Gå til innhold

ubuntu slettet alle partisjoner


Anbefalte innlegg

Ja, det høres kanskje teit ut, men er sant.

Jeg kjører ubuntu paralellt med windows siden jeg liker å nerde litt iblandt.

Jeg ville prøve 12.10 versjonen og valgte å valget med å slette den allerede installerte 12.04 og installere 12.10. Dette fungerte veldig bra, men installasjonen slettet også alle andre partisjonen så all data er borte. Heldigvis har jeg en relativt oppdatert backup, men har ikke tatt backup den siste måneden eller så. så noen bilder har jeg blandt annet mistet. Så mitt spørmål er, er det mulig å få tilbake desse dataene. Jeg har gjort lignende i windows med variabelt utfall, men noe data har jeg ivertfal klart å hente tilbake.

Tips till hvordan jeg går frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig nyttig om du klarer å huske hva du egentlig gjorde. Hvis du bare har slettet partisjoner kan du få alt tilbake, problemet er om du har skrevet ting på disken etterpå. Du kan da bruke ddrescue, skrev opp veiledning her:http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:%28K%29Ubuntu_server_howto/For_entusiasten_og_bedriften#Fra_speiling_av_disk_til_bit-kirurgi

Lenke til kommentar

Jeg gjorde eksakt det jeg skrev, mao ingen endringer i partisjoner, jeg ble heller aldri bedt om å gjøre noen endringer. Jeg valgte å slette 12.04 og erstatte det med 12.10 som er et valg i installasjonsmenyen. Etter installsjonen satt jeg igjen med en boot partisjon og en ext3 partisjon, det to ntfs partisjonene mine var borte vekk. Jeg hadde heldivis tatt backup av alt, flaks! Takk for ditt svar!

Endret av femfulle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...