Gå til innhold

Ang. ATi vs. nVidia o.l.


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Jeg begynner og vikrelig lei alle disse endeløse diskusjonene når det gjelder ATi og nVidia,

mange er høyest useriøse f.eks.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=148377

 

Det er ikke bare ATi folk som er slik men også nVidia.

 

ATi/nVidia folk blander seg inn i alt mulig slags treads når det gjelder skjermkort.

 

Noen bare hopper in i diskusjoner og sier nVidia eier ATi,

uten noe som helst grunnlag.

 

Og når skal de slutte og poste benchmarks test med personlige meninger med akkurat målet om og provosere en ATi/nVidia fan?

 

Og helst useriøse utsagn som ikke henger på greip?

 

 

--

 

Jeg syntes det burde være utestegelse (1 uke? 2 uke?)

For og poste slike idiotiske ting.

 

 

Mister lysten til og bruke HW.no forumet når folk ikke klarer og holde seg seriøse og greier å holde barnslige utsagn om nVidia og ATi for seg selv.

 

 

Det er alt Smak og behag, thats it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo er litt enig i deg..iallefall når du nevner med den linken der(trådstarter)

 

 

blir hvis lett krangel selv om det er branslig..ati/geforce amd/pentium o.s.v..men synes moderatorene har stengt av mange posten som viser dette..

kan selv ha litt sterke meninger av og til,men har aldri sakt at ati er mye bedre enn ge-force eller amd knuser pentium....

synes bare det blir får dumt.

men utestegelse,det tror jeg ingen moderatorene kommer til og gjennomføre.skal sikkert mye til iallefall.

 

ser at mange som er unge her på forumet(13-14 år)og kansje litt urfaren

i skrivemåter eller utsagn..

dette er ikke ment og kritisere alle unge her,men sier noe gjør det..

men blir sikker lett provisert selv(iallefall jeg til tider)men er jo bare ikke ikke svare(eller skrive innlegg der det blir brukt)

 

min personlige mening er at aldersgrensen skulle ha vært 16 år her

på forumet,men er jo mange som mekker og spiller i 12-14 alderen

og da er det jo ikke så lett og nekte dem og bli medlemmer..

Lenke til kommentar

Når et innlegg ikke inneholder et lite snev av seriøsitet så har det ingenting her å gjøre.

Prøv å tenk deg til motivet for denne tråden det her blir refferert til.

Eneste motivet jeg kan tenke meg er at han/hun vil starte en drittkastings runde til.

Utestengelser er litt i tøffeste laget.

Trøsten for meg er at folk som holder på sånn fort blir upopulære og forsvinner av seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er bra at vi har to store konkurrenter som prøver å lage best mulige produkter til oss forbrukere. Hadde det kun vært en stor leverandør i grafikkort markedet hadde kortene vært dyrere og det hadde gått lenger tid mellom nye kort.

 

Det er greit med en saklig diskusjon om hvem som er best sålenge man kommer med dokumenterte påstander. Slenger man dritt kun fordi man digger et merke og hater det andre kan man like godt holde munn...

Lenke til kommentar

Det burde nesten være prikksystem her. 1 prikk = advarsel 2 prikker = siste sjangse 3 prikk = utestengelse.

 

Men man kommer aldri ut ifra slike diskusjoner oga nye folk som ikke leser det som står, men lager nye poster om det samme som oss "pionerer" har lest oss gjennom ørten ganger :roll:

 

Anngående ATI vs Nvidia så har jeg ofte lekt med tanken på å kombinerer Radeon 9800 pro kvaliteten med Geforce FX 5900 ultra sin speed og fått det ultimate kort :D

 

Men det som er bra er at når det er 2 fabrikanter av et produklt som har samme hensikt osm i dette tilfelle skjermkort når ene selskapet kommer ut med et bra kort skal jo det andre komme med et bedre...osv osv på denne måten kommer vi ganske fort inn i bedre og bedre skjermkort som i utgangspunktet er ganske greit....jo bedre jo fortere ---> jo bedre, men synest det ofte kommer ut kort med små forsjkeller.......

 

Venter fremdeles på et skikkelig gjennombrudd. ThE fUtUrE iS WoUnDErFuL :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

problemet er vel at folk er stokk dumme..

altså, skal vi snu litt på saken her så kan man peke på at doom3 kommer til å voldta 9800 pro, men så sier dere, hvorfor mener du det ?

jo fordi den ultra-tidlige doom3 benchmarken viser det..

men den er jo gammel, mye vil jo forandre seg til lanseringen kommer da dere med..NEI, det er slik det kommer til å bli..

så useriøs er denne diskusjonen angående hl2 testen..

er det så fantastisk utrolig umulig å forstå at testen er utfør på drivere som nvidia mener ikke representerer døyten av hva den korrekte ytelsen vil være ? har folk problemer med å godta slikt ?

saken er ikke verre enn at alle diskusjoner legges på is frem til nvidia får gitt ut denne driveren (som sannsynligvis er om ca 2 uker), for etter de har gitt den ut så får vi se resultater fra benchmark med denne driveren, hvis ytelsen fortsatt er udugelig så er jo saken klar. MEN, er ytelsen på nivå med 9800 pro så håper jeg en del av de personene som har kommet med sedvanlige idiotiske innlegg tar en liten helretrett..

men slik som nå så ligger ikke alle fakta på bordet, derfor kan man ikke komme med en skikkelig konklusjon.

 

men samtidig så kan man jo ganske enkelt gjøre et forsøk på å unngå diskusjoner...

dvs holde seg unna topics hvor noen spør "jeg skal ha det beste grafikk-kortet, hva skal jeg kjøpe" - er ikke vanskelig å forstå at personen kommer til å oppleve en "morsom" diskusjon..

hvis bare folk nå kan bli flinkere til å skrive skikkelige spørsmål så blir det kanskje mindre slike problemer..

Lenke til kommentar
Ganske morsomt dette her... spretter jo frem totalt irrelevante innlegg som viser akkurat det Snabben prøvde å påpeke...

 

*host* Nvidiot

 

har sett meg lei på de endeløse irrelevante innleggene dine mad_arab... du tåler jo ikke at FX-serien gjør det dårlig i HL2 benchmarks.

 

Angående "nvidiot", jeg har ikke sagt noe mer enn det ThomasM så fornuftig påpeker ovenfor, og hvis du mener det kvalifiserer for den betegnelsen, så lever du i en annen verden enn oss andre.

 

Og hvorfor så sinna? Kan ikke se at du engang har postet noe i denne tråden. Hvis du har noe imot noe jeg har sagt tidligere, post det på riktig sted, dvs i den aktuelle tråden du sikter til. Denne tråden er ihvertfall ikke stedet.

Lenke til kommentar
Ganske morsomt dette her... spretter jo frem totalt irrelevante innlegg som viser akkurat det Snabben prøvde å påpeke...

 

*host* Nvidiot

 

har sett meg lei på de endeløse irrelevante innleggene dine mad_arab... du tåler jo ikke at FX-serien gjør det dårlig i HL2 benchmarks.

 

Angående "nvidiot", jeg har ikke sagt noe mer enn det ThomasM så fornuftig påpeker ovenfor, og hvis du mener det kvalifiserer for den betegnelsen, så lever du i en annen verden enn oss andre.

 

Og hvorfor så sinna? Kan ikke se at du engang har postet noe i denne tråden. Hvis du har noe imot noe jeg har sagt tidligere, post det på riktig sted, dvs i den aktuelle tråden du sikter til. Denne tråden er ihvertfall ikke stedet.

 

Helt enig med deg og ThomasM.

 

 

Ang. Det og holde seg unna tråder,

det hjelper jo ikke stort det, når det tilog med kommer

ATi/nVidia folk og vil ødelege denne tråden som er ment som 100% Seriøs.

 

---

 

Folk som SBS burde vært utestengt, blir selv mektig provosert av slike utsagn. Enten det er nVidia eller ATi eller hva en nå det er.

Lenke til kommentar
Ganske morsomt dette her... spretter jo frem totalt irrelevante innlegg som viser akkurat det Snabben prøvde å påpeke...

 

*host* Nvidiot

 

har sett meg lei på de endeløse irrelevante innleggene dine mad_arab... du tåler jo ikke at FX-serien gjør det dårlig i HL2 benchmarks.

 

Og ditt innlegg av mindre irrelevant?

--

 

 

Leetrune er i det minste ærlig, og sier hvordan det er

og slike folk har jeg sansen for, ennu han kunne spart seg for ATi ROX

saken sin.

Lenke til kommentar

Det finnes mange måter å si ting på. Hvis man feks. spør en skikkelig nordmann om svensk eller norsk kylling er best, så svarer han selvfølgelig

den norske. På en annnen side ville nok de fleste nordmenn som handler i Sverige synes at den svenske kyllingen er best fordi den er billigere (et bevist faktum), og smaker bedre. Akkurat det samme mellom Ati og nvidia.

Man kan også linke sammen AMD og Ati, Intel og nvidia. Amd som den billige og intel som den dyre cpuen.

Lenke til kommentar

Savner strenge moderatorer jeg. De aller fleste virker så snille og uskyldige, hadde vi hatt et par Yummy'er på speed (sorry Yummy, bruker deg som eksempel fordi du ikke legger noe i mellom når du stenger tråder. ;) ) så hadde forumet vært en mye bedre plass for oss seriøse brukere som faktisk er interessert i skikkelige diskusjoner, og ikke bare "blabla rox fordi jeg har det". Men så er det jo alltid iallefall to sider av en sak. :roll:

Lenke til kommentar
Savner strenge moderatorer jeg. De aller fleste virker så snille og uskyldige, hadde vi hatt et par Yummy'er på speed (sorry Yummy, bruker deg som eksempel fordi du ikke legger noe i mellom når du stenger tråder. ;) ) så hadde forumet vært en mye bedre plass for oss seriøse brukere som faktisk er interessert i skikkelige diskusjoner, og ikke bare "blabla rox fordi jeg har det". Men så er det jo alltid iallefall to sider av en sak. :roll:

 

Så sant så sant:)

Jeg lurer på om kan clone Yummy's?: )

Gjøre han til trademark rundt om på forums:))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det finnes mange måter å si ting på. Hvis man feks. spør en skikkelig nordmann om svensk eller norsk kylling er best, så svarer han selvfølgelig

den norske. På en annnen side ville nok de fleste nordmenn som handler i Sverige synes at den svenske kyllingen er best fordi den er billigere (et bevist faktum), og smaker bedre. Akkurat det samme mellom Ati og nvidia.  

Man kan også linke sammen AMD og Ati, Intel og nvidia. Amd som den billige og intel som den dyre cpuen.

 

ekstremt dårlig eksempel med tanke på at en god del ganger så er kyllingen og kjøttet du kjøper i sverige importert fra norge...

men meningen er der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...