Gå til innhold

[Løst] Ny Pc. Kommenterer? :)


Anbefalte innlegg

Vil anbefale 2 660ti framfor ennhver tilsvarende løsning fra AMD hvis du ikke vet hva radeonpro er og hvordan det fungerer(uten Radeonpro er CFX rimelig ubrukelig sett ved siden av SLI, men med er det litt bedre).

 

Hvis du ikke er komfortabel med tredjeparts software ville jeg aldri tatt en CFX eller Radeon løsning da SLI generelt er litt enklere og bedre med standarddriverne.

 

Ved bruk av flere skjermer og høyere oppløsning er det jo IDIOTI å kjøpe 660ti framfor 7950 som koster det samme

 

 

Ikke hvis målet er SLI eller CFX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale 2 660ti framfor ennhver tilsvarende løsning fra AMD hvis du ikke vet hva radeonpro er og hvordan det fungerer(uten Radeonpro er CFX rimelig ubrukelig sett ved siden av SLI, men med er det litt bedre).

 

Hvis du ikke er komfortabel med tredjeparts software ville jeg aldri tatt en CFX eller Radeon løsning da SLI generelt er litt enklere og bedre med standarddriverne.

 

 

 

Ikke hvis målet er SLI eller CFX

 

Du skriver som vanlig bare piss, uten å kunne backe det opp med fakta.

 

Arni har kledd deg naken gang på gang, så orker ikke bruke energi på deg.

 

Men klart, visst han vil velge den dårligste løsningen her, så velg 660TI. Men det er totalt idioti kontra 7950 eller 7970/670.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gir meg...

Men før jeg bestiller et 670 kort i stede for 660ti har jeg to spørsmål.

1. Er det noen som kan gi meg noen tall på hvor mye bedre et 670 kort er framfor et 660ti? Jeg vil ikke måtte sitte å lese at det er åpenbart at et 670 kort er bedre eller at dere bare sier at det er så mye bedre. Jeg vil ha noen tall, tester eller lignende.

 

2. Hvilket kort burde jeg velge?

http://www.komplett....ku=756301#extra

Eller

http://www.komplett....ku=751040#extra

 

Har en liten forkjærlighet til MSI, men er ikke noen av disse kortene jeg burde gå får så hvilket?

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt glad i Msi produkter da jeg føler at det er alt for stor sprik mellom kvaliteten på produktene deres. Spesielt er valget av caps / vrm suspekt i mange tilfeller og kan gi mye trøbbel.

 

Når det gjelder 670 vs 660 så bør man nesten ta en titt på hvilken skjerm man bruker til spilling, ønsker man å kjøre på et bra flerskjermsoppsett så kan faktisk ingen av de to anbefales, derimot vil man komme langt med et 660 på 1680x1050 eller 19xx oppløsninger.

 

Personlig hadde jeg gått for mest Bang for the bucks, jeg hadde derfor valgt trolig et 7950 Ghz kort til 2100 - 2500kr maks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver som vanlig bare piss, uten å kunne backe det opp med fakta.

 

Arni har kledd deg naken gang på gang, så orker ikke bruke energi på deg.

 

Men klart, visst han vil velge den dårligste løsningen her, så velg 660TI. Men det er totalt idioti kontra 7950 eller 7970/670.

 

Arni har selv sagt ved flere annledninger at radeonpro er nødvendig for at CFX skal bli like bra eller bedre enn SLI. du kan fortsette å si imot men det forandrer ikke fakta.(hvis du ikke vet hva radeonpro er burde du finne ut av det før du snakker mer.)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Arni har selv sagt ved flere annledninger at radeonpro er nødvendig for at CFX skal bli like bra eller bedre enn SLI. du kan fortsette å si imot men det forandrer ikke fakta.(hvis du ikke vet hva radeonpro er burde du finne ut av det før du snakker mer.)

 

Bruker som sagt ikke mer energi på unger som deg i denne tråden.

 

Til trådstarter, så kan du se at ved full-hd oppløsning gode 10fps mer i snitt med 670 vs 660ti.

Metro%201920.png

Lenke til kommentar

Med tanke på att du skal gå for ett 670 til rundt 3K og planene er 3 skjermer så ville jeg heller valgt ett 7970 pga bedre skalering. Sitter selv med 2 680'r like artig vær gang ser de drar fra meg på benchmark og alt, da de er også endel mer clocke venlig en Nvidia. Eneste måten og få til skikkelig heftig clock på 6xx serien er og få tak i ny bios og flashe det noe ikke alle korta har muligheten til ;-P

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med tanke på att du skal gå for ett 670 til rundt 3K og planene er 3 skjermer så ville jeg heller valgt ett 7970 pga bedre skalering. Sitter selv med 2 680'r like artig vær gang ser de drar fra meg på benchmark og alt, da de er også endel mer clocke venlig en Nvidia. Eneste måten og få til skikkelig heftig clock på 6xx serien er og få tak i ny bios og flashe det noe ikke alle korta har muligheten til ;-P

 

Og i tillegg må man ha "rett skjerm" for å bruke tre skjermer! :laugh:

 

Om man går for - ja, la oss kalle det "billigskjerm" - ender man opp med alt for få innganger, og kan derfor ikke koble opp tre skjermer.

 

 

But still... Du får hva du betaler for, for å si det sånn, med tanke på GTX-serien! :thumbs::laugh:

Lenke til kommentar

Ville nok gått for skikkelige gaming skjermer ja. Hadde en Benq 21.5 skjerm og bytta til en Benq XL 2420. Eneste jeg måtte gjøre var og justere litt på innstilingene for og få den perfekt og kan si att både responsen og kvaliteten er bra. Så skjermen har mye og si når det kommer til gaming/film ++ ;-P

 

Jeg valgte Nvidia pga PhysX noe jeg personlig ser på som et "must"

Endret av OC-Maniac
Lenke til kommentar

Jeg må si at dere har klart å overbevise meg her (noe jeg tror jeg er glad for). Jeg har kansellert bestillingen på skjermkort og hovedkort. Trenger jeg egentlig et så dyrt hovedkort som deluxe kortet?

 

Som dere sier så er det mer ytelse på et 7970 kort og går for det. Men meget lite om ATI sine kort. Og ettersom jeg kansellerte hovedkortet også så trenger jeg en kommentar her.

http://www.komplett....aspx?sku=743924

http://www.komplett....ku=757654#extra

 

Ser dette ut som bra valg?

 

Jeg valgte Nvidia pga PhysX noe jeg personlig ser på som et "must"

Hvorfor er dette et must?

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...