Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg vil hjem :( redd meg..


Misamisa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I hennes tilfelle, med forbehold om trolling, så er hun akkurat der hun trenger å være.

 

Kanskje mulig om hennes tilfelle. Jeg har ikke lest hennes tråder eller satt meg inn i situasjonen hennes. Men jeg har selv vært borti situasjoner hvor mennesker som ikke hadde trengt å tvangsinnlegges har blitt det. Også det omvendte, hvor folk burde vært tvangsinnlagt, men psykriatien i Norge har sviktet totalt.

Lenke til kommentar

Du vet dette fordi du har en master eller doktorgrad i psykologi og har arbeidet med faget i mange tiår?

 

Jeg vet dette fordi broren min var mye inn og ut av forskjellige psykriatiske avdelinger, men aldri på tvang. Han led av schizofreni. Moren min ville ha han inn på tvang, men psykriaterne "så ikke dette nødvendig", pluss at han var over 18år og flyttet for seg selv, så det var ikke så mye moren min fikk gjort. Han begikk selvmord etter flere år med om og men og nøling av psykriatrien og feil-diagnoser. Etter den tid så har situasjonen blitt gransket, og det var mye som kunne vært gjort som aldri ble det. Har også mottatt unnskyldninger fra den/de avdelingene han var på og personer innvolvert. Så ja, jeg har mine grunner til å være skeptisk til psykriatrien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vet dette fordi broren min var mye inn og ut av forskjellige psykriatiske avdelinger, men aldri på tvang. Han led av schizofreni. Moren min ville ha han inn på tvang, men psykriaterne "så ikke dette nødvendig", pluss at han var over 18år og flyttet for seg selv, så det var ikke så mye moren min fikk gjort. Han begikk selvmord etter flere år med om og men og nøling av psykriatrien og feil-diagnoser. Etter den tid så har situasjonen blitt gransket, og det var mye som kunne vært gjort som aldri ble det. Har også mottatt unnskyldninger fra den/de avdelingene han var på og personer innvolvert. Så ja, jeg har mine grunner til å være skeptisk til psykriatrien.

Negative erfaringer innen forskjellige "tilbud" har mange hatt. Det betyr ikke at de er dårlige av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke et tilbud. Det var en totalt feilvurdering av min brors diagnose og situasjon, og de folkene som "behandlet" han har innrømmet at de fucket opp. Er jo ingen hemmelighet at disse folkene sjeldent klarer å bli enige eller at de ikke har peiling. Mest kjente eksempel på dette må vel være diskusjonen om Breiviks tilregnlighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg vet dette fordi broren min var mye inn og ut av forskjellige psykriatiske avdelinger, men aldri på tvang. Han led av schizofreni. Moren min ville ha han inn på tvang, men psykriaterne "så ikke dette nødvendig", pluss at han var over 18år og flyttet for seg selv, så det var ikke så mye moren min fikk gjort. Han begikk selvmord etter flere år med om og men og nøling av psykriatrien og feil-diagnoser. Etter den tid så har situasjonen blitt gransket, og det var mye som kunne vært gjort som aldri ble det. Har også mottatt unnskyldninger fra den/de avdelingene han var på og personer innvolvert. Så ja, jeg har mine grunner til å være skeptisk til psykriatrien.

 

 

Helt legitimt av deg. Jeg mener bare at enkelt episoder ikke nødvendigvis er hele bildet. Fra det jeg har forstått er det også store forskjeller i helse Norge basert på hvor man bor. trist det med broren din.

Lenke til kommentar

Det var ikke et tilbud. Det var en totalt feilvurdering av min brors diagnose og situasjon, og de folkene som "behandlet" han har innrømmet at de fucket opp. Er jo ingen hemmelighet at disse folkene sjeldent klarer å bli enige eller at de ikke har peiling. Mest kjente eksempel på dette må vel være diskusjonen om Breiviks tilregnlighet.

Hva var det hvis det ikke var et tilbud, eller rettere sagt et helsetilbud?

Lenke til kommentar

Anbefaler at man er svært forsiktig med hvilket svar man kommer med i slike tråder, uavhengig av hvilke antagelser man skal ha over enhver bruker.
Bruk litt sunn fornuft og post om du kan hjelpe, er du i tvil bruk rapporter til oss så sjekker vi opp faktaene i en tråd. I verste fall kan man bidra til at noen som søker hjelp får det langt verre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er jo om det er forsvarlig å skrive ut trådstarter.

Hun har problemer, men hun ønsker ikke hjelp.

Hun trenger medisin, men må kun ta de pga hun ellers blir tvangsmedisinert.

 

Jeg skjønner godt at det er skremmende å bli innlagt på lukket avdeling. Jeg har heller ingen erfaring med det.

Men uansett så har dette blitt gjort kun for å hjelpe deg Misa.

Du kommer fortere ut derfra, desto mer du selv bidrar med. Prøv å være mer positiv og lytt til de ansatte.

Det er ingen skam å være syk, uansett om det er fysisk eller psykisk.

 

Men kanskje det er på tide å samle alle innleggene til trådstarter, siden de alle egentlig handler om det samme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...