Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan få høyere forbrenning ?


saasoo

Anbefalte innlegg

hei og hå

 

jeg er en jente på 18 som sliter litt med vekta, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor for jeg spiser regelmessig og nokså sunn mat. og jeg trener rundt 30 timer i uka så jeg synes jeg kan spise noe usunt en gang i blandt !

 

noen som kan komme med noen fornuftige råd som kan hjelpe meg ned i vekt ?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei og hå

 

jeg er en jente på 18 som sliter litt med vekta, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor for jeg spiser regelmessig og nokså sunn mat. og jeg trener rundt 30 timer i uka så jeg synes jeg kan spise noe usunt en gang i blandt !

 

noen som kan komme med noen fornuftige råd som kan hjelpe meg ned i vekt ?

Vet ikke hvorfor vi stadig indoktrineres med dette, men sunt kosthold/trening er hverken spesielt effektivt eller i det hele tatt nødvendig for å gå ned i vekt. Spis færre kalorier så skal du se du går ned i vekt. Du må akseptere å ikke være helt mett hele tida.

 

Stapper selv i meg kake og loff og vekta er stabil, dette er fordi det er antall kalorier som teller. Tror det ble to sjokoladekakestykker med et tykt lag smørkrem på meg både i går og i forgårs. Men da går det på bekostning av andre kalorier, jeg aksepterte å gå litt sulten i perioder av dagen, derfor går jeg ikke opp. Trener aldri.

 

Anonym poster: d8ff121b6543e36d6788056498f8307a

Lenke til kommentar

Rent teoretisk skal opphold i kalde omgivelser gi økt forbrenning, vel? Om en marginalt.

 

Må omså være så marginalt at det ikke merkes. Eneste måten å gå ned i vekt på er variert kosthold og trening. Og med eneste måten så mener jeg eneste trygge måten uten å knaske slankepiller som hindrer kroppen i å ta opp næring, og sulting.

Lenke til kommentar

Måltidserstatninger kan også funke greit, pappa gikk ned en del kilo da han sluttet å spise junkfood til lunsj og gikk over til en suppe som han faktisk ble mett av og ikke hadde så mye kalorier. Riktignok har sikkert ikke måltidserstatningen mye næring eller vitaminer generelt sett, så sikkert lurt å ikke overdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...