Gå til innhold

Toll fra Ebay.no?


Anbefalte innlegg

Kommer ikke til å bli oppdaget uansett. Tollerne er late, og gidder ikke sette i gang en etterforskning for pakker sendt til privatpersoner om pakken virkelig er en gave eller ei. Jeg har bestilt en haug av legemidler fra UK, Sveits, Belgia osv. som man egentlig trenger resept på i Norge, men som tollerne har latt passere uansett. Såfremt det er små kvanta (til personlig bruk) lar de det passere. Så du trenger ikke å bekymre deg for at en pakke merket "gift" skal bli etterforsket. Jeg ser mange som har altfor høye tanker om norske tollere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke til å bli oppdaget uansett. Tollerne er late, og gidder ikke sette i gang en etterforskning for pakker sendt til privatpersoner om pakken virkelig er en gave eller ei. Jeg har bestilt en haug av legemidler fra UK, Sveits, Belgia osv. som man egentlig trenger resept på i Norge, men som tollerne har latt passere uansett. Såfremt det er små kvanta (til personlig bruk) lar de det passere. Så du trenger ikke å bekymre deg for at en pakke merket "gift" skal bli etterforsket. Jeg ser mange som har altfor høye tanker om norske tollere.

 

Det er fordi tollerne går ut i media og truer med anmeldelse, straffegebyrer og etterforskning. Det er bare bullshit som de er pålagt å si fordi staten skal få mer penger fra oss.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på når jeg får sannsynligvis pakken min? Kjøpte produktet den 16.01. Har nå gått en uke. Jeg kjøpte pakken fra Storbritannia Når kan jeg regne med å få den?

 

Jeg har som oftest pakkene mine etter 4-5 dager når jeg bestiller fra England. Jeg har bare måtte betale MVA én gang fordi Amazon UK alltid skriver korrekt pris, og da tok det rundt en måned, ettersom den måtte innom tolla.

Lenke til kommentar

Har faktisk selv ventet i over en uke på ting fra England nå, og det er mer enn vanlig. I tillegg er det ting med så lav verdi at jeg vet det ikke blir MVA eller toll på, men sjekke det kan de allikevel gjøre. Det har hendt at jeg har mottatt pakker som har vært åpnet og teipet igjen med en stor forbanna teip merket "TOLL".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kommer ikke til å bli oppdaget uansett. Tollerne er late, og gidder ikke sette i gang en etterforskning for pakker sendt til privatpersoner om pakken virkelig er en gave eller ei. Jeg har bestilt en haug av legemidler fra UK, Sveits, Belgia osv. som man egentlig trenger resept på i Norge, men som tollerne har latt passere uansett. Såfremt det er små kvanta (til personlig bruk) lar de det passere. Så du trenger ikke å bekymre deg for at en pakke merket "gift" skal bli etterforsket. Jeg ser mange som har altfor høye tanker om norske tollere.

 

At man trenger resept i Norge er for tiden ikke til hinder for at man kan importere fra et annet EØS-land der det ikke er reseptpliktig, slik at det du beskriver ikke er unormalt. Tollvesenet ønsker seg muligheten til å avvise slik import, men for tiden er det slik det skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk nettopp beslaglagt en pakke fra USA: Jeg hadde alstå ikke fått med meg at det er totalforbud for ALL import av legemidler fra ALLE land utenfor EU. Er ikke dette her kommunisme, så vet ikke jeg. Søkte litt rundt, og Norge var det eneste landet i Europa jeg greide å finne som har denne loven. Blir rett og slett kvalm av hvor mye den norske legemiddelindustrien skal beskyttes. FORBUDSSTATEN yuck :sick:

Lenke til kommentar

Fikk nettopp beslaglagt en pakke fra USA: Jeg hadde alstå ikke fått med meg at det er totalforbud for ALL import av legemidler fra ALLE land utenfor EU. Er ikke dette her kommunisme, så vet ikke jeg. Søkte litt rundt, og Norge var det eneste landet i Europa jeg greide å finne som har denne loven. Blir rett og slett kvalm av hvor mye den norske legemiddelindustrien skal beskyttes. FORBUDSSTATEN yuck :sick:

 

Det er vel en grunn til at man må ha resept for å få ut mange legemidler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...