Gå til innhold

12-åring utsatt for gjengovergrep av 4 gutter av utenlandsk opprinnelse


Anbefalte innlegg

http://www.adressa.n...icle7011661.ece

 

Jeg blir så sint når jeg leser det at jeg føler det i hele kroppen. 12 år...

 

Noe må endres når det kommer til innvandring. Kan ikke la sånne personer få være i Norge. De burde sendes tilbake umiddelbart. Det som sikkert vil skje er at de får en mild straff også er det tilbake i gata.

 

Hvorfor er konvekvensene for slikt så små? Hvorfor skjønte jeg egentlig med en eneste gang at disse guttene umulig er norsk? Og muligens gjorde 99 % av andre nordmenn dette også?

 

Adressa hadde et kommentarfelt oppe. Men det er borte. Undres?

Hvis det ikke skjer endringer i innvandringen i Norge... så kommer vi til å ende opp som Sverige, Frankrike og Nederland... Og dere som vet hva det innebærer får sikkert frysninger nedover ryggmargen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere spekulerer vel begge to? Vi sitter ikke på noen av bevisene og vi er ikke dommere eller jury i saken. Vi kan bare forsøke å lese ut av nyhetsartikkelen hva som har eller ikke har skjedd.

 

La meg istedet skyte inn noen fakta som demonstrerer hvorfor vi alle bør utvise forsiktighet når det gjelder ord mot ord og særlig voldtektssaker:

 

-Overfallsvoldtekter utgjør rundt én prosent av alle voldtekter i Norge.

-De fleste antatte voldtektsmenn dømmes utelukkende på indisier

-De aller færreste som sier seg voldtektsofre lyver

-Denne saken er meget spesiell med tanke på de antatte gjerningsmennenes lave alder

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid utlendinger som får skylden?

 

Overfallsvoldtekter utgjør som sagt rundt 1% av alle voldtekter i Norge. Men 99%+ av overfallsvoldtektene er det utlendinger og innvandrere som står for. De andre 99% er stort sett overgrep i nære relasjoner, altså folk som kjenner hverandre, og stort sett ikke anmelder. Av de antatte 8-12.000 voldtektene i Norge årlig anmeldes noen få hundre.

 

Om utlendinger i dette tilfellet står bak så er det vel naturlig at de får skylden for det de har gjort? Innvandrere og utlendinger i Norge er overrepresentert på de fleste kriminalstatistikker med mange hundre, noen ganger flere tusen prosent. Det er ikke til å skyve under en stein.

 

La etterforskerne og rettssystemet gjøre jobben sin. Ikke døm folk på forhånd. Men døm dem helst ikke på indisier heller... det er farlig å være mann anklaget for voldtekt i det norske rettssystemet. Særlig fagdommere har statistisk sett alt for stor tro på det antatte offeret.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

http://www.adressa.n...icle7011661.ece

 

Jeg blir så sint når jeg leser det at jeg føler det i hele kroppen. 12 år...

 

Noe må endres når det kommer til innvandring. Kan ikke la sånne personer få være i Norge. De burde sendes tilbake umiddelbart. Det som sikkert vil skje er at de får en mild straff også er det tilbake i gata.

 

 

 

Hvor har nå du vært i de siste 2500 år? Har du ikke fått med deg at dette er noe som skjer og har skjedd "bestandig", og hvorfor akkurat når det gjelder disse med opphav fra et annet land? Visste du ikke at de også bruker samme metode for å dekke sine lyster, og visste du ikke at de som ikke klarer å styre sine lyster, kan finne på å gjøre noe så grusomt?

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hvorfor er det alltid utlendinger som får skylden?

 

Alltid får skylden? Det er jo beviselig personer av utenlandsk opprinnelse som har begått denne voldtekten det snakkes om her.

Lenke til kommentar

Jaha? Hvorfor dra innvandring inn i dette? Noe bør gjøres for å få ned overgrepene og hindre gjentagelser når det først har skjedd. Uavhengig av opphav, kjønn, religion, partitilhørighet etc.

Selv om man ikke skal generalisere og stemple alle innvandrere som voldtektsmenn så er dette faktisk et stort problem. Når da man har innvandrere fra enkelte steder i verden som står for så å si alle overfallsvoldtektene i landet så bør det være ganske enkelt å dra noen slutninger. Med manglende forståelse og muligens også masse følelser involvert så kan slike saker skape mye rasisme. Majoriteten av innvandrere er strengt tatt de som vil lide mest som følge av dette.

 

Som følge av den reaksjonære "skjedd er skjedd" holdningen så skapes faktisk rasisme og generelt uhyggelige holdninger og miljøer ved at problemene ikke blir ordentlig tatt tak i. Rasistiske og nynazistiske grupperinger vinner stadig terreng i norden.

 

Å si at denne saken ikke har noe med innvandring å gjøre blir for meg horribelt feil eller rett og slett løgn. Dette har med kultur og verdier å gjøre. Her i norge har vi ikke en kultur for gjengvoldtekter. Vil du påstå at denne 12 år gamle jenta hadde blitt voldtatt om vi ikke hadde hatt innvandring fra land der kvinner skal gå med burka for å ikke vekke menns sexlyst?

 

Hadde jeg flyttet til Afghanistan i morgen så hadde jeg selvfølgelig tatt med meg de verdier og holdninger jeg i dag har. Jeg ville nok prøvd så godt jeg kunne å følge landets skikker og normer, men jeg ville aldri vært komfortabel med steining av kvinner og mye mer. At vi tror at man kan ta en person fra et slikt middelaldersk samfunn og at nesten kun fordi våre norske verdier og måte å leve på er så mye bedre så vil personen følge disse så tar man grundig feil.

 

Det har vært mange forsøk på å løse dette problemet på. Ekstra lys har blitt satt opp i Oslo sentrum, natteravnene har vært ekstra synlige, samme med politi i perioder. Aviser har i stor grad sluttet å skrive "voldtektsmannen var av afrikansk opprinnelse" og lignende. Dette hjelper jo, de første sakene gjør mulighetene for voldtektsmenn mindre og avisene forteller ikke fakta som kan skape rasisme hos leserne. Fortsatt så er dette bare behandling av symptomene og ikke den underliggende årsaken.

 

Hvor mange overfallsvoldtekter er den nåværende innvandringspolitikken verdt? 20 i året? Det må vi bare akseptere? Som mann så er dette kanskje ikke et problem som angår meg?

Endret av Den Polse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva skal man si om en kultur som er avhengig av daglig tilførsel av sprettrumper, for ikke å gå av skaftet?

 

Så hvis en er søkkendes mett på alle disse sprettrumpene som tyter ut alle steder man klikker, hva skal man beskytte seg med?

Lenke til kommentar

Det er kulturen deres å voldta. I India må de (kvinner altså) ha egne skjermede vogner på busser og tog for å unngå å bli gruppevoldtatt.

Kultur? Dette må være det sykeste jeg har lest i hele mitt liv! Det finnes ingen kultur oppfordrer til voldtekt. De fleste utlendingene er flyktninger som kommer fra krig og sult. Som vi alle vet så blir det begått voldtekt 24/7. Det er holdninger som utlendingene har med seg. Ingen kultur oppfordrer til noe sånt.

Lenke til kommentar

Å si at denne saken ikke har noe med innvandring å gjøre blir for meg horribelt feil eller rett og slett løgn. Dette har med kultur og verdier å gjøre. Her i norge har vi ikke en kultur for gjengvoldtekter. Vil du påstå at denne 12 år gamle jenta hadde blitt voldtatt om vi ikke hadde hatt innvandring fra land der kvinner skal gå med burka for å ikke vekke menns sexlyst?

I den norske kulturen har vi også kultur for gjengvoldtekter. Forskjellen er bare at det blir dysset ned når overgriperne ikke har en annen hudfarge/kultur. Det har skjedd før: http://www.bt.no/lok...ar-2814193.html og det skjer fortsatt...

 

Så dessverre har vi nordmenn også kultur for å gjøre slikt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...