Gå til innhold

[Løst] Eyefinity ?


vit3llu5

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lager nå en tredje tråd her på kort tid, men nå er det bom stopp her gitt...

 

Har et http://www.asus.no/G...HD7970DC2T3GD5/

som jeg gjerne skulle kjørt eyefinity på.

Problemet er at den finner alle 3 skjermene men jeg kan ikke kjøre alle 3 samtidig, får bare beskjed om at maskinen ikke kan lagre endringene når jeg prøver å aktivere den som er deaktivert, har kommet så "langt" at jeg har fått testet at alle skjermene fungerer, men bare 2 samtidig, har prøvd å avinstalere drivere, restarte og legge inn på nytt igjen.

Catalyst klarer ikke finne fler enn 2 skjermer, win7 finner alle 3 men kan som sagt ikke aktivere 3dje skjerm gjennom win7

 

Trenger litt hjelp, har googla å sett videoer å lest forums i hytt å gevær, men d virker ikke som om jeg gjør noe galt, kan det være feil på skjermkortet da?

 

Skjermene er tilkoblet gjennom DVI-D x2 og gjennom en DP

Endret av vit3llu5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.. jaja

 

Får vel mitt andre skjermkort imårra, så da stresser jeg ikke mere med det, må vel avinstalere catalyst igjen for å få crossfire til å funke uansett :p

 

Bare så jeg ikke misforstår noe nå : Jeg trenger bare dette adapteret og kan bruke to stk DP på skjermkortet og en DVI eller må jeg bruke begge DVI + DP ?

Lenke til kommentar

Ok.. jaja

 

Får vel mitt andre skjermkort imårra, så da stresser jeg ikke mere med det, må vel avinstalere catalyst igjen for å få crossfire til å funke uansett :p

 

Bare så jeg ikke misforstår noe nå : Jeg trenger bare dette adapteret og kan bruke to stk DP på skjermkortet og en DVI eller må jeg bruke begge DVI + DP ?

Du kan koble 5 skjermer til kortet, enten 3 dp + 2 DVI eller 4 dp + 1 DVI. Kortet har to klokkegeneratorer for displayout så du kan bruke totalt 2x DVI- og passive dp/dvi-adaptere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilke koblinger du har på skjermene dine (DVI/HDMI).

Har du kun HDMI på skjermene dine trenger du også DVI to HDMI adapter(e).

 

EDIT:

Mine skjermer har kun HDMI, jeg må da bruke 2stk DVI to HDMI adaptere.

- En på DVI utgangen på skjermkortet, med HDMI kabel til skjerm nr 1.

- En på AKTIV displayport adapteret, med HDMI kabel til skjerm nr 2.

- HDMI kabel fra skjemkortet(HDMI utgang) til skjerm nr 3.

Endret av jetzbullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, ble litt usikker nå

Ikke så veldig flink til dette, men når alt kommer til alt så MÅ jeg bruke et adapter uansett?

Kortet ditt har to, 2, signalgeneratorer

DVI, HDMI og VGA krever en signalgenerator.

Displayport krever ingen signalgenerator.

En aktiv displayport til DVI-adapter har en innebygd signalgenerator.

En passiv displayport til DVI-adapter bruker en signalgenerator fra kortet.

 

For å kjøre tre skjermer er du pent nødt til å bruke en aktiv adapter eller en skjerm med displayport innebygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjertelig takk

Har jeg forstått riktig nå, jeg har en skjerm tilkoblet via en HDMI kabel og et passivt DVI adapter, tror det er det siden det ikke ser ut som det adapteret som ble linket til litt lenger opp her, en ren DVI til DVI kabel og en DP til DVI , da er det så såre enkelt som at en av disse trenger et aktivt adapter fra skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...