Gå til innhold

Bransjen vurderer 4K-materiale Blu-ray-plater


Anbefalte innlegg

Jepp. 4K, 48 bps, farger og 22.2 surround gir valgfrihet og gjør alle til lags.

 

- Liker man ikke 4K kan man likevel spille det av i lavere oppløsning

- Liker man ikke 48 bps kan man likevel spille det av som 24 bps

- Liker man ikke farger kan man fint skru ned fargemetningen til null og få monokrom

- Liker man ikke alle grånyansene kan man fint skru opp kontrasten til uendelig og få kun de to valørene sort og hvitt

- Liker man ikke 22.2 surround kan man fint spille det av på 5.1, stereo eller mono

 

De som ikke vil ha 4K, 48 bps, farger eller 22.2 surround vil egentlig stjele en bit av alle andre sin valgfrihet, uten å oppnå noe særlige fordeler selv.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ZeVs^ Det blir sikkert mulig å kjøpe film på plate i framtida også, og skru ned bps dersom du vil ha de mer hakkete enn originalen.

 

Er enig med ZeVs her, vil gjerne ha en fysisk ting å holde i når jeg skal betale i dyre dommer for en film.

 

Snurredisker er gårdagens teknologi og jeg synes man bør kunne få filmer på flashminne uten bevegelige deler eller utvikle en helt ny standard for film.

 

Hvis lagringskapasitet er ett problem synes ikke jeg strømming via internett er løsningen uansett, da ville jeg heller ha en eller annen slags medfulgt rett til å laste ned filmen ved kjøp av fysisk produkt og heller spilt den fra disken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper inderlig at de ikke går for en kvasiløsning med å kun kjøre inn 4K på en 2 lags BD plate (50 GB). Samme hvor god komprimering man har, så er mindre komprimering bedre.Og at de samtidig får med seg Dolby Atmos som hjemme format på lydsiden.Det hadde også vært bra om de samtidig tenker 8K samtidig. Det formatet er ikke langt unna, og ha ett format som støtter begge hadde vært det beste, samtidig som det får lest av BD, DVD og CD i samme spiller.

 

8k er dritlangt unna,bare 4k er langt unna,da tenker jeg på normale priser og ikke 150lapper for en 4k tv som det blir solgt når de slippes,tar uansett 3-4år før 4k tver blir redusert bra og 8k er vel omtrent 8-10år unna før det blir vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...