Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få tak i sovetabletter!


snabben112

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skal poste dette så jeg bare poster det her..

 

Jeg har definnitivt søvn problemer og trenger sovetabletter.

er under 18 og lurer på hvordan jeg kan få tak i dette.

forigårs var jeg helt uten grunn våken til klokken 8 på morgenen. sovna i halv 9 tia ca. og i dag så var jeg stup trøtt klokken 11 på kvelden, lagg meg og fikk ikke sove før klokken var 12. men så våknet jeg igjen klokken 01:00 og er helt lys våken. ikke sjangs til at jeg får sove igjen nå... det har vært masse rare slike episoder opp igjennom og er så lei av og sitte oppe om nettene og ikke får sove. det er omtrent sånn vær bidige natt at jeg ikke får sove .. altså når jeg legger meg så bruker jeg alt ifra halvanne time til flere timer på og få sove!!

 

synnes dere jeg trenger sovetabletter? og hvordan får jeg tak i det nå som jeg er under 18.

 

Takk på forhånd, Snabben112.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sovetabletter som for eks. imovane kan være en stor befrielse i en meget kort periode.

 

Har selv brukt det i to korte perioder da jeg pga. sykdom(jeg sov ikke i det hele tatt til slutt) ikke fikk sovet og hvilt ut,men det må brukes med stor forsiktighet.

 

For meg var det til slutt den eneste løsningen slik legen og jeg så det.

 

Fastlegen/lege er den som du burde snakke med om saken.

Lenke til kommentar

Sovetabletter kan være kjekt å ha til å bringe deg tilbake på sporet, men nå har du ikke fortalt så mye mer. Det eneste som nytter for å fikse en føkket døgnrytme er å stå opp om morgenen til den tiden du ellers ville gjort, uansett hvor lite du har sovet. Så legger du deg til fornuftig tid. Fortsett med dette en god stund, ikke gi opp. Forhåpentligvis går det seg til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg ligger bare i senga uten å tenke på noe, prøver å sove men får det ikke til.

 

Forsøk dette: Lag deg et taleopptak på mobil, som inneholder dette: telle ned fra 100 - 0 - så spenner og slapper du av i alle muskler (begynne nederst med tærne - så legg - lår - underliv - mave - rygg - bryst - armer - hals - nakke - ansikt). Så kan du eks. se for deg regnbuen, og visualisere farvene i den (som om du spiller av din egen film i hodet). Ferdig med det, så kan du avslutte med enten å tenke på deg selv som søtt sovende, eller bare la tankene flyte fritt, uten å forsøke å fange dem .... så, er det bare å si god natt :closedeyes:

 

Det som skjer under denne øvelsen, er at du setter hodet/bevisstheten din inn i så kalt; meta - det vil si at den fungerer midt mellom søvn og våken tilstand, og du vil "lade batteriene" dine så lenge du er i det moduset. Så, om du ikke klarer å finne søvnen med en gang, så vil du likevel hvile kroppen, som om du var i dyp søvn. Og, du kan jo fylle på med akkurat de fineste tankene/drømmene du selv ønsker - bare bruke det som føles best for deg.

 

Lykke til

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...