Gå til innhold

Release Your Potential, erfaringer?


johan1

Anbefalte innlegg

No prob. Trener du tungt med eksplosiv utførelse kan dette hjelpe mye på hurtighet kombinert med sprinttrening. Med eksplosiv utførelse betyr det ikke at du skal sprette opp i taket når du løfter knebøy f.eks men at du skal løfte vekta så raskt du klarer. For en som ser på vil det bare se ut som du løfter på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du aldri har trent før kan du kjøre grunnprogrammet en runde til og så gå over til EM. Hvis ikke er det bare å kjøre EM en runde eller to før du bytter til et annet program. F.eks Upper/lower eller push/pull. Å kjøre RYP sammenhengende lengre enn 3 runder vil være vanskelig å ha god progresjon med.

 

Det er ikke store forskjeller på grunnprogrammet og EM når det kommer til selve treningsprogrammet, så det har egentlig ikke veldig mye å si.

Lenke til kommentar

Hm...

Konklusjon etter uke 1: treningen gikk gretit, og progresjonen skal gå fint

 

Mat: får i meg 3000Kcal hver dag. 120G proteiner. Har gått lei av omelett.

Hvordan få i mer proteiner, og hva kan jeg velge utenom kylling og fisk for å få mer proteiner i meg?

 

Får brekninger av fisk

Lenke til kommentar

No pain no gain :p

 

Du kan erstatte ris til et måltid med quinoa som inneholder 14g protein/100g. Havregryn f.eks til frokost gir deg 16g protein/100g. Nøtter er en god kilde til protein(velg nøtter uten tilsatt salt og fett, f.eks mandler). Lær deg å like fisk, det er ikke så ille hvis man har godt tilbehør, eventuelt en saus. Er du lei av å spise kyllingfilet kan du enten kjøpe deg en god BBQ saus som gjør det lettere å få i seg kyllingen og/eller lage deg kyllingkjøttdeiggryte. Kjøp inn 1kg kyllingkjøttdeig, svarte bønner, linser, erter og grønnsaker så har du gryte du kan varme opp i mange dager. Erter, bønner og linser btw er også gode vegetabilske kilder til protein.

 

Hvor mange proteinshakes ligger du på hver dag?

Lenke til kommentar

No pain no gain :p

 

Du kan erstatte ris til et måltid med quinoa som inneholder 14g protein/100g. Havregryn f.eks til frokost gir deg 16g protein/100g. Nøtter er en god kilde til protein(velg nøtter uten tilsatt salt og fett, f.eks mandler). Lær deg å like fisk, det er ikke så ille hvis man har godt tilbehør, eventuelt en saus. Er du lei av å spise kyllingfilet kan du enten kjøpe deg en god BBQ saus som gjør det lettere å få i seg kyllingen og/eller lage deg kyllingkjøttdeiggryte. Kjøp inn 1kg kyllingkjøttdeig, svarte bønner, linser, erter og grønnsaker så har du gryte du kan varme opp i mange dager. Erter, bønner og linser btw er også gode vegetabilske kilder til protein.

 

Hvor mange proteinshakes ligger du på hver dag?

Prøver å få proteiner gjennom maten, bruker bare pulver de dagene jeg har dårlig tid/lang skoledag eller når jeg ikke orker mat.

Pleier å ha 100Gram havregryn med 3 DL melk til frokost, gir 500Kcal

Lenke til kommentar

Pop en shake om morgenen og etter trening da så vil du få i deg nok protein i løpet av dagen. Så lenge proteinpulver ikke er >50% av det totale proteininntaket er det ikke noe problem.

Økonomi...

Hvor er det billigst, og har det noe å si hvilken type pulver det er?

Har Whey med banansmak, i blant blander jeg med melk, en sjelden gang med litago...

Lenke til kommentar

Gymgrossisten får du Whey-80 16kg storkjøp for rundt 115,-/kg. De har også mindre pakkedeals. Gratis frakt på alle ordre over 500,-.

Takk, skal få pappa til å bestille neste uke, haha!

Også et spørsmål som kanskje er teit...

Kan man gå opp i vekt, OG gå ned i fettprosent samtidig? Når man legger på seg med riktig kosthold, er det jo mulig å legge på seg mer muskler enn fett, og da går fettprosenten ned, eller?

Lenke til kommentar

Er mye theorycrafting(for å bruke et gaminguttrykk) rundt akkurat det å bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Det er flere "metoder" for å gjøre dette. Hvis du vil opp i vekt raskt og legge på deg minst mulig fett er det lurt å følge med på vekta. Gå opp rundt 0.3-0.5kg i uka så vil du ikke legge på deg for mye fett. Jeg ville ikke satset på å kjøre "carbcycles" eller lignende siden du er såppas aktiv med fotball så hovedfokuset ditt bør være å spise 3k kalorier dagen og ikke tenke for mye på fettforbrenning(enda).

Lenke til kommentar

Er mye theorycrafting(for å bruke et gaminguttrykk) rundt akkurat det å bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Det er flere "metoder" for å gjøre dette. Hvis du vil opp i vekt raskt og legge på deg minst mulig fett er det lurt å følge med på vekta. Gå opp rundt 0.3-0.5kg i uka så vil du ikke legge på deg for mye fett. Jeg ville ikke satset på å kjøre "carbcycles" eller lignende siden du er såppas aktiv med fotball så hovedfokuset ditt bør være å spise 3k kalorier dagen og ikke tenke for mye på fettforbrenning(enda).

Bare tenkte at hvis man legger på seg 10KG, hvor 7KG er muskler og 3KG er fett, vil jo forholdet muskler:fett være enda bedre, ergo, lavere fettprosent?

Lenke til kommentar

I dag f.eks:

Frokost:

100gram axa go' morgen med 3DL melk. Proteinshake

Mellom: 2 brødskiver med tynt lag smør og ost

Lunsj: 250 gram kyllingfilet og 100 gram ris

Mellom: 2 brødskiver med det samme som tidligere

Middag: 200 gram laks

Etter middagen 3 brødskiver

 

Hvordan spiser dere hver dag, og hva bør jeg endre på min plan?

Lenke til kommentar

I dag har jeg spist 2400 kalorier...

mangler altså 600. Hva kan jeg spise for å komme opp til 3000? Sliter med dette ofte, får ikke i meg nok gjennom dagen. Har vært dager jeg ender på 2500 kcal.

Melk fungerer bra. Hvis det er kcal du sliter med, så kan du drikke helmelk. Sliter du med proteinene så kan du drikke lettmelk. En liter melk gir 33g protein og 450 eller 660kcal utfra om det er lett eller helmelk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...