Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

E-P5 .... - mellom E-PL5 og E-M5 .... ? ..... noe vits egentlig? Vi får se hvilke specs den får som gjør at den rettferdiggjør livets rett...

Klart det er noen vits; E-P3 er det eneste huset uten innebygget viewfinder som har et hint av brukbar ergonomi. E-PL5 er ikke veldig brukvennlig for de som har vokst fra grønn firkant.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Klart det er noen vits; E-P3 er det eneste huset uten innebygget viewfinder som har et hint av brukbar ergonomi. E-PL5 er ikke veldig brukvennlig for de som har vokst fra grønn firkant.

Jeg har jo begge to, og kan bekrefte at E-PL5 er godt teknisk sett, men ikke så brukervennlig for de med store hender/lange fingrer..... E-P3 er et ønskekamera mht. brukervennlighet, også for de med nevnte hender/fingrer.... E-P3 gir faktisk en litt mer "ekte" kamerafølelse enn de andre PEN'er, iallefall så langt! Så et E-P5 som er lik E-P3 ergonomisk osv, men samtidig med sensor som i OM-D E-M5 eller E-PL5 kan bli "snadder"! :dribble:

(Bare så synd at den ikke kommer til å få innebygd søker, men det funker jo greit med å sette søker på E-P3, så.......) :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

E-PL6 høres ikke så veldig spennend ut; jeg vil ikke bli overrasket om det blir større forskjeller enn det som er nevnt i ryktet. E-PL5 og E-PM2 er egentlig litt for like ...

Relativt tynt med detaljer i ryktene foreløpig, men Olympus har jo valgt å ha to til tre serier med likt innhold og relativt likt ytre helt siden første Pen-modell kom. Ville ikke være noen stor overraskelse om det fortsetter. Jeg skulle gjerne sett at de hadde de gitt E-PLx litt flere knapper, E-Px innebygd søker + vridbar skjerm og latt E-PMx være omtrent som den er for å få litt større spredning i seriene. Synkronisert nummering hadde også gjort seg slik at kjøperene lett kunne se hva som var samme generasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...