Gå til innhold

Nytt gaming headsett


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger nå et nytt headsett da mitt nåværende Razer Charcarias begynner å ta kvelden. :(

 

Budsjett: 500 - 1200 (kan gå litt over om jeg får mye mer for pengene framfor et headsett til 1200)

 

Størrelse: Over ear (full size, samme som razer charcarias)

 

Type: Ønsker full size, over ear

 

Bruksområde: Headsettet skal brukes mye til gaming. WoW, Battlefield, CoD, osv.

Det skal også ha en bra mic da jeg sitter flere timer på Skype/VT hver dag samtidig som jeg spiller.

Jeg bruker også headsettet til å høre på noe musikk (mest youtube streaming) og ser også på en god del anime (trenger ikke fokusere mest på disse to).

 

Tillegsinfo: Headsettet skal IKKE være tråløst og jeg ønsker meg muligheten til å justere lyd med selve headsettet (volumkontroll som er en del av ledningen)

 

Tilkobling: Jeg kommer til å koble dette headsettet kun til Pc'n min.

 

EDIT: Ønsker ikke en ledning som lett krøller seg og ikke er et "virrvarr"

Jeg vet at razer Charcarias ikke er sånn.

 

Jeg er veldig fornøyd med min Razer Charcarias og Generelt Razer så har et lite ønske om å ha et nytt Razer headsett. Men jeg vet det er en del andre headsett der ute som kanskje er bedre og har bestemt meg for å være åpen for et eventuelt nytt headsett.

 

Håper dette er informasjon noen av dere kan jobbe med for å kunne hjelpe meg med å finne headsettet jeg trenger.

Takk for hjelpen :)

 

 

Type edited. Var klønete forklart.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt 2 Logitech G35 og har nå et Logitech G930. Jeg persolig anbefaler de IKKE. Alle 3 har knekt på samme plass. Høyre øre knakk rett av. Har vært veldig forsiktig med de, men knekker uansett. Nå har jeg litt stort hode, noe jeg tror kan være problemet. :p

Har du et lite hode kan det vell gå bra. Lyden er veldig bra, spessielt på G35. G930 har ikke like bra lyd, da det er trådløst.

Ledninga på G35 er også helt forjævlig. Baller seg og krøller seg uansett hvor forsiktig du er. Noe som var grunnen til at jeg kjøpte trådløst.

 

 

Må kjøpe meg nytt jeg også, men klarer ikke å bestemme meg.

 

Jeg vil ha et surround headsett med USB, siden jeg ikke har et eksternt lydkort.

Har selv lyst på Astro A50 eller A40, men de får jeg ikke kjøpt i norge ser det ut som. :(

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Hmm. Kan virke litt som et nytt Charcarias er på vei til meg snart ettersom det er det pluss G35 (som ikke virker som jeg kan bli like fornøyd med).

Beyerdynamic DT770 har ikke mic?

 

Beyerdynamic har ikke mic nei. Jeg løste det med å feste mikrofonen fra mine gamle hodetelefoner med strips. Det finnes en versjon av DT770 som selges under et annet navn som har mikrofon, men de er en god del dyrere.

Lenke til kommentar

Beyerdynamic har ikke mic nei. Jeg løste det med å feste mikrofonen fra mine gamle hodetelefoner med strips. Det finnes en versjon av DT770 som selges under et annet navn som har mikrofon, men de er en god del dyrere.

Med mic tror jeg da blir litt for mye til min smak ettersom headsettet uten mic er i toppen av mitt budsjett.

 

Jeg ser nå at komplett har tilbud på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659565

hvordan er dette headsettet? Det er dyrere enn Charcarias (til full pris), men jeg har ikke hørt/lest noe om dette headsettet så er dette noe som kan være et alternativ?

Lenke til kommentar

Beyerdynamic har ikke mic nei. Jeg løste det med å feste mikrofonen fra mine gamle hodetelefoner med strips. Det finnes en versjon av DT770 som selges under et annet navn som har mikrofon, men de er en god del dyrere.

Du tenker nok på Beyerdynamic MMX 300 eller Q-pad 1339, som begge er 32-ohms versjonen av DT770 med mikrofon. De er rimelig dyre ja :p

Lenke til kommentar

Her er løsningen om du vil ha mikrofon på hodetelefonene dine.

 

 

Type: Vil ikke over ear (full size) bli lukket?

Nei, det er ingen sammenheng mellom over-ørene og lukket. En lukket hodetelefon er, som navnet tilsier, lukket og slipper dermed minimalt (dette varierer selvfølgelig fra hodetelefon til hodetelefon) med lyd inn og ut. Åpne hodetelefoner har åpninger hvor lyden slippes ut, og du vil også høre mer av omverdenen. Det er selvfølgelig også forskjell i lyden.

 

Lukket - Åpen

 

Når det kommer til typiske gaming headset har de ingenting å stille opp med mot hodetelefoner laget for musikk.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Handlet meg Logitech G930 i dag, og jeg er sinsykt fornøyd og anbefales på det sterkeste. Det sitter godt og tight over ørene, micen er god og klar og det samme med lyden. Det er også trådløst noe jeg setter pris på da jeg syntest kalber er noe herk. Det virker på INGEN måte billig, det er solid og sterkt og logitech er kjent for kvalitet. Dette ligger til rundt 1200,- Les og testene som ligger ute så finner du fort ut at det er pengene verdt!

Lenke til kommentar

Jeg sverger til Beyerdynamic DT770. Har et Logitech G35 liggende, men kan ikke si det har blitt mye brukt. Synes det er alt for stramt og blir veldig klamt etter kort tid. Ledningen på G35 er også i overkant hard og sleevingen gjør det ikke noe bedre.

Henger meg på DT770. Et fantastisk headset.

 

Vil IKKE anbefale G930. Lydkvaliteten er så som så men det blir ødelagt raskere enn paven før igjen smekken. Plastikken sprekker helt uten videre, eller av en liten dult pulten. Det er veldig praktisk at det er et trådløst headset, men å si at det er solid og sterkt blir nesten løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...