Gå til innhold

Valley Benchmark 1.0 Klar for testing


Sinusn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal man ha nøyaktige tall så må man ta med temp også da. siden reel boost går etter tempen. men hvis det er så nøye for noen så er det bare å regne det :)

 

Nå har jeg ikke nvidia selv, men burde da vel ikke være ett problem å finne ut hvilken klokkefrekvens kortet faktisk har boostet seg til?

Lenke til kommentar

har lest. kan ikke se at min post "feiler" men jeg har gitt opp å diskutere med deg for lenge siden....

Alle GTX 600-kort med GPU Boost har en Boost-verdi som er konstant uansett temperaturer og strømforbruk, tallet (max boost - boost clock) vil være det samme uansett hvilket offset du kjører i Precision X eller MSI Afterburner. Posten jeg linket til brukte formelen (max boost - boost clock) for å vise hvor stor varianse Nvidias kvalitetskontroll tillater. Max boost viser til den høyeste klokkefrekvensen som oppnås på siste Turbo-"bin" mens boost clock er tallet GPU-Z viser.

 

Var det enklere å forstå?

 

Det viser seg i praksis at Nvidia tillater at "samme" GTX 670 topper på alt fra 1006MHz til 1123MHz, i mine øyne er dette rimelig råtten praksis, men det ble godt mottatt av pressen så hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke nvidia selv, men burde da vel ikke være ett problem å finne ut hvilken klokkefrekvens kortet faktisk har boostet seg til?

 

nei det er jo bare å se på afterburner...men boosten synker jo hvis tempen stiger...setter jeg viftene på fuldt så klarer jeg å holde maks boost som er 1228 hele tiden..men jeg liker ikke såå mye bråk, så jeg lar tempen stige til ca 80 grader, men da synker boosten til 1215, og noen ganger til 1202 hvis tempen stiger et stykke over 80. ser jo lite forskjell i ytelse, men det viser at boosten ikke altid er den samme.

Lenke til kommentar

Med mine kort så justeres boosten ned når korta blir over 70 grader. Men det var før jeg fikk vannkjøling på de 3 korta :p

Med evga precision x så kan man sette at boosten skal være på hele tiden. Dette liker jeg best, fordi da går den ikkje opp og ned.

Vannblokker er bestillt til de 2 Titan korta jeg får om et par dager, så da blir det prioritering på max hastighet for å si det slik :D

Lenke til kommentar

Med mine kort så justeres boosten ned når korta blir over 70 grader. Men det var før jeg fikk vannkjøling på de 3 korta :p

Med evga precision x så kan man sette at boosten skal være på hele tiden. Dette liker jeg best, fordi da går den ikkje opp og ned.

Vannblokker er bestillt til de 2 Titan korta jeg får om et par dager, så da blir det prioritering på max hastighet for å si det slik :D

 

mener du at man kan tvinge maks boost selv ved høy temp ? er det kun mulig i evga percision ?

 

nei det kunne man vist ikke..

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...