Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har fått forelegg på 10 000 kroner for ordensforstyrrelse - Trenger noen gode råd


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal hente jakken min, men har mistet garderobelappen. Det er en sort Canada Goose jakke, large, ingenting i lommene.

 

Og der skulle jeg fått en jakke til 6000 kr utlevert i følge flere av dere. Det er nok med 90% sannsynlighet en jakke som matcher beskrivelsen om du er på et større utested, kan få mange gratis jakker da over et par uker om man vil. Derfor venter vanligvis utestedet med å levere ut jakker til personer som har mistet garderobelappen til alle har forlatt utestedet/lyset på eller dagen etter.

Endret av Christeven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal hente jakken min, men har mistet garderobelappen. Det er en sort Canada Goose jakke, large, ingenting i lommene.

 

Og der skulle jeg fått en jakke til 6000 kr utlevert i følge flere av dere. Det er nok med 90% sannsynlighet en jakke som matcher beskrivelsen om du er på et større utested, kan få mange gratis jakker da over et par uker om man vil. Derfor venter vanligvis utestedet med å levere ut jakker til personer som har mistet garderobelappen til alle har forlatt utestedet/lyset på eller dagen etter.

 

Syltynt argument. Jeg kan like godt argumentere for at dersom jeg nå har mistet jakkelappen er det desto viktigere at jeg får ut jakken med en gang, slik at ikke noen skal finne jakkelappen min og dermed stikke av med min jakke. Det er ikke hjernekirurgi å gjøre seg tilstrekkelig sikker på at jakken faktisk tilhører den som vil hente den; det krever kun et modikum av velvilje og serviceinnstiling hos garderobebemanningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det tviler jeg ikke på. Jeg mener dog allikevel at dersom man påtar seg å oppbevare folks eiendeler bør man ta det alvorlig og heller sørge for å ha ressurser nok til å klare å håndtere det på en skikkelig måte - også unntakstilfeller man må kunne forvente oppstår (at jakkelapper forsvinner, f.eks.). Å sende folk av gårde uten eiendelene sine fordi "det er så stress her nå" er på ingen måte greit.

 

Men for å prøve å holde det litt on topic, så har jeg forstått at juridisk sett kan utesteder holde tilbake eiendeler for en periode siden det foreligger en implisitt avtale etablert gjennom sedvane. Er det sånn ca. korrekt?

Lenke til kommentar

Er ikke kleskoder ofte her. Tenkte mer på at de ser an hvor dyre klær du har. Kommer du med sleik og d&g her, så går du rett in omtrent. Dvs at de ser på hvem som kan bruke mest penger inne på stedet.

Og jeg har aldri blitt sur for å ikke bli slipt inn. Jeg blir sur på folk som oppfører seg som idioter.

Som jeg sa, var det greit at han ikke var helt med på det legget jeg hadde, men oppførselen hans gjorde at jeg ikke gadd å gå inn selv etter å ha vist førerkortet mitt og fått tillatelse til å gå inn. Dette var basert på de andre tingene jeg nevnte. Jeg er på hils med dørvakten, og han hadde sluppet meg inn flere ganger før dette, så at han plutselig skulle oppføre seg som en tulling gjorde at jeg dreit i å finansiere arbeidsplassen hans. Det var altså ikke mitt leg som gjorde at jeg ble "sur", det var hans oppførsel som et utesteds ansikt utad.

 

Er ikke ofte jeg pleier å si dette men; les inlegget litt mer nøye før du kommenterer.

 

(Så vrang som jeg er så gidder jeg faktisk og svare deg.)

 

Tror heller det er du som må utdype deg litt mere nøye før du poster, du sa verken at du var på hils med dørvakten eller at det var type merke på klærne som avgjorde om du kom inn eller ei.

Endret av Abell
Lenke til kommentar

(Så vrang som jeg er så gidder jeg faktisk og svare deg.)

 

Tror heller det er du som må utdype deg litt mere nøye før du poster, du sa verken at du var på hils med dørvakten eller at det var type merke på klærne som avgjorde om du kom inn eller ei.

 

 

Men jeg sa aldri at jeg ble sur fordi jeg ikke kom inn.

Jeg sa heller aldri at det var jeg som ikke kom inn pga klærne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...