Gå til innhold

Din Utdanning / Yrke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Denne tråden handler rett og slett om hva Du studerer / studert / jobber som akkurat nå ?

 

Uansett hvor høy utdanning du har hatt eller ikke, kan du skrive hva du har studert, eller hva du jobber med.

 

Dette er for å oppfriske ideer for de som er usikker på hva dem ønsker å studere eller bli i fremtiden. Nevn gjerne deres alder, eller hva deres alder var da dere begynte høyere utdanningen etter vgs.

 

 

Benytt denne tråden fullstendig , til å skrive deres karriere. Ta gjerne med om det er anbefalt eller ikke utfra deres erfaringer. Litt ekstra info om deres utdanning / yrke er ikke dumt å komme med. :) :) :)

 

Følg oppsettet slik vist under, slik at det blir oversiktlig for alle lesere i fremtiden :

 

Videregående skole:

1. år

2. år

3. år

4. år

Høyere utdanning

1. år

2. år

3. år

4. år

5. år

6. år

7. år

Nåværende jobb inkl. timeslønn

Endret av kunnskap786
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du planlagt å sortere de respektive innleggene i et slags hovedinnlegg etter hvert?

 

F.eks

Utdanning:

 

>Videregående skole

>Linje x1,x2,x3,x4 osv

 

>Høyere utdanning i Norge

>Bachelor

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

>Master

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

> Ph.d

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

 

>Høyere utdanning i utlandet

>Bachelor

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

>Master

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

> Ph.d

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

 

Eventuelt kan oppsettet også se ut som dette:

 

 

Hvis ikke ser jeg for meg at tråden kan bli svært vanskelig å navigere i, da det er helt tilfeldig hva leseren kommer over, og kanskje må bla flere hundre innlegg for å komme til et som kan være interessant for den aktuelle brukeren.

 

 

Hvis du får til en lignende struktur i hovedinnlegget, ser jeg for meg at det kan bli som et oppslagsverk for andre brukere på diskusjon.no (og selvsagt de som ikke er medlemmer her!) Men hvis ikke, tror jeg tråden fort blir spammet full av innholdsløse innlegg. Jeg ser også for meg at det kan være greit å vise til et "oppsett" i førstepost, slik at de som skal skrive i tråden, kan gjøre det på en rask og lettvint måte. Tillater meg å lage et forslag til oppsett.

 

Denne kan være inkludert i førstepost, slik at den er klar til å kopieres og alle kan fylle inn den informasjonen de føler må være med. Det er

 

Deretter kan man skrive litt om hvordan man har kommet seg dit man er og om hvordan det var. Kanskje også om fremtidsutsiktene. Er det f.eks aktuelt å "jobbe seg opp" der man på nåværende tidspunkt er ansatt?

Lenke til kommentar

Kan være morsomt å se hva folk har studert her inne så kan hive meg utpå. Bruker "Minus" sin mal da den gir god oversikt.

 

Videregående utdanning:

1. år - Grunnkurs elektro

2. år - Vg2 Automatisering

3. år - Vg3 Automatisering

4. år - Læretid.

5. år - Læretid.

 

Videreutdanning

1. år - Teknisk fagskole Elektro/Automasjon (Deltid)

2. år - Teknisk fagskole Elektro/Automasjon (Deltid)

3. år - Teknisk fagskole Automatisering (Fulltid)

 

Høyere utdanning

1. år - Bachelor elektro: Digital styring og kommunikasjon.

2. år - Bachelor elektro: Digital styring og kommunikasjon.

3. år - Ferdig 2014.

 

Videre så vurderer jeg en master innen kybernetikk/signalbehandling

 

Nåværende jobb: Jobber som automatiker ved siden av studiene.

Endret av Salt_Skin
Lenke til kommentar

Har du planlagt å sortere de respektive innleggene i et slags hovedinnlegg etter hvert?

 

F.eks

Utdanning:

 

>Videregående skole

>Linje x1,x2,x3,x4 osv

 

>Høyere utdanning i Norge

>Bachelor

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

>Master

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

> Ph.d

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

 

>Høyere utdanning i utlandet

>Bachelor

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

>Master

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

> Ph.d

>Studie x1,x2,x3,x4 osv

 

Eventuelt kan oppsettet også se ut som dette:

 

 

 

Hvis ikke ser jeg for meg at tråden kan bli svært vanskelig å navigere i, da det er helt tilfeldig hva leseren kommer over, og kanskje må bla flere hundre innlegg for å komme til et som kan være interessant for den aktuelle brukeren.

 

 

Hvis du får til en lignende struktur i hovedinnlegget, ser jeg for meg at det kan bli som et oppslagsverk for andre brukere på diskusjon.no (og selvsagt de som ikke er medlemmer her!) Men hvis ikke, tror jeg tråden fort blir spammet full av innholdsløse innlegg. Jeg ser også for meg at det kan være greit å vise til et "oppsett" i førstepost, slik at de som skal skrive i tråden, kan gjøre det på en rask og lettvint måte. Tillater meg å lage et forslag til oppsett.

 

 

Denne kan være inkludert i førstepost, slik at den er klar til å kopieres og alle kan fylle inn den informasjonen de føler må være med. Det er

 

Deretter kan man skrive litt om hvordan man har kommet seg dit man er og om hvordan det var. Kanskje også om fremtidsutsiktene. Er det f.eks aktuelt å "jobbe seg opp" der man på nåværende tidspunkt er ansatt?

 

 

Kreativ ide :) jeg har nå brukt malen din og limt den inn på førstepost.

Lenke til kommentar

Videregående skole:

1. år - Vg1 Teknikk og industriell produksjon

2. år - Vg2 Maritime Fag

3. år - Vg3 Påbygging til generell studiekompetanse

4. år - Vg3 Matroslærling (var ikke noe særlig, så sluttet etter 10 mnd)

Høyere utdanning

1. år - Bachelor i ingeniørfag - Industriell Design, tresemesterordning (begynner på 2. semester nå)

2. år - Ikke påbegynt

3. år - Ikke påbegynt

Lenke til kommentar

Videregående utdanning:

1. år - Allmenn

2. år - Øk. allmenn

3. år - Øk. allennn

 

 

Høyere utdanning:

1. til 5. år: Siviløkonom (med et halvårig utvekslingsopphold i USA).

 

 

Yrke: Revisor.

Timelønn: Uinteressant. Fastlønn 400 000 + overtidsgodtgjørelse.

Snyltegoder: Treningssenter, mobiltelefon, avis og bredbånd dekkes av arbeidsgiver, samt diverse ymse, som bonuspoeng ved hotellopphold o.l. kan benyttes privat. Dvs. den reelle lønnen er langt høyere.

 

Planlagt etterutdannelse: Master i regnskap og revisjon (MRR), med permisjon fra arbeidsgiver. Da jeg er utdannet siviløkonom med opparbeidet revisjonerfaring kan denne utdannelsen tas på 1 år. 60 % av bruttolønn innberettes under studie, mot at jeg kontraktfester meg til arbeidsgiver over en avtalt tidsperiode.

 

Fremtidsutsikter: Up or out. Opprykk og progresjon er forventet og budsjettert av arbeidsgiver.

 

Hvordan har jeg kommet meg der jeg er: Skolelys med et pent karaktersnitt. Ansatt like i starten av 5. kull, (noe som forøvrig ikke er uvanlig blant mine likesinnede).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Videregående skole:

1. år - Vg1 Teknikk og industriell produksjon

2. år - Vg2 Maritime Fag

3. år - Vg3 Påbygging til generell studiekompetanse

4. år - Vg3 Matroslærling (var ikke noe særlig, så sluttet etter 10 mnd)

Høyere utdanning

1. år - Bachelor i ingeniørfag - Industriell Design, tresemesterordning (begynner på 2. semester nå)

2. år - Ikke påbegynt

3. år - Ikke påbegynt

 

Hvilken skole går du ingeniør på ?

Lenke til kommentar

Videregående skole:

1. år Allmennfag - GK

2. år Allmennfag - VK1

3. år Allmennfag - VK2

 

Høyere utdanning

1. år Allmennlærerutdanning

2. år Allmennlærerutdanning

3. år Allmennlærerutdanning

4. år Allmennlærerutdanning

5. år Engelsk bachelor

6. år Engelsk bachelor

7. år Engelsk master

8. år Engelsk master (ferdig våren 2013)

9. år PPU (foråpentlig ferdig våren 2014)

 

Nåværende jobb inkl. timeslønn: Kundebehandler, 50% ved siden av studier. 260.000 kr i året.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Videregående skole:

1. år Teknikk og Industriell produksjon

2. år Produksjon og Industriteknikk

3. år IKT-servicefag

4. år Lærlingtid IKT sevicefag

5.år Lærlingtid IKT sevicefag

 

Høyere utdanning.

Ingen men vurdere det kansje.

 

Nåværende jobb inkl. timeslønn: Arbeidsledig for øyeblikket man har jobbet i både industrien og med It.

Lenke til kommentar

Videregående skole:

1. år Salg og Service GK

2. år Salg og Service VK1

3. år Lærling Forsvaret (vekterfaget) 1.år

4. år Lærling Forsvaret (vekterfaget) 2. år

5. år Lærling butikkfaget 1. år

6. år Lærling butikkfaget 2. år

 

I tillegg til HV-kurs som gir stilling som jallabefal når de har behov for det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...