Gå til innhold

Gainward GeForce 8800 GT - Hva er tilsvarende idag?


E_B84

Anbefalte innlegg

Vurderer etterhvert å måtte oppgradere eller bytte min stasjonære spillpc.

 

Spiller ikke så veldig mye lenger, og når jeg spiller så går det mest i gamle spill som Heroes 3, Might & Magic og Counterstrike Source.

 

Per idag har jeg ett Gainward GeForce 8800 GT som gjør jobben strålende i 1920x1080 oppløsning, men hva måtte jeg kjøpt av skjermkort idag for å minst toppe det kortet jeg allerede har?

 

 

Dette er det jeg har idag, bare at mitt er 512mb ram:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344052

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp et 640 eller 650. begge disse kortene er 50-100% bedre.

 

640 er ofte DDR3 kort og i følge tomshardware hierakiet er det rangert likt som 8800GT, og under 8800GTX.

650 med GDDR5 blir mye raskere da og bare snakk om en hundrelapp mer.

 

7750 og 650 koster begge fra ca 750kr og da er det bare å velge nvidia eller amd, avhenging av hva du vil ha. Ytelsen er vel mye det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

640 er ofte DDR3 kort og i følge tomshardware hierakiet er det rangert likt som 8800GT, og under 8800GTX.

650 med GDDR5 blir mye raskere da og bare snakk om en hundrelapp mer.

 

7750 og 650 koster begge fra ca 750kr og da er det bare å velge nvidia eller amd, avhenging av hva du vil ha. Ytelsen er vel mye det samme.

Takk for bra innlegg!

 

Er det noen produsenter som er kjent for å lage mer stillegående kort enn andre, eller kommer dette helt an på hvilken kjøleløsning som er laget for den enkelte modell?

 

Pcen jeg har idag er ikke akkurat stillegående selv om kabinettet skryter av bra støydemping, og HDD'er er hengt opp i strikker - men vet ikke om det er grafikkortet eller stock-kjøleren på min Intel Q6600 som er den største synderen..

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt Nvidia kort hvis du er opptatt av støy da kort med identiske kjølere fra Asus støyer betydelig mer på AMD siden. Alle dagens AMD kort bruker ganske mye mer strøm og lager derfor mye mer varme.

Kilde på dette med mer støy fra samme kjøler?

 

Techpowerup er rimelig uenig med din påstand om ytelse/watt: http://www.techpowerup.com/reviews/VTX3D/Radeon_HD_7870_XT_Black/29.html

Lenke til kommentar

Ser ut fra linken til Arni at 650 og 77xx er ganske like når det gjelder ytelse/strømforbruk.

 

Les tester om du vil finne et stille kort, det er store forskjeller mellom "like" modeller, men med forskjellige kjølere.

Historisk sett har ofte Asus sine DC2-kjølere og Gigabyte sine WindForce-kjølere gitt gode temperaturer og lavt lydnivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer støy fra 7970 asus direct cu 2 enn fra 680 directcu2. ikke store støyen uansett men siden det var hørbart forskjell så regner jeg med det gjelder resten av kortene da AMD kortene bruker mer strøm.

680 DirectCU har en større kjøler enn 7970 DirectCU.

Jeg linket akkurat en kilde på at effektiviteten for AMD-kort er sammenlignbar utenom 7970 GHz Edition, du siterte den til og med :wallbash:

Lenke til kommentar

Her ble det mye offtopic :)

 

Det er vel ikke akkurat snakk om 680 vs 7970 for en erstatter som er litt raskere enn 8800GT.

 

Uansett, til trådstarter, DC2 er en bra kjøler som er stille, hvorvidt den lager mindre lyd på 680 vs 7970 har jeg ingen formening om.

Jeg vet faktisk ikke om den finnes til 650 eller 77xx. En hovedregel uansett er at alt som ikke er referansekjøler er bra, og les reviews for å se hvilke som er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...