Gå til innhold

Ingen snacks, brus, godteri usw.-februar


exonum

Anbefalte innlegg

Heisann! Da er det snart duket for ny runde. Gamle, så vel som nye er velkomne til å prøve seg. Det blir en flott måned med kaldsvette, skjelvinger, hjertesorg og alle andre abstinens-symptomer som måtte by seg.

 

Andre tråder i serien

 

 

 

 

Denne gangen prøver jeg noe nytt, og innfører "levels". Tar i mot forslag til endring av levels-system, da det foreløpig fremstår litt shabby.

 

Man velger da et level som ligger litt utenfor sitt komfort-område, og gir alt i en måned for å holde seg unna det man velger. Med tiden kommer det flere tråder, og da blir selvfølgelig målet å gå opp i level fra måned til måned!

 

Levler

 

 

Level 10:

1 vare

 

Level 20:

2 varer

 

Level 30:

3 varer

 

Level 40:

4 varer

 

Level 50:

5 varer

 

Level 60:

6 varer

 

Level 70:

7 varer

 

Level 80:

8 varer

 

Level 90:

9 varer

 

Level 100:

10 varer

 

Level 110:

11 varer

 

Level 120:

12 varer

 

Level 130:

13 varer

 

Level 140:

14 varer

 

Level 150:

15 varer

 

Level 15000

Alle varene

 

 

 

 

Vareliste

 

  • Brus
  • Lettbrus
  • Saft
  • Sukkerfri saft
  • Sjokolade
  • Smågodt (både pose og selvplukk)
  • Marsipan
  • Chips
  • Kjeks uten fyll
  • Kjeks med fyll
  • Sjokoladepålegg
  • Hveteboller (m/u rosin, sjokolade)
  • Annen søt bakst (wienerbrød o.l)
  • Saltede nøtter
  • Sukkerfritt snop
  • Tørket frukt m/ tilsatt sukker

 

 

 

OBS!

Påmelding åpner 23. januar 00:01 frem til da er det åpent for diskusjon, vareforslag og forslag til systemet. Alle forslag etter dette vil bli tatt med videre til mars-runden.

 

Påmelding senest 31. januar 23:59

 

Det er flott hvis alle skriver hvilket level de deltar på, og hvilke varer de har valgt å avstå fra.

 

Lykke til!

 

Deltagerliste:

uTukt - level 130

Extremer - level 15000

exonum - level 140 (- saltede nøtter)

Hunterra - level 15000

1814_ - level 15000

Endret av exonum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor lettbrus + lettsaft da dette ikke er så veldig usunt?

Det foreligger ymse forskning (og meninger) på hvorvidt dette er usunt - både mtp. direkte effekter, og mtp. indirekte effekt, slik som at det stimulerer en til å spise mer eller få sukkersug. Dette er grunnen til at det er satt opp på listen. Det er fortsatt opp til hver enkelt å la være å velge varene dersom en ikke vil eksludere dette fra sin hverdag.

 

 

Som dere ser så er det en beskjeden vareliste, og et litt rotete levelssystem som ikke er så innbydende. Det som hadde vært veldig kjekt er forslag til både varer og levelssystemet!

 

Takk på forhånd! :)

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Blir å melde meg på denne også, prøve å holde ut lengre enn jeg gjorde i januar! Kutter ut alt foruten om sukkerfri brus/saft.

 

Ellers liker jeg level-inndelingen, da jeg også kan delta uten å 'jukse" siden jeg drikker lettbrus. Tror kanskje man burde ha flere nivåer da, for jeg som kutter ut 13 av 15 varer er fortsatt bare på Level 65 med 8 varer.

 

Hva med 10 levels per vare? Max level er (ifølge varelisten pdd) 150, og jeg blir da på level 130 ved å kutte ut 13 varer. Og om jeg skulle sprekke på et par av varene, kan jeg fortsatt ende på (feks) level 110, selv om målet var 130! Da får man sett hvor bra man gjorde det, kontra et "bestått/ikke bestått" resultat.

 

:)

Lenke til kommentar

Hva med 10 levels per vare? Max level er (ifølge varelisten pdd) 150, og jeg blir da på level 130 ved å kutte ut 13 varer.

 

:)

Da er levels oppdatert etter forslaget ditt, med unntak av en liten vri på siste level! :)

Endret av exonum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke oppført på deltagerlisten..

 

Påmelding åpner 23. januar 00:01 frem til da er det åpent for diskusjon, vareforslag og forslag til systemet. Alle forslag etter dette vil bli tatt med videre til mars-runden.

 

Så slapp av, du kan ikke forvente noe før 23. jan da påmelding starter da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Rudde påpeker så er det ikke offisielt åpent enda, men jeg slenger deg med jeg Hunterra. Grunnen til at jeg har "lukket" påmeldingen er sånn at det ikke skal bli for mange endringer for både meg og dere - etterhvert som diskusjonen fører til at systemet blir forandret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...