Gå til innhold

Nytt skjermkort, spørsmål


Fillfall

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket en acer aspire x3995 kjøpt ferdigbygget fra Lefdal. Tilsvarende denne http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/ASX3995011/acer-aspire-x3-stasjonar-pc-ax3995-dt-sjleq-011 bare min har 8GB Ram og 1 tera harddisk.

 

Skjermkortet som er en GT630 er ikke akkuratt så veldig bra, så jeg vurderer å bytte det. Men, finnes det bra skjermkort i den størrelsen (3.55 cm x 20.32 cm x 14.22 cm)? Og brytes reklamasjonsretten hvis jeg bytter skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er det bare å bytte. Alle moderne skjermkort vil passe i det hovedkortet, så det er bare å komme med et budsjett, så skal jeg finne noe til deg :)

 

Vet ikke helt hvordan det er med reklamasjonsrett. Men du skal være veldig klumsete hvis du klarer å ødelegge noe når du bytter skjermkort. Og du kan jo ta vare på det gamle skjermkortet og bytte tilbake hvis du trenger å benytte deg av reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Passer til hovedkortet gjør det nok ja. MEN det nye skjermkortet må også passe i kabinettet og den nåværende strømforsyningen må også kunne håndtere det nye skjermkortet. Så noe mer enn et mellomklasse skjermkort (om han er heldig) tror jeg er ganske uaktuelt. Hva med et GeForce GTX 660 eller GTX660ti skjermkort? Disse skal være på papiret gi omtrent dobbel ytelse enn GT630 skjermkrtet. Du har også GTX 650/650ti skjermkortene som vil gi rundt 50% ytelse, men som igjen er litt mildere mot strømforsyningen enn GTX 660 serien skjermkort. Du kan ta en tur innom nettsiden http://www.hwcompare.com så kan du sammenligne en rekke forskjellige skjermkort.

Lenke til kommentar

Passer til hovedkortet gjør det nok ja. MEN det nye skjermkortet må også passe i kabinettet og den nåværende strømforsyningen må også kunne håndtere det nye skjermkortet. Så noe mer enn et mellomklasse skjermkort (om han er heldig) tror jeg er ganske uaktuelt. Hva med et GeForce GTX 660 eller GTX660ti skjermkort? Disse skal være på papiret gi omtrent dobbel ytelse enn GT630 skjermkrtet. Du har også GTX 650/650ti skjermkortene som vil gi rundt 50% ytelse, men som igjen er litt mildere mot strømforsyningen enn GTX 660 serien skjermkort. Du kan ta en tur innom nettsiden http://www.hwcompare.com så kan du sammenligne en rekke forskjellige skjermkort.

Kan evt. oppgradere strømforsyningen også..

Er du helt sikker på det med reklamasjonsretten? Vil helst ikke betale masse penger hvis den blir ødelagt noen gang.

Lenke til kommentar

Huffda, det er ikke mye plass til en skjermkort der, det som stter i er jo klistret helt opp i toppen av kabinettet. Og 12V railen gir kun 192W og det er ikke nok.

Jeg tviler sterkt på at det er mulig å hive inn noe bedre skjermkort pga lite plass da de fleste skjermkort krever to PCIe spor pga kjøleren. Og i det kabinettet er det ganske enkelt ikke plass til et slikt kort. Selv kort med passiv kjøling vil neppe kunne brukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huffda, det er ikke mye plass til en skjermkort der, det som stter i er jo klistret helt opp i toppen av kabinettet. Og 12V railen gir kun 192W og det er ikke nok.

Jeg tviler sterkt på at det er mulig å hive inn noe bedre skjermkort pga lite plass da de fleste skjermkort krever to PCIe spor pga kjøleren. Og i det kabinettet er det ganske enkelt ikke plass til et slikt kort. Selv kort med passiv kjøling vil neppe kunne brukes.

Så jeg har ingen oppgraderingsmuligheter på grafikksiden?

Lenke til kommentar

Det er mulig, men det vil ikke bli lett å finne et skjermkort som det er plass til da plassen er begrenset for å si det mildt.

Og da må nok også PSU byttes, og det vil også bli vanskelig å finne en PSU som er så small, det er vel snakk om mindre enn 10 cm. Men intet er vel umulig slik sett, det vil bare ta tid å finne rette komponentene.

Lenke til kommentar

Jeg ville fått angst og solgt pcen og bygd en med vanlig kabinett så har du alle muligheter åpne. Det og vente på at det muligens kommer slike mindre skjermkort om et par år så vil du mest sannsynlig ha en udatert pc generelt også. Samt du får nok ikke de raskeste skjermkortene i den størrelsen på samme tid, og iallfall ja. Jeg ville kalt det et umulig prosjekt med tanke på alt det dilldallet du må igjennom for å få utganspunkt fra en slik ferdigbygd proppa pc bygd av billige deler og vriene løsninger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...