Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av vannkjølings deler til mine HD7970.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søk opp pumpene på Martinsliquidlab eller SkinneeLab så ser du forskjellen.

 

Edit: Med tre skjermkortblokker i loopen bør du nok uansett gå for to pumper i serie.

 

Edit 2: Siden det var jeg som brakte dette på banen kan jeg jo likegodt snuse opp kildene:

 

post-180418-0-84129200-1360710675_thumb.jpg

post-180418-0-64271400-1360710684_thumb.jpg

 

DCP 4.0 klarer ca. 1GPM ved 3.8PSI mens D5 uten topp klarer det samme ved ca. 4.7PSI.

 

Fordi jeg kansje går for 3stk HD 7970. Og fordi det skal overklokkes.

Tenker mer areal mer kjøling?

Plass er det: http://www.xigmatek....p?productid=122

Radiator jeg skal ha på toppen av kabinettet monteres på utsiden, front er ikke noe problem.

Men for all del.. hører på kloke folk med erfaring.

 

Større areal = bedre kjøling, men bare opp til det punktet der du klarer å holde vannet ved romtemperatur. En slags gylden regel innen vannkjøling er at temperaturforskjellen mellom vanntemp radiator ut og luft inn/romtemp (delta-t) ikke bør ligge så mye over 10C. Mye over dette punktet og en del av poenget med vannkjøling fordufter, ihvertfall med tanke på temperatur. De aller fleste radiatorer er lite restriktive (ca. 0.3-0.5 PSI ved 1GPM) så antallet har ikke allverden å si for motstanden i loopen generelt. En fullcover GPU-blokk ligger til sammenlikning på 1-1.5PSI, med enkelte unntak.

Endret av Loefthal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med pumpeløsning til nesten 4000, så har du ikke så mye til alt annet, hehe. Det settet har jeg faktisk lyst på :D. Pumpe topp er greit å ha med tanke på fleksibiliteten på inlet og outlet av vannet. Hvis du har pumpa di synlig, så kan man også kjøpe hus til den, men ikke nødvendig. Har null å si for ytelsen bortsett fra det visuelle.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for single loop med to pumper :p Men det blir fort dyrt...

 

Også det med loopen du hadde tegnet, jeg ville krysset så lite som mulig med tubingen for å ha det så reint som mulig, så jeg ville sendt det sånn:

 

Tank--> Pumpe --> GPU2--->GPU1--->Eventuelt tredje GPU --> CPU --> Radiator 1 --> Radiator 2 --> pumpe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jobbet her folkens.

La oss ikke ta helt av her, det nest beste er vel godt nok?

 

Flere tips er velkommen :thumbup:

Nå må det planlegges og grubbles.

 

Nå må det soves.

Du oppnår så godt som samme resultat med DCP 4.0 pumpen til under halve prisen. Fant disse tallene på overclock.net:

The EK DCP 4.0 and the DD-CPX Pro are actually both rebrands of the same pump, the Jingway 1200. They will have identical performance.

Here is the relative power of all the popular pumps that I know of (ordered by power)

 

PSI Drop @ 3.7 liters/min (1 gallons/min)

MCP35X Stock: 6.52 PSI

MCP355 + XSPC Top: 6.14 PSI

MCP655 + EK Top: 4.95 PSI

MCP655 Stock: 4.72 PSI

MCP355 Stock: 4.63 PSI

MCP350 + Top: 4.48 PSI

Jingway 1200 Stock: 3.83 PSI

XSPC 750: 3.59 PSI

655-B + EK Top: 3.38 PSI

MCP350: 3.25 PSI

655-B Stock: 3.23 PSI

Jingway 600P Stock: 2.55 PSI

Jingway 600 Stock: 2.08 PSI

http://www.overclock.net/t/1104984/swiftech-mcp355-vs-ek-dcp-4-0-dd-cpx-pro

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digital impuls eller Techbay. Kommer jo selvfølgelig ann på om du vil ha de lekre Bitspower kompresjonsniplene eller om du vil ha de stilfulle EK sine

Takker.

Nå er jeg ikke så extrem som dere, men ser klart fordel med kompresjonsnipler(med tanke på vedlikehold/oppgraderinger).

 

Fint om dere blir enige ang pumper!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...