Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da er det mer eller mindre klart at det kommer en 25mm f1.8 fra Olympus. Da er det mulig at den kanskje blir bundlet i et kit sammen med det kommende E-M10...? Tror kanskje det er flere av de som kjøpte E-M5 i sin tid som er mer interesserte i et lyssterkt fastobjektiv enn en mørk zoom. I gamledager var jo en 50/1.8 vanligvis kit-objektiv.

 

Selv vurderer jeg å kvitte meg med Voigtländer 25mm f0.95 og kjøpe en Lumix 25mm f1.4 mFT, mulig jeg venter på den her før jeg selger...

Lenke til kommentar

Liker du ikke Voigtländer 25mm f/0.95?

 

Har du E-M1? Hvordan er 25mm å bruke på E-M1 hvis du har prøvd*?

Det er et kjempeflott objektiv, liker godt resultatene jeg får fra det. Har selv E-M1og det er veldig bra å bruke på det huset. Den nye søkeren gjør det langt lettere å finne fokus, I kombinasjon med focus peaking blir det enda enklere. Derfor ble det litt nedtur å hekte det objektivet på E-M5 igjen, resultatene blir bra, men det er vanskeligere å fokusere med søkeren til E-M5. Jeg har planer om at E-M5'en min skal på sikt bli "lettvektshuset" jeg bruker fastoptikk på, da passer det bedre med objektiver med autofokus siden det ikke er noen peaking... Det hender og at jeg låner det bort, da er det enklere med autofokus...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...