Gå til innhold

Erfaringer med NetShop.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke rørt Netshop med en ildtang. De er elendig på retur/garanti.

Jeg leverte mine hodetlf til rep der i Mai 2012, jeg har enda ikke fått svar på klagesaken min.

 

Helt enig, jeg sluttet å handle der i 2010 etter å ha blitt nektet RMA på et defekt hovedkort.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Komplett er suverene på RMA er min erfaring. Tilbake i 2010 kjøpte jeg et XFX 9800X2 skjermkort privat brukt for 1500 kroner og det døde 3 - 4 måneder senere. Jeg reklamerte (kortet var nytt for under 2 år siden da) til Komplett hvor det opprinnelig var kjøpt og fikk tilbud om tilsvarende kort eller pengene for det det gamle hadde kostet nytt. Jeg valgte kronene siden dette var et dyrt kort da det kom, og en uke senere (totalt tok det rett over 2 uker bare) var kr. 5.700 satt inn på min konto. Komplett tapte ikke noe siden dette ble dekket av importør / produsent. Dette kaller jeg service og support slik det skal fungere, noe som Netshop aldri har vært i nærheten av å ha. Netshop er ekstremt flinke på salg, men der stopper det hos dem, er min erfaring.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som Alias. Komplett ordnet raskt med kontant betaling ved et nesten 2 år gammelt defekt skjermkort som de ikke lengre hadde på lager. Dustin har jeg jeg også bare gode erfaringer med: 2 SSDer, et hovedkort og et skjermkort hvor alle ble erstattet raskt. Hovedkortet trengte jeg ikke en gang sende i retur, bare beskrev problemet, men tror det var et unntak.

Lenke til kommentar

Har ikke sendt noe tilbake til Netshop, men alt annet er ihvertfall kanon med de. Rask levering og hele pakka.

 

Om Komplett er bedre på retur/garanti/rep vet jeg ikke, menhar hørt dårlige erfaringer i det siste når det gjelder slike saker. En kompis ventet 2-3 måneder på å få tilbake et skjermkort nå nylig. Har også fulgt med Facebook siden deres en stund, vet ikke hva jeg skal si, om Komplett er bedre spørs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt to reklamasjonssaker hos Netshop. Den første var en selvbygd PC hvor alle deler var kjøpt hos Netshop. Etter kun en uke ville den ikke starte opp lenger, og Netshop tok den inn for feilsøking. De fant relativt raskt ut at det var feil med RAM-brikke og byttet denne, men pga. Noe rot med tilbakemelding ble den stående noen dager ekstra før jeg tok kontakt.

 

Den andre var at strømforsyningen røyk på samme pc etter 2-3 år. Jeg sendte inn feilbeskrivelse på epost (hadde testet ved å bytte til en gammel strømforsyning), og fikk svar etter etter en dag eller noe sånt om at reklamasjon var godkjent - jeg skulle få ny strøforsyning uten engang å måtte sende inn den gamle for kontroll.

 

Så min opplevelse er at de yter meget god service også ved reklamasjon. Jeg handler en god del forskjellige steder, men har bare hatt reklamasjonssaker med Netshop, Komplett og Multicom. Netshop og Komplett var uproblematiske, mens jeg aldri mer kommer til å være kunde hos Multicom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...