-Serenity- Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Har en Golf fra 2010. Nylig fikk jeg trøbbel med at håndtaket på utsiden av førerdøra sviktet slik at det tydeligvis ikke tar tak i noe inne i døra. Kjennes ut akkurat som når døra er låst. Følgelig må jeg åpne døra fra innsiden gjennom bakdøra. Spørsmålet er om dette er noe Møller vil ta tak i som en reklamasjon (5 år gjennom kjøpsloven), eller om jeg mest sannsynlig må betale for utbedringen?
MrLee Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Reklamasjon/garanti vil jeg si. kommer jo helt an på om skaden er selvforskyllt da selvsagt.
tNy Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Enig med han over. Bare å kjøre innom forhandler så får du svar
-Serenity- Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Skrevet 14. januar 2013 Reklamasjon/garanti vil jeg si. kommer jo helt an på om skaden er selvforskyllt da selvsagt. Tja...det skjedde jo under en kuldeperiode hvor man må bruke mer kraft på håndtaket ettersom det til en viss grad fryser fast.
Inge Rognmo Skrevet 15. januar 2013 Skrevet 15. januar 2013 Sjekk om barnesikringen ikke er på. Les åpningsinnlegget en gang til. Ville vært en merkelig barnesikring som hindret mot åpning utenfra, men ikke fra innsida. Dessuten finnes det neppe en eneste bil med barnesikring på førerdøra. Det burde i alle fall ikke være behov for det...
AllFather Skrevet 15. januar 2013 Skrevet 15. januar 2013 5 år reklamasjon i Norge Gjelder ikke slitedeler, men ting som er beregnet å vare over 2 år Dørhåndtak skal nå vare lenger en 2-3 år 5 år reklamasjon gjelder forresten hvis du kjøper bruktimportert bil av forhandler eller vanlig bruktbil av forhandler også, selv om de bare gjerne gir deg med noen måneder bruktgaranti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå