Gå til innhold

xperia v: avviser random innringere


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hatt xperia v par mnd nå med telenor simkort. men i det siste (i allefall siden helgen) har endel folk ikke kommet i kontakt med meg, deriblandt arbeidsgiver, som er et problem. De kommer direkte til mobilsvar eller kommer til opptattsignal. Har fått par sms fra mobilsvar om beskjeder. Dette gjelder samme mobilfoperatør og fra fasttelefon i allefall. Andre kommer igjennom uten problemer. Jeg kan ringe og kan sende og motta sms fra de berørte. Ifg dekningstrekene på mobilen har jeg full dekning og jeg har skrudd den av og på for å sjekke det var problemet, men no go.

 

Vet noen hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under innstillinger finner du noe som heter nettverksmodus. Den står som default på wcdma/gsm. Det er denne du skal sette til gsm. Fordelene er at du ikke blir "mistet" i nettverket. Du vil få bittelitt bedre batterikapasitet også. Eneste ulempen er at datahastigheten går ned. Har ikke brukt wcdma eller 3g på flere år. Din telefon støtter også 4g, men bruker du egentlig dette?? Opplever i min jobb at det er mange som kjøper smarttelefoner for å ha mulighet til å bruke den så smart som mulig, men de fleste bruker ikke det til så mye annet enn å få mail, sjekke facebook, surfe litt, samt spotify. Alle de nevnte tingene går helt fint an å gjøre etter at du har endret innstillingene til "kun gsm". Tar bare litt lengre tid å surfe og sjekke facebook. Men spotify fungerer uten problemer. Store vedlegg i mail er et herk, så disse bruker jeg å hente når jeg er tilkoblet wifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...