Gå til innhold

Lightroom 3-elements 11


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har redigert et bilde i LR, men skal redigere ytteligere på det i Elements. Jeg klarer å eksportere bilde fra lightroom og inn i Elements, men da er enkelte verktøy "grået ut" slik at jeg ikke får brukt alle redigeringsverktøyene. Noe virker men ikke alt. Kan virke som om jeg ikke får eksportert Ligtroom bilde med de justeringer som der er gjort som en Raw-fil.

 

For når jeg importerer en Raw fil inn i elements har jeg tilgang til alle verktøy.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hvordan du eksporterer fila fra LR, hvis du eksporterer den som en JPG-fil har du ikke så mange redigeringsmuligheter, Adobe bruker DNG-filer som skal fungere like bra i alle Adobe produkter.

 

Har du prøvd og importere en fil til ellement istedenfor og eksportere fra LR ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Regner med at ikke mellomlagrer bildet, men åpner det i Elements direkte fra Lightroom. Standard er vel da at det overføres som 16 bits Tiff i kulissene, men det kan du endre i LRs Preferences -> External Editing. Her må du sette 8 bits for å kunne bruke alle funksjoner i Elemnts.

Endret av tech8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at ikke mellomlagrer bildet, men åpner det i Elements direkte fra Lightroom. Standard er vel da at det overføres som 16 bits Tiff i kulissene, men det kan du endre i LRs Preferences -> External Editing. Her må du sette 8 bits for å kunne bruke alle funksjoner i Elemnts.

 

Takker for svar alle, da skal jeg prøve dette :)

 

Ellers var det som du nevner Nautica, når jeg først eksporterer det ut i DNG, kan jeg åpne det i Elements med aller "rettigheter".

Lenke til kommentar

Forslag?

Det ser ut som du har fått noen tips som gjør at du kom videre.

 

Når verktøy er grået ut i Elements editoren så jobber den i 16 bits modus (eller 32 bits hvis elements støtter det); det da mulig gå inn i en av menyene og konvertere det til 8 bits (mener det er et eller annet sted i image menyen) for å åpne alle valgene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...