Gå til innhold

Viktig melding - lytt på radio! Guds eksistens er definitivt motbevist


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Vi er vel ca like gamle begge oss to, og jeg vil anta at har opplevd at det som så så skråsikkert ut i yngre dager, viste seg å være det motsatte, når vi bare ble litt mer tørre bak øra. Og for hvert år som går, merker jeg at jeg blir mindre og mindre sikker på alt jeg ikke kan ta og føle på, her og nå. Så når du sier at du ALDRI osv ... Da har du jaggu bevart ditt ungdommelig sinnelag ... :p
Jepp me too.... Bare det at guder, til mer jeg har studert dem, har fantastisk lite å komme med... Helt sikker kan man derimot aldri være, men jeg er sikker nok til å kunne si at hvis gud(er) har like lite å fare med når jeg dør som de har hatt de siste to tusen årene så ser jeg ingen som helst grunn til å bekjenne meg til noen av dem... Så temmelig sikker kan jeg derfor være i den iaktagelsen... :)

 

 

Men vi får håpe at Gud ikke henter noen av oss i løpet av dagen, slik at vi kan high five i kveld også - kan jo bytte ut "Amen" med "high Five" - det tro jeg kan live opp ett visst sted. Ha en fin dag, unge mannen ;)
Vel, er kraftig forkjølet om dagen så det er aldri godt å vite om jeg er her ved dagens ende... he he. Men jeg skal gjøre mitt beste... :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Vel, er kraftig forkjølet om dagen så det er aldri godt å vite om jeg er her ved dagens ende... he he. Men jeg skal gjøre mitt beste... :)

 

Fint, da er vi to som kan late oss i dag ... ;)

 

Du som kjenner kristne miljøer langt bedre enn meg selv - hva tror du kan skje hvis alle disse som er avhengig av en snill himmelpappa, bare plutselig mistet han - hvordan hadde disse taklet sånne realiteter tror du? Og det er jo snakk om en ikke ubetydelig mengde med desillusjonerte som så skal "tilbakeføres" til det virkelige samfunnet, ganske mange hundre millioner nervesvake ekstroende som virrer rundt ...

 

Alle gode gjerninger er bare nettopp det - og der finnes ingen himmel å få sitt tilgodehavende for ens gode gjerninger lengre. Kanskje de alle vil begynne å ta seg betalt for å eks bedrive ideelt arbeid, og det er ikke en liten del av systemet vårt.

 

:)

Lenke til kommentar

Du som kjenner kristne miljøer langt bedre enn meg selv - hva tror du kan skje hvis alle disse som er avhengig av en snill himmelpappa, bare plutselig mistet han - hvordan hadde disse taklet sånne realiteter tror du?

Vet ikke jeg.... Det å miste sin tro er ikke noe som foregår over natta, det tar som regel litt tid og på den tiden klarer de fleste å finne andre mål og meninger de kan dytte inn der gudetro før ga trøst...

 

For meg tok det over et år før jeg var helt kvitt tankefengslet som hadde omgitt meg i over ti år, jeg var oppvokst med dette og hjerne vasket i det og trodde jo at alt sammen var sannhet før jeg begynte å rette noen kritiske blikk på det jeg trodde på... og bit for bit frafalt den "sannheten" jeg trodde var helt sant ned på de påstandene de er... Det jeg slet lengst med å bli kvitt var hevnen fra gud, jeg trodde ærlig og oppriktig at gud ville slå meg ihjel fordi jeg ikke evnet annet enn å se ærlig på min tro og var begynt å tvile og trodde derfor i et års tid at jeg når som helst ville bli drept, den eneste "trøsten" og håpet jeg hadde var at den guden jeg før hadde tilbedt faktisk likte ærlige personer... Men det tok TID å bli kvitt denne vrang forestillingen, det er helt sikkert.

 

Det var ikkegjort over natta....

 

 

Alle gode gjerninger er bare nettopp det - og der finnes ingen himmel å få sitt tilgodehavende for ens gode gjerninger lengre. Kanskje de alle vil begynne å ta seg betalt for å eks bedrive ideelt arbeid, og det er ikke en liten del av systemet vårt.

 

:)

Vel, det er bare å innse at ikke engang kristne organisasjoner reiser til Afrika og bedriver nødhjelp uten å forlange å få noe tilbake... tror du det kaster du blår i øynene på deg selv...

 

Slikt sett står det mer respekt av ikke-religiøse orgasnisasjoner som faktisk hjelper uten å forlange noe tilbake i form av helte dyrkelse av påståtte personer....

 

Og det er jo vi, du jeg og alle andre, som betaler dette om vi vil eller ikke, er det ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vet ikke jeg.... Det å miste sin tro er ikke noe som foregår over natta, det tar som regel litt tid og på den tiden klarer de fleste å finne andre mål og meninger de kan dytte inn der gudetro før ga trøst...

 

Det er det som er litt kinkig her i tråden - jeg får ikke folk til å forstå at de skal forholde seg til at Gud og hele systemet vi har rundt troen og etterlivet er borte, og så skal de forsøke å se for seg et samfunn som er totalt sekulært - så hvordan ser det samfunnet ut, eller hvordan kommer det til å bli seende ut for dine barn osv.

 

Når det gjelder å miste synet av målet og visjonene, kan vi jo sammenligne det med en bedrift. Og slik jeg vet det er, så har de fleste veldrevne bedrifter ett godt fokus på nettopp at bedriftens mål MÅ være så tydelige å klare for alle ansatte, ellers blir måloppnåelsen vanskeliggjort eller umulig å nå.

 

Så nå skal vi altså finne ett felles mål, og da skal disse som har mistet sin himmelpappa også være med. Hvilket mål tror du disse typene kan gå for?

 

Eller tror du de bare gir opp, og føyer seg pent og pyntelig inn i rekken av så kalte nyttige samfunnsborgere

 

Og hva med alle lutfattige der ute i verden, som kanskje har sett for seg at deres lidelser skal få sin belønning i etterlivet. Hvorfor skal de nå sitte der lengre, og ikke heller ta det de mangler, fra noen andre som ikke kan beskytte seg eller sitt.

 

 

Vel, det er bare å innse at ikke engang kristne organisasjoner reiser til Afrika og bedriver nødhjelp uten å forlange å få noe tilbake... tror du det kaster du blår i øynene på deg selv...

Slikt sett står det mer respekt av ikke-religiøse orgasnisasjoner som faktisk hjelper uten å forlange noe tilbake i form av helte dyrkelse av påståtte personer....

 

Vet du ikke at vårt samfunn er basert på frivillighet, eller at mye av det som er nais to have, blir gjort ut av utallige menneskers små bidrag. Selv har jeg hendene fulle med slike oppdrag, og jeg kan jobbe døgnet rundt, hvis jeg vil og klarer. Ikke minst når vi skal ha fotballkamper her i området - da er det en god del troende som også stepper inn. Og jeg vet at mange av dem slett ikke interesserer seg for sporten i det hele tatt, og tjener ikke en døyt på jobben. De sier at de liker å være med å lage noe som er positivt for alle.

 

At noen andre så tjener grovt på dette, får være en annen sak. De har sannsynligvis bare sine sekulære verdier som styrer dem ...

Lenke til kommentar

Hadde nok syntes at alt var så merkelig at jeg hadde trodd hele verden var et fragment av min egen fantasi. Forutenom det hadde jeg vell ventet på å dø og prøvd å unnerholde meg selv de dagene jeg fikk med det som var tilgjengelig av "lett underholdning" og hadde vell sittet med en knugende tomhet, da ingenting egenltig hadde hatt noen dypere mening...

Lenke til kommentar

Fattige mennesker stjeler idag uavhengig om de er religiøse eller ikke.

 

Mennesker føyer seg til å være samfunnsborgere idag uavhengig om de er religiøse eller ikke.

 

Mennesker arbeider frivillig idag uavhengig om de er religiøse eller ikke.

 

Det er noen mennesker som er idioter. For eksempel mennesker som ikke bryr seg om de skader eller ødelegger for andre. Disse er både religiøse og ikke-religiøse. Det som er spesifikt for de religiøse idiotene er de som kun oppfører seg bra fordi de har en religion som forteller at de skal det. Slike finnes ikke blant ikke-religiøse. Så jeg er redd for at disse religiøse idiotene skal gjøre mye skade dersom religion ble motbevist.

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at vi er av samme slag - men hvor går din grense for empati, hvis du ikke får det du ønsker deg, eller mener at du MÅ ha for å leve ett lykkelig liv.

 

Jeg ønsker meg absolutt ingenting, og trenger ingenting annet enn frihet, husly, mat, familie og vennskap -- og noe å slå ihjel tiden med.

 

Jeg vet godt at jeg kunne fungert utmerket godt uten bil, TV, PC, internett -- såfremt det gikk an å drive med jakt og fiske og sport.

 

Mote, elektronikk og interiør føles, for meg, som hule skjell...

Som dessverre alt for mange blant venner og familie -- og arbeidsgivere og kolleger er interessert i.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

La oss si at alle disse religiøse tullingene slo seg på flaska, eller på annen knark. Kanskje så mange som en milliard av disse nye troløse blir så tilført den vanlige hopen med besværlige mønsterborgere som trøster seg med rus. Jeg vil tro at det kan få en viss effekt på helheten.

 

Og du som sier at frivillige jobber åkke som - det er bare visvass, eller det vil si: endel foreldre er tvunget til å være med på endel frivillige sysler, men det gjør de bare fordi at deres egen barn er med på aktivitetene. De hadde ikke gjort dette ellers.

 

Og jada jeg tror nok at alle kunne føye seg, men en haug med nye egoister inn i det allerede overfylte egosentriske systemet vi har, betyr at enda flere vil konkurrer om størst mulig bit av kaken. Det kan bli enda travlere for de som allerede springer vettet av seg.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ønsker meg absolutt ingenting, og trenger ingenting annet enn frihet, husly, mat, familie og vennskap -- og noe å slå ihjel tiden med.

 

Jeg vet godt at jeg kunne fungert utmerket godt uten bil, TV, PC, internett -- såfremt det gikk an å drive med jakt og fiske og sport.

 

Mote, elektronikk og interiør føles, for meg, som hule skjell...

Som dessverre alt for mange blant venner og familie -- og arbeidsgivere og kolleger er interessert i.

 

Det er de tingene jeg snakker om - hvor lenge ville du kokt grøt til familien din, før du hadde gjort noe seriøst for å endre menyen? Og hadde noen kunnet stoppe deg?

Lenke til kommentar

Dersom jeg bare hadde muligheten til å lage grøt, ville jeg sett på grunnen -- for det ville med stor sansynlighet vært et brudd på min frihet, all den tid det finnes fisk i havet, fugl i luften og dyr i skogen...

Samt sopp, bær, urter, grønnsaker og frukter.

 

Dersom noen stod i veien for min familie sin lykke ved å nekte oss frihet, så må jeg hjelpe dem å slutte med det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dersom jeg bare hadde muligheten til å lage grøt, ville jeg sett på grunnen -- for det ville med stor sansynlighet vært et brudd på min frihet, all den tid det finnes fisk i havet, fugl i luften og dyr i skogen...

Samt sopp, bær, urter, grønnsaker og frukter.

 

Dersom noen stod i veien for min familie sin lykke ved å nekte oss frihet, så må jeg hjelpe dem å slutte med det.

 

Og hvilke hjelpemidler ser du for deg å benytte, da?

Lenke til kommentar

Hvis du våknet opp til denne nyheten - hvordan ville livet endret seg for deg personlig, og hvordan tror du verden hadde håndtert seg selv?

 

:)

 

 

Jeg tror dette er litt av essensen i forskjellen på dypt religiøse mennesker, og ateister. Ateister (jeg velger å snakke for den gruppen jeg har erfaringer med, det finnes ekstremister i alle grupperinger) flest hadde hatt null problemer med å tro på en gud (meg selv inkuldert) om det fantes ett snev av bevis. Eller om gud selv hadde åpenbart seg. Jeg hadde da lett akseptert dens eksistens, men hadde jeg tilbedt den? Ikke f***. Jeg anser ikke en gud som er mektig nok til å skape universet (om man går for f.eks. den kristne guden), men som så feiler så voldsomt ved å skape leketøy. Vi er fulle av feil, og han forlanger at vi skal sitte og tilbe han bare fordi? En slik tyrann av enorme proporsjoner fortjener ikke tilbedelse ett sekund. Om dine foreldre hadde forlangt at du skal gjøre som de sier, uavhengig av konsekvenser bare fordi, helt til du dør, hadde du gjort det?

 

Problemet med enkelte (ikke alle, men muligens de fleste?) religiøse er at de vil aldri forandre sitt standpunkt, selv i presentasjon av absolutte beviser i motsatt retning. Du kan ta (litterære) kreasjonister som ett eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Problemet med enkelte (ikke alle, men muligens de fleste?) religiøse er at de vil aldri forandre sitt standpunkt, selv i presentasjon av absolutte beviser i motsatt retning. Du kan ta (litterære) kreasjonister som ett eksempel.

 

Jeg har full forståelse for antipatien som de fleste her i tråden har mot troende, men det er ikke det som er saken eller det som etterspørres her. Det som etterspørres er hva dere tror vil skje når alle de som ellers har holdt seg i skinnet og oppført seg i tråd med hva som kreves for å komme til paradis, nå kommer til å finne på når grunnlaget for deres gode oppførsel er borte.

 

la meg prøve med en ny alternativ til de 10 bud:

 

Du skal ikke ha andre guder enn meg. (bortfaller og erstattes med budene: økt kjøpekraft og konsum)

Du skal ikke misbruke Guds navn. (bortfaller, og du kan raljere så mye du orker over de nye to budene og at de er erstatningsguder, men du kan være sikker på at ingen bryr seg)

Du skal holde hviledagen hellig. (nei, her skal vi jobbe hver bidige dag, ellers misbruker vi de to budene våre)

Du skal hedre din far og din mor. (det kan jeg gjøre hvis jeg får betalt for det, hvis ikke kan mor og far gå på NAV)

Du skal ikke slå i hjel. (nei, men vi får se om det passer med egne planer - hvis jeg må lide, er det like greit å kverke noen jeg ikke kjenner, hvis det kan bedre min situasjon)

Du skal ikke bryte ekteskapet. (det bestemmer bare jeg)

Du skal ikke stjele. (jo, hvis jeg mener jeg trenger noe sterkt nok, så skal jeg så klart stjele så mye jeg får til)

Du skal ikke tale usant om din neste. (hvis jeg kan tjene på det, så gjør jeg det - og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal - alle andre lyver jo så det renner ...)

Du skal ikke begjære din nestes eiendom. (WHAT! Det er jo det som er drivkraften til de to budene våre - klart vi skal pleie vår misnøye, og grafse etter mer, noe annet er helt uetisk)

Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. (klart jeg skal begjære akkurat det som passer meg - og snur naboen ryggen til meg for lenge, skal jeg høvle over fruen hans

 

:)

Lenke til kommentar

Det som etterspørres er hva dere tror vil skje når alle de som ellers har holdt seg i skinnet og oppført seg i tråd med hva som kreves for å komme til paradis, nå kommer til å finne på når grunnlaget for deres gode oppførsel er borte.

-slutt på slavearbeid

-slutt på tvangsekteskap

-slutt på drap på annerledes mennesker (hedninger, homofile, utro)

-slutt på kjønnslemlestelse av barn og spebarn

 

Og en hel rekke andre ting.

 

Du skal ikke ha andre guder enn meg --> forbud mot religionsfrihet. Konsekvensen er alvorlig brudd på menneskerettigheter og uendelig lidelser for mennesker overalt der de kristne ferdes.

Du skal ikke misbruke Guds navn --> Alvorlig brudd på ytringsfriheten. Kan brukes til akkurat hva som helst. Hvem og hva som helst kan defineres som guds navn, og hva eller hvem som helst kan defineres som misbruk. Så står det fritt frem til de mest fanatiske og høyrøstede til å få viljen sin.

Du skal holde hviledagen hellig --> Et hvert samfunn vil falle sammen. Grovt overtramp mot arbeidsrettigheter og individuelle friheter.

Du skal hedre din far og din mor --> Fører til uendelig grove overgrep mot forsvarsløse barn. Trenger ikke å følge med lenge i avisa for å forstå at dette er direkte skadelig for menneskeheten.

Du skal ikke slå i hjel --> Denne regelen ikke viktigere enn at den havner på 5. plass. Og ingen mennesker noen sinne har hatt behov for noen jødiske bud for å forstå at dette er galt.

Du skal ikke bryte ekteskapet --> Grov overtramp på menneskerettigheter. Nærmer seg direkte misogyni. Nå skal det sies at stort sett alle som skrev bibelen inkludert de ti bud var jøder og menn. De var ikke av den liberale, frihetselskende og likestillingstypen. De var gamle gretne grinebitere som hatet kvinner. Resultatet er for eksempel denne regelen som har ødelagt uendelig mange menneskeliv.

Du skal ikke stjele --> Ingen har noen sinne trengt bud skrevet av misogyne, menneskefientlige, frihetshatende jernalderjøder for å forstå at dette er galt.

Du skal ikke tale usant om din neste --> At slike regler står i samme kategori som søppelet over er å undergrave dem.

Du skal ikke begjære din nestes eiendom --> Verdiløs regel.

Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste --> Vi har heldigvis forbud mot slavehold idag. Det vil de fleste si er viktigere enn denne ubrukelige regelen her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for antipatien som de fleste her i tråden har mot troende, men det er ikke det som er saken eller det som etterspørres her. Det som etterspørres er hva dere tror vil skje når alle de som ellers har holdt seg i skinnet og oppført seg i tråd med hva som kreves for å komme til paradis, nå kommer til å finne på når grunnlaget for deres gode oppførsel er borte.

 

la meg prøve med en ny alternativ til de 10 bud:

 

Du skal ikke ha andre guder enn meg. (bortfaller og erstattes med budene: økt kjøpekraft og konsum)

Du skal ikke misbruke Guds navn. (bortfaller, og du kan raljere så mye du orker over de nye to budene og at de er erstatningsguder, men du kan være sikker på at ingen bryr seg)

Du skal holde hviledagen hellig. (nei, her skal vi jobbe hver bidige dag, ellers misbruker vi de to budene våre)

Du skal hedre din far og din mor. (det kan jeg gjøre hvis jeg får betalt for det, hvis ikke kan mor og far gå på NAV)

Du skal ikke slå i hjel. (nei, men vi får se om det passer med egne planer - hvis jeg må lide, er det like greit å kverke noen jeg ikke kjenner, hvis det kan bedre min situasjon)

Du skal ikke bryte ekteskapet. (det bestemmer bare jeg)

Du skal ikke stjele. (jo, hvis jeg mener jeg trenger noe sterkt nok, så skal jeg så klart stjele så mye jeg får til)

Du skal ikke tale usant om din neste. (hvis jeg kan tjene på det, så gjør jeg det - og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal - alle andre lyver jo så det renner ...)

Du skal ikke begjære din nestes eiendom. (WHAT! Det er jo det som er drivkraften til de to budene våre - klart vi skal pleie vår misnøye, og grafse etter mer, noe annet er helt uetisk)

Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. (klart jeg skal begjære akkurat det som passer meg - og snur naboen ryggen til meg for lenge, skal jeg høvle over fruen hans

 

:)

5:25 og utover, eller bare se hele. Opp til hver enkelt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...