Gå til innhold

[Løst] Commodore 64 til DVI


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg har endelig fått tak i en gammel Commodore 64. Dessverre så har jeg ikke noen kabel, så jeg får koblet den til tv'en, eller datamaskinen.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan koble Commodoren til DVI?

Jeg har en Manuell 2-porters DVI-switch, som jeg VELDIG GJERNE vil koble min Commodore til.

 

Hadde blitt overlykklig om noen hadde en enkel løsning på dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Commadore 64 kjører ut ett analogt signal..

DVI er ett digitalt signal..

 

Ikke barebare å gjøre dette om :)

 

Det du trenger er en compositt til VGA til en aktiv DVI adapter. Eventuelt en compositt til DVI om du finner det (krever nok egen strøm siden dem må gjøre signalene om til digitale)

 

Du vet vel ikke om noen norsk webshop som har det? :) Har sjekket Komplett.no, men finner ikke noe der.

Lenke til kommentar

Commodore64 gir ut et S-Video-signal så det du trenger er en s-video til VGA-adapter.

F.eks. http://dx.com/p/cctv...r-adapter-71973

 

I tillegg må du ha en audio/video-kabel til maskinen (RCA+DIN til mini-DIN). Disse er ikke standard så du må nok lete på Ebay eller noe.

F.eks: http://www.ebay.com/...=item3a6c5a631a

 

Du finner også s-video til hdmi(DVI) men de er en god del dyrere.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Alternativ løsning: dersom PC'en din har et TV-kort med composite video inngang så kan det brukes. (Du kan bruke tuner-inngangen (RF) på et TV kort også, men det gir vanligvis dårligere signal). Slike kort finnes også i usb-versjon...

Her er et tips.

 

Bonus: du kan ta opp det som skjer på skjermen til Commodore 64 med et opptaksprogram på PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...