Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pendlebil - Hjelp til alternativer - Flere kriterier


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pendler i dag med buss ca 110km hver dag. Sitter da i buss ca 2,5 timer hver dag. Ved å gå over til bil, korter jeg ned den totale reisetiden til ca 1,5 time.

 

Jeg er på jakt etter en bil med følgende kriterier:

* Lavt drivstoff forbruk (gjerne ned under 0.6, jo lavere jo bedre)

* Rykte for å være solide slik at jeg ikke må på verksted hele tiden.

 

Ellers har jeg ingen preferanser jeg kan komme på, det kan være varebil/personbil, diesel/bensin, rød/blå, automat/stikk osv osv. Motoreffekt spiller ingen rolle.

 

Har egentlig ikke tenkt å bruke mer en max 50.000 på bilen, men om det skulle finnes noe som er veeeldig mye bedre for ved å øke prisen er jeg fleksibel på det.

 

Gjerne kom med flere forslag, f.eks en som er billig i innkjøp og en som ligger å lusker oppunder 50k grensa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville i ditt tilfeller sett på VW nyere enn 2000, Renault nyere enn 2002 eller Ford.

VW: kjent for driftsikkerhet men kanskje topp komfor.

Renault:kjent for god komfor, men eldre modeller har en tendens til å være trøblete.

Ford: God komfor med noe bedre driftsikker enn Renault.

 

VW Golf og VW passat burde holde i store mengder, de er også i gode priser.

Renault Laguna er å finne til lav kmstand og gode priser, grunnet noe dårlig rykte fra gamle årsmodeller. Har opplevd dem som driftssikre.

Lenke til kommentar

Dersom du jakter på lavt forbruk, så se etter en VAG 1.9 tdi. Dersom du skal pendle på E39 rundt Førde, så ville jeg hatt en større bil enn en A2 pga kollisjons-sikkerhet og vinteregenskaper. En A2 ligger og pendler mellom hjulsporen på holkeføre.

 

Lys er også viktig på en sånn bil. En VAG i A6 størrelse bruker ikke så vanvittig mye mer enn en Golf. Tipper 0,55 og 0,45 på langkjøring (manuell)

 

Ta denne A6'en. (1.9Tdi 110 hk 2000 mod, 196000 km.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...