Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å finne ut hvilket skjermkort jeg kan bruke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort er det i maskinen nå? Det hovedkortet der er vel en god del år gammelt, og hvis grafikkortet er det samme er det liten sansynlighet for at du får kjøpt fler.

 

Du får fortsatt kjøpt minnebrikker og da skal du ha enten DDR2 PC6400 (800 mhz) eller DDR2 PC8500 (1066 mhz), men det avhenger av hvilken prosessor du bruker. Som det står der, så fungerer sistnevnte rambrikker kun hvis du har en AM2+ prosessor.

 

Hvis OSet er kjøpt for seg selv, og du har en lisens og ønsker å bruke det videre bør du formatere disken først og overlate det til nestemann. Hvis ikke så spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar

Den er blitt oppdatert til en slik prosessor; AMD Phenom II X6 1100T BE DeskTop CPU AM3 938, bruker den i skrivende stund.

 

Skjermkortet som sitter i nå er ATI radeon HD 4800series. Sliter med å finne ut hvilken bestemt utgave av 4800serien det er(for det er vel fler?).

 

Når jeg nevnte ram så tenkte jeg på det at det alltid står ett visst antall ram i navnet på hvert skjermkort. Jeg vet dermed ikke hva slags type skjermkort-ram hovedkortet mitt støtter(hvis det er noes om heter det).

 

Beklager hvis jeg er vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...