Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til min første bil?


terje123

Anbefalte innlegg

Hei :)

ville noen anbefale en audi a4 eller audi 80 som første bil?

 

 

eller hva ville dere anbefale som første bil som jeg ikke kommer til å få mye problemer i framtiden

vi hadde en audi 80 før og den funka veldig bra, men når den kom opp i 230000km så begynte det å være mye rep, men ellers en veldig bra bil. øvelsekjørte med den når vi hadde den

Endret av terje123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vil jeg påstå. Da vil du også lære deg å skru :)

http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBrand_Multiple=1100168&xModel_Multiple=1202540&County2_Split=%3A10002&County2_Split=%3A10006&County2_Split=%3A10003&County2_Split=%3A10008&County2_Split=%3A10007&County2_Split=%3A10001&xTransmission=1007001&xWheelDrive_1008001=on&xWheelDrive_1008003=on#img10282150

 

synes jo den var kul og det var ikke mye problemer med den og prisen var helt grei. men tror du det vil komme mye problemer ved eu-godkjenningen?

Lenke til kommentar

For at vi skal vite hvilken bil du mener må du skrive AutoDB-koden som du finner over det store bildet i annonsen. Vanlig link funker ikke på samme måte på AutoDB som på Finn.

 

Siden jeg ikke vet hvilken bil du mener så ser jeg heller ikke pris, så vet ikke noe om budsjettet ditt.

Har hørt at Nissan Primera er gode førstegangsbiler selv om jeg synes de ikke er så alt for gode å kjøre. Alt føles veldig tungt og rart.

 

Har selv en Hyundai Coupè fra '98 og er kjempefornøyd. Har hatt den i ett og et halvt år og har vært lite reparasjoner. Byttet bremseskiver og klosser + et hjullager som var dårlig da jeg kjøpte den.

Nedturen med en sånn bil er at det er trangt om plassen hvis du planlegger å ha med deg mer enn én passasjer, men du kjøper ikke en slik bil for å leke taxi. Bilen er veldig god å kjøre også. Jeg ga 28.000 for den. Rustfri og veldig fin i lakken (bortsett fra litt flass av klarlakk på speil)

Lenke til kommentar

For at vi skal vite hvilken bil du mener må du skrive AutoDB-koden som du finner over det store bildet i annonsen. Vanlig link funker ikke på samme måte på AutoDB som på Finn.

 

Siden jeg ikke vet hvilken bil du mener så ser jeg heller ikke pris, så vet ikke noe om budsjettet ditt.

Har hørt at Nissan Primera er gode førstegangsbiler selv om jeg synes de ikke er så alt for gode å kjøre. Alt føles veldig tungt og rart.

 

Har selv en Hyundai Coupè fra '98 og er kjempefornøyd. Har hatt den i ett og et halvt år og har vært lite reparasjoner. Byttet bremseskiver og klosser + et hjullager som var dårlig da jeg kjøpte den.

Nedturen med en sånn bil er at det er trangt om plassen hvis du planlegger å ha med deg mer enn én passasjer, men du kjøper ikke en slik bil for å leke taxi. Bilen er veldig god å kjøre også. Jeg ga 28.000 for den. Rustfri og veldig fin i lakken (bortsett fra litt flass av klarlakk på speil)

 

 

her er koden : 1536908 :)

Lenke til kommentar

Har hørt at Nissan Primera er gode førstegangsbiler selv om jeg synes de ikke er så alt for gode å kjøre. Alt føles veldig tungt og rart.

 

Heisann, til både deg og trådstarter!

 

Vi kjøpte vår første Primera i 1998, da en 97-modell. Denne har nå gått over 250k (det som ble sagt sist jeg hørte med den i familien som bruker den), og går fortsatt som ei klokke. Det har ALDRI vært problemer med den i det hele tatt, og da mener jeg aldri på ordentlig. Siden vi var så fornøyde med den kjøpte vi enda en Primera rundt 2006-2007. Samme med denne, helt upåklagelig! Den har bare gått rundt 120k enda, men fremtidsutsiktene er veldig gode.

 

Jeg har kjørt veldig mye Primera selvfølgelig, og jeg føler ikke at det føles tungt eller rart overhodet, men heller motsatt: alt går lett, glatt og smidig. Dette kan selvfølgelig ha med vår behandling av kjøretøyene, men da betyr det med andre ord at det er bare å finne et godt behandlet eksemplar og en ærlig selger med ting på stell. Jeg vil altså anbefale en Primera som ikke er ungdomskjørt.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg selv kjører en Audi A4 B5, like pent brukt som alle de andre bilene her i heimen, med 170k på telleren. Ingenting å klage på. Så finner du en Primera eller en A4 som svarer til det jeg har skrevet her, vil jeg oppfordre deg til å slå til.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Vanskelig å gi råd om konkrete bilmodeller. Japanske biler har jo et godt rykte på driftsikkerhet, men som nevnt tidligere byr de ikke alltid på den beste kjørefølelsen.

 

Har ingen egne erfaringer med Audi, så skal ikke uttale meg om dem.

 

Tror det viktigste er å sjekke om servicer er fulgt opp. Det kan i hvert fall tyde på at bilen ikke er mishandlet.

 

Ellers er det en stor fordel om bilen ikke veier altfor mye, og er lett å komme til for reparasjoner (se i motorrommet).

Lenke til kommentar

http://bil.autodb.no...=on#img10282150

 

synes jo den var kul og det var ikke mye problemer med den og prisen var helt grei. men tror du det vil komme mye problemer ved eu-godkjenningen?

 

Omtrent umulig å svare på før du har sett på bilen.

Annbefaler deg å ta med deg noen som er bilkyndig når du skal ta en titt. Ta med en god jekk og ta en real titt på bilen.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=39113064

 

volvo v40, noe å anbefale som første bil?

 

Ville iallfall ikke kjøpt en bil som må eu godkjennes i løpet av tre måneder.

 

Biler som skriker ungdom (feite basskasser, custom ratt, senka osv osv) kan være lurt å holde deg unna hvis du ikke har en bra slant med penger å avse til mulige reparasjoner. Det kan jo komme på hvilken som helst av de eldre bilene, men hvis bilen er herja godt med er det store sjanser for at du ryker på noen tusenlapper.

 

Jeg kjøpte en Mitsubishi Galant til 15 000 med 270 000 på telleren som første bil. Det var ikke noe suksess, så den er nå spiker. Gikk så til innkjøp av en Opel Astra med 133 000 på telleren til samme pris og har ikke hatt noen problemer på ett og et halvt år, selv om den nok tar kvelden ved neste eu kontroll på grunn av rust.

 

Gamle biler er gambling, men minst risiko tar du ved å velge biler som er godt vedlikeholdt, ikke herjekjørt med, samt lav km. Det er vel egentlig ikke noe merke som skiller seg ut som driftsikker numero uno på så eldre biler, så viktigst av alt er at du får en bilkyndig person til å se godt over bilen ved prøvekjøring.

Lenke til kommentar

Jeg ville vel egentlig aldri trodd på noen som sa at en bil var 100% rustfri. Spesielt ikke på en så gammel bil som har gått så langt. Så det ville gjort meg skeptisk til alt personen hadde sagt.

 

Men det kan for all del være et bra kjøp allikevel. Jeg har ikke så mye kjennskap til volvo, men de har jo rykte på seg for å holde lenge, ikke at jeg vet noe om den spesifikke modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...