jeg kan ikke anbefale det" eller "vet ikke helt, men du har kanskje løst til å prøve [...] først", og vet ikke om du så 'winken' i innlegget, men (som jeg har forstått det) det kan antyde at det er litt ironi tilstede. Gud forby at man skal ha litt skøyeri på et forum, skal begynne å behandle alt 100% seriøst og alvorlig fra nå av, takk.

 

Jeg så smileyen og forstod at det var humoristisk ment, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor du skal blande inn KOTOR. Han spør ikke etter tips om rollespill, han spør om Divine Divinity er verdt pengene. Du svarer ikke på dette i det hele tatt. Tipper at du ikke har spilt DD spesielt mye, stemmer det (demoen er ikke noe grunnlag for å uttale seg om dette spillet)?

 

Og jeg er enig med Bitex, pathfindingen er helt håpløs, og i mange tilfeller gjør den spillet nesten uspillbart.

 

Uspillbart er en _sterk_ overdrivelse. Den kan være litt plagsom, men det er så og si bare i begynnelsen av spillet. Ofte er det ikke selve pathfindingen som er svakheten, men at det tar litt tid å venne seg til hvordan klikkinga fungerer. Du kan jo f.eks. trykke gjennom husveggen for at han skal gå et sted på utsiden, men det regner jeg med du har oppdaget. Som regel når han går feil er det i alle fall pga. at det ligger noe skrot i veien eller pga. "brukerfeil", men ja, pathfindingen kunne vært bedre. Men den er ikke dårligere enn i mange andre tilsvarende spill (Baldur's Gate, Diablo ++). De færreste vil irritere seg nevneverdig over den.

 

Når jeg leste andmeldelser når spillet nettopp var kommet ut, ble dette tatt opp noen plasser, og det var det som holdt meg fra å kjøpe det når det kom.

 

Ettersom du ikke kjøpte det regner jeg med det er demoen du dømmer ut fra. Den er ikke representativ for spillet, spesielt ikke med patcher (som er et must). Hvilke reviews var det som klarte å skremme deg egentlig, jeg tror jeg har til gode å se en dårlig review av spillet.

Lenke til kommentar
Hehe, den topicen er jo praktisk talt å rope på Aasgaard, da...:lol:

 

Kunne også tenkt meg å prøve det, men jeg må prøve å finne det i butikk... Noen som har sett det noe sted i det hele tatt?

 

Hehe, jeg lot ikke sjansen gå fra meg, nei. Har sett det på Spaceworld (Trondheim), men det er en stund siden.. Du kan jo spørre om noen kan bestille det, men det koster nok gjerne 500,- enda. På www.playx.no kommer det med giro, du trenger ikke betale på forhånd.

Lenke til kommentar

Tja, jeg fant det for 99,- på Mix/Videoverden her i Asker jeg.

Det er gitt ut som "budget", så det er bare å finne ei spillsjappe som tar inn spill fra f.eks. Sold Out/Xplosiv o.l. billiglabler.

Veldig bra plasserte 99 kroner spør du meg. Tror enda ikke jeg er halvferdig med spillet, og jeg har spilt i et par uker (2-3 timer per dag da, har jobb også :p)

Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har vært innom minst 2 gigantiske områder som er like store som kartet du starter på. Trodde området man begynner på var hele spillet, men så gikk jeg til utkanten, "Do you want to travel to the Dark Forest?" og da åpenbarte seg et like stort kart.

Samme med storbyen Verdistis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...