Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Da har jeg min i handen...desverre litt gaps langs nesten hele toppen og rundt ene hjørnet samt en mindre gap på midten under. What to do...what to do...

 

om det det er høytalergrillen du snakker om er denne limt på og vil nesten være umulig for htc å få til å ligge like tett som kanten til bakdekslet, så om disse gapsene ikke er mer en ett hårstrå ville jeg ikke brydd meg for tror ikke det finnes en htc i hele verden som ikke har bittelitt gap til høyttalergrillene. se heller etter andre defekter eller gaps mot pakplaten, sjekk også at skjermen din er korrekt limt på eller om den ikke ligger helt i vater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører på med root i kveld og installerer mest sansynlig Android revolution.

 

Er det andre som har meninger om andre roms som er bra til htc one ?

Er bittelitt lei av stock, så kunne blitt spennende å prøve noe nytt

 

Jeg har hatt min en ukes tid nå, og roota den allerede første kvelden ;) Ikke fordi det var nødvendig, men fordi det var mulig. Har vel til nå ikke hatt en android tlf uten root :D Jeg valgte ikke Revolution (testa den i ca 30 minutter) men TrickDroid i stedet. Det har funka perfekt for min del. La også inn en del fra tweak pakka samt ny kernel. Noe av det kuleste med custom kernel er at du kan bruke HTC logoen som menyknapp (eller hold leng på back kan du også sette opp hvis du heller vil det, funker med stock kernel også). Dessuten har jeg skrudd på swipe 2 unlock/lock. Da kan man dra over knappene for å skru på og slå av telefonen, snedig.

 

NB. Vær obs på at AROMA installeren som alle ROMene kommer med er en smule buggy. Du må muligens derfor prøve å installere ROMen flere ganger. Når den først er flasha er det ikke noe stress. Ta også en nadroid backup av din stock ROM etter at du har unlocka bootloaderen og lagt inn CWM. Da kan du alltid komme tilbake til en ROM som funker. Dette er faktisk litt viktig fordi du ikke kan mounte minnekortet fra CWM og kopiere inn en ny ZIP hvis den du har feiler. Du kan riktig nok sideloade en ZIP fra CWM med bruk av adb og fastboot (så du blir nok aldri helt stuck). RUU for noen utvalgte regioner er også tilgjengelig hvis alt skulle gå i dass ;)

 

mvh

PK

Lenke til kommentar

om det det er høytalergrillen du snakker om er denne limt på og vil nesten være umulig for htc å få til å ligge like tett som kanten til bakdekslet, så om disse gapsene ikke er mer en ett hårstrå ville jeg ikke brydd meg for tror ikke det finnes en htc i hele verden som ikke har bittelitt gap til høyttalergrillene. se heller etter andre defekter eller gaps mot pakplaten, sjekk også at skjermen din er korrekt limt på eller om den ikke ligger helt i vater.

 

Bakplaten ligger perfekt inntil ja, så "problemet" gjelder begge høyttalergrillene. Den ene veldig mye mer enn den andre. Kan det være en ide å stryke en eller annen form for lim inni der?

 

Selve skjermen ligger ikke perfekt oppå telefonen og jeg kjenner en klar og tydelig kant hver gang jeg drar fingeren over topphøyttaler og ned på glasset. I bunnen er det motsatt. For å beskrive omfanget, så er det akkurat nok til å stoppe fingeren hvis jeg setter neglekanten på høyttaleren og skraper den ned og inn i glasset.

Lenke til kommentar

Bakplaten ligger perfekt inntil ja, så "problemet" gjelder begge høyttalergrillene. Den ene veldig mye mer enn den andre. Kan det være en ide å stryke en eller annen form for lim inni der?

 

Selve skjermen ligger ikke perfekt oppå telefonen og jeg kjenner en klar og tydelig kant hver gang jeg drar fingeren over topphøyttaler og ned på glasset. I bunnen er det motsatt. For å beskrive omfanget, så er det akkurat nok til å stoppe fingeren hvis jeg setter neglekanten på høyttaleren og skraper den ned og inn i glasset.

har hørt om folk som varmer opp telefonen med hårføner på max og presser ned høyttalergrillen for å fikse det, det skal også være mulig med skjermen men krever nok at man varmer litt lengre. men det er veldig vanlig om det i det hele tatt finnes en HTC one eller en samsung eller en hvilen som helst annen telefon som ikke har kanter noen som helst plass på hele telefonen. min telefon har også en kant som kan merkes om man drar negelen fra grill til skjerm men dette har aldri irritert meg og man kan ikke se det. Jeg skal sende denne tilbake til elkjøp når jeg mottar min nye fra komplett men det er kun fordi min også har en stuck pixel midt på skjermen og høyttalere som suser ganske mye.
Lenke til kommentar

Hei fikk telefonen i dag:). Rask og tar veldig gode bilder. Men har et problem. Dårlig samtalekvslitet. Når det snakkes så hører jeg susing eller bussing i bakgrunnen ganske godt. Skal det være slik?

 

Edit: med h dekning er skurringen der hele tiden men når nettet forsvant så ble dsmtslekvsliteten bra:o. Hva skjer med det

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min en ukes tid nå, og roota den allerede første kvelden ;) Ikke fordi det var nødvendig, men fordi det var mulig. Har vel til nå ikke hatt en android tlf uten root :D Jeg valgte ikke Revolution (testa den i ca 30 minutter) men TrickDroid i stedet. Det har funka perfekt for min del. La også inn en del fra tweak pakka samt ny kernel. Noe av det kuleste med custom kernel er at du kan bruke HTC logoen som menyknapp (eller hold leng på back kan du også sette opp hvis du heller vil det, funker med stock kernel også). Dessuten har jeg skrudd på swipe 2 unlock/lock. Da kan man dra over knappene for å skru på og slå av telefonen, snedig.

 

NB. Vær obs på at AROMA installeren som alle ROMene kommer med er en smule buggy. Du må muligens derfor prøve å installere ROMen flere ganger. Når den først er flasha er det ikke noe stress. Ta også en nadroid backup av din stock ROM etter at du har unlocka bootloaderen og lagt inn CWM. Da kan du alltid komme tilbake til en ROM som funker. Dette er faktisk litt viktig fordi du ikke kan mounte minnekortet fra CWM og kopiere inn en ny ZIP hvis den du har feiler. Du kan riktig nok sideloade en ZIP fra CWM med bruk av adb og fastboot (så du blir nok aldri helt stuck). RUU for noen utvalgte regioner er også tilgjengelig hvis alt skulle gå i dass ;)

 

mvh

PK

 

interessant, men hjernen min eksploderte av alt det der. tmi lol.

 

tenkte å prøve det ut men for en android noob, så virker det vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk til å styre TVen sånn halveis, men Canal Digital sin ADB er litt vanskligere... :p Nå ga jeg det veldig lite tid fordi jeg er utolmodig og får lyst til å kaste mobilen i TVen om jeg ikke får det til på første forsøk... *kremt*

Lenke til kommentar

Min funka på alt av TV utstyr i alle stuene bortsett fra Get-boksen. :p Fikk ikke til å "lære" den signalene heller med standard-fjernkontrollen.

 

Jeg testa aldri samtalekvalitet da jeg ikke kunne bryte opp SIMet mitt til mikro mens jeg hadde den, men kan ikke tenkte meg at den susinga fra høytalerne skal komme under en samtale! Dette må de da ha tenkt på. Få den byttet!

Lenke til kommentar

Hvis du trenger en ny mobil akkurat nå, så velger du HTC One. Regner med det er derfor du poster her. Hvis du ikke trenger akkurat nå, så venter du til høsten og kjøper deg en ny Nexus. Men da må du huske på at det bare er få måneder til februar/mars da Samsung og HTC lanserer nye mobiler igjen. Så er vi på'n igjen. Lykke til :)

 

hadde bare et ørlite håp om at nexusen skulle produseres av htc :) derfor venter jeg.

plastic samsung og apple produktene er ikke aktuelle. men må innrømme at padfone infinity er eneste kandidat som er i vurderingene igjen

Lenke til kommentar

interessant, men hjernen min eksploderte av alt det der. tmi lol.

 

tenkte å prøve det ut men for en android noob, så virker det vanskelig.

 

Jeg skrev dette som svar til en som allerede viste hva root handler om ;) Til en som ikke har tilsvarende erfaring med tilpassing og opplåsing av bootloader (kan vel enklest forklares med telefonens oppstartspartisjon/BIOS), ville jeg formulert meg annerledes :D

 

mvh

PK

Lenke til kommentar

Jeg skrev dette som svar til en som allerede viste hva root handler om ;) Til en som ikke har tilsvarende erfaring med tilpassing og opplåsing av bootloader (kan vel enklest forklares med telefonens oppstartspartisjon/BIOS), ville jeg formulert meg annerledes :D

 

mvh

PK

 

hehe takk for svar. jeg vet da noe om slikt (følge guides osv) men bryter det med noe warranties om man unlocker bootloaderen og laster in custom roms/kernels?

 

takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...