Gå til innhold

Patent på høyt potensiell nett ide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet kan du ikke ta patent på en idé, men på måten du implementerer teknologien. Jeg tror det vil være svært vanskelig å få patent på det du nevner her. Jeg blir forbauset om du har en måte å revolusjonere webnavigering på som ikke allerede er gjort av andre, og som lar seg gjøre i dagens nettlesere.

 

Det hadde vært lettere om du faktisk kom med idéen din. Så lenge du kan vise til at du var først ute og offentliggjorde planen din, så tror jeg ingen kan "ta" den fra deg ved å søke patent.

Lenke til kommentar

Du har Facebook og Google +, du har Google og Yahoo sin søkeengine, du har VG og Dagbladet. Du har Youtube og Break.

 

Nå er jeg ingen ekspert på juss, men slik jeg ser det er ikke en ide verdt en dritt med mindre man er best til å gjennomføre den.

 

Gjennomføringen er alt.

Lenke til kommentar

I Norge kan man kun patentere en konkret teknisk løsning.

I enkelte andre land kan man patentere omtrent hva man vil, men disse patentene blir ofte avvist i ettertid.

 

Patentbeskyttelse er en vanskelig sak, jeg har selv nylig sendt inn patentsøknad for en av mine konstruksjoner ganske nylig.

Oppfinnelsen bør IKKE være kjent før man sender inn søknaden, jeg har selv tenkt til å vente med å publisere min oppfinnelse til patenten er godkjent i flere av landene jeg anser som aktuelle å selge i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...