Gå til innhold

Ville Frihet ha fungert i Norge?


Frihet i Norge  

55 stemmer

  1. 1. Ville frihet fungert i Norge?

    • Ja
      24
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      6
  2. 2. Ønsker du frihet i Norge?

    • Ja
      34
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å sikre folkets frihet var nettopp intensonen med grunnloven, som forøvrig er bygget på bibelen og Guds lov, og basert på samme frihetsprinsipper som grunnloven i USA.

 

Dette forandret imidlertid politikerne i 1884 da de gjorde statskupp og begynte å innføre parlamentarismen, som forøvrig jo i seg selv er brudd på grunnloven.

Og dette var starten på politikernes neglisjering av grunnloven, og det første av mange små og store grunnlovsbrudd siden 1884.

Så egentlig er hele det norske politiske systemet i strid med grunnloven, og dermed ulovlig. Så vi har mao hatt over 100 år med grunnlovsbrudd fra politikerne, og dermed et ulovlig politisk system i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei... vi har frihet i Norge, DET er ett faktum!!!

 

Folk med så stor forakt for eget land kan flytte... fordi vi er fri, det kan de faktisk ikke i alle land!

 

Du bør jo egentlig kunne fortelle oss hvordan, hva og hvorfor vi har frihet i Norge ?

 

Kua på bås tror antakelig også at den er fri, fordi den får mat når den er sulten, og blir sluppet ut på beite om sommeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du bør jo egentlig kunne fortelle oss hvordan, hva og hvorfor vi har frihet i Norge ?

 

Kua på bås tror antakelig også at den er fri, fordi den får mat når den er sulten, og blir sluppet ut på beite om sommeren.

 

Kan vi snu på det og heller spørre andre veien...

 

Finnes det ett land i verden... ja jeg mener hele verden der alt det som dere vil er lov som langt på vei har så lav arbeidsledighet, lite fattigdom, høy levestandard, bra helse, etc som i Norge?

 

Da mener jeg ikke like bra men i nærheten!!

Lenke til kommentar

Kan vi snu på det og heller spørre andre veien...

 

Finnes det ett land i verden... ja jeg mener hele verden der alt det som dere vil er lov som langt på vei har så lav arbeidsledighet, lite fattigdom, høy levestandard, bra helse, etc som i Norge?

 

Da mener jeg ikke like bra men i nærheten!!

 

Inntil nylig så var det mange land i vesten som var bedre enn Norge på dette.

Men nå er disse landene på retur, og Norge er på full fart etter.

Tingene er forøvrig ganske mye dårligere i Norge enn politikernes og medias propaganda tilsier.

Fattigdommen øker, og folks levestandard er på vei ned.

Arbeidsledigheten er mye høyere enn du tror, fordi det er mye arbeidsledighet som skjules bla med uføretrygd og førtidspensjonering, det er også andre som faller utenfor statistikken.

 

At folk har bra helse er ikke statens eller politikernes fortjeneste, folks helse har hver enkelt ansvaret for selv.

 

Noen tror at det er en motsetning mellom personlig frihet og fremgang for et land, mao de tror at folks frihet må begrenses for at landet skal ha fremgang.

Men slik er det selvfølgelig ikke, det motsatte er tilfelle.

 

Disse personene med slike vrangforestillinger tror også at om folk har full frihet til å ha våpen.

Og/eller gjøre mer eller mindre som de vil, så vil de automatisk begynne å drepe hverandre. Dette er selvfølgelig også sprøy, og statlig propaganda.

 

Det var i tiden da folk var frie og hadde lov til å kjøpe våpen over disk at grunnlaget ble lagt for den velstanden som vi ennå har i dag. Og at vi ennå har forholdsvis bra velstand er ikke pga de politiske parasittene på stortinget og det ulovlige systemet de har skapt i Norge, men det er på tross av dem og deres ødeleggende og destruktive system.

 

Det eneste politikerne har gjort med sitt satanistiske system og sine papirlover, er å bidra til å ødelegge og bryte ned landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå mener jeg 100% som dere vil.... husk Skatteflytning mener at skatt burde vært mer eller mindre frivillig.

Det stemmer ikke, jeg mener at skatt burde elimineres fullstendig ettersom det ikke er forenelig med frihet. Man kan ikke ha Skatt OG Frihet, man må velge.

 

According to Black's Law Dictionary, a tax is a "pecuniary burden laid upon individuals or property owners to support the government [...] a payment exacted by legislative authority." It "is not a voluntary payment or donation, but an enforced contribution, exacted pursuant to legislative authority" and is "any contribution imposed by government [...] whether under the name of toll, tribute, tallage, gabel, impost, duty, custom, excise, subsidy, aid, supply, or other name."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tax

 

Det har ingen hensikt å snakke om frivillig skatt, ettersom skatt per definisjon IKKE er frivillig. Det er like klart som "square cirles", "liquid ice", etc.Om det er frivillig er det ikke lenger snakk om skatt.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke, jeg mener at skatt burde elimineres fullstendig ettersom det ikke er forenelig med frihet. Man kan ikke ha Skatt OG Frihet, man må velge.

OK

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/TaxDet har ingen hensikt å snakke om frivillig skatt, ettersom skatt per definisjon IKKE er frivillig. Det er like klart som "square cirles", "liquid ice", etc.Om det er frivillig er det ikke lenger snakk om skatt.

Du quoter på noe jeg ikke har skrevet...

Lenke til kommentar

Motsatt mtp. De 99% da.

 

Sier ikke at jeg har rett i noe, men stort sett alle mener vi har frihet, dette burde vært ett svar-alternativ. Men ser jo greia med å få 100% av de som stemmer enig med TS, fordi svaralternativene for de uenige ikke finnes...

 

Du sier at 99% kan definere hva frihet er. Dermed så sier du også at hvis 99% sier at det ikke skal være tillat å være homo eller aseksuell, så skal det ikke være tillat, irrelevant om det er riktig at de 1% som er homofile burde ha en naturlig rett til å være dette eller ikke.

 

Jo TS setter opp 2 definisjoner på frihet som vi operer etter, hvis man ønsker å ha et samfunn som baserer seg å disse definisjonene av frihet, så svarer man ja, hvis ikke nei. Ts kom faktisk med en konkret problemstilling og konkrete svar til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jo TS setter opp 2 definisjoner på frihet som vi operer etter, ...

Mener jeg kom med KUN 1 definisjon, men 2 kilder på denne definisjonen.

 

De som mener vi har frihet i Norge må nødvendigvis legge en helt annen betydning i ordet frihet, som visker ut forskjellen mellom frihet og u-frihet.

 

Tør jeg spørre noen av de som mener Norge har frihet om vennligst klargjøre hvilken definisjon på frihet de bruker og hva de anser som den fundamentale forskjellen mellom frihet og ufrihet (om de da mener der eksisterer noen forskjell mellom frihet og ufrihet).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nå mener jeg 100% som dere vil.... husk Skatteflytning mener at skatt burde vært mer eller mindre frivillig.

 

Nå fortsetter du jo at om vi fikk frihet til å gjøre 100 % som vi vil, så ville vi automatisk gjøre noe som er til skade for andre, og begrenser deres frihet.

Men det er jo selvsagt ikke tilfelle, folk flest er interesert både å få mest mulig frihet selv, og at andre skal ha mest mulig frihet.

Det er bare politikere, myndigheter og sosialister som ønsker å begrense folkets frihet for å grafse mest mulig makt og rikdom til seg selv

 

Skatt burde ganske riktig vært frivillig, og knyttet opp mot en vare eller tjeneste, på samme måte som feks et medlemsskap i et treningssenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hva er frihet?" er vell egentlig noe som har blitt diskutert opp og ned og noe som helt og fult avhenger av hva man legger i ordet frihet. Jeg kan definere frihet som en grønn frosk, og så kan vi se hvilke land som har grønn frosk, og så kan vi ta en avstemning hvor vidt Norge har grønn frosk, men det har egentlig lite for seg.

 

Har vi fullstendig frihet i Norge i alle betydninger av ordet? Selvfølgelig ikke. Finnes det ett slik system som kan tilby dette? Ikke som jeg kjenner til. Men alt ettersom vi omdefinerer ordet frihet kan vi selv hevde vårt eget drømmesystem tilbyr mest mulig frihet. Det har folk gjort før noen av oss oppgjennom historien, og denne tråden er garantert ikke siste gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...