Gå til innhold

Anbefaling; Whose line is it anyway?


Anbefalte innlegg

Kom over Whose line is it anyway? med en tilfeldighet, og selv om jeg var i tvil om hvor bra det ville være har jeg så langt endt opp med å se tolv episoder i strekk. Konseptet er helt enkelt: Ta fire folk, gi dem oppgaver som å lage en sang, drive en nyhetssending, være på datingshow osv og la dem improviser alt sammen. Kan ikke huske forrige gang jeg har ledd så mye. Kjipt det ikke lages flere episoder (ennå?), men serien er fortsatt populær, så hvem vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, programmet er svært underholdende. Har sett flere av dem, både hele episoder og små enkle klipp. Når det er sagt, så virker det ikke ut som interessen er så stor for slike programmer lenger. Et eksempel på dette er Drew Carey's Improv-A-Ganza, som er en klone av Whose line. Mange av de mest populære lekene var med, og de mest kjente fra Whos line som Drew Carey, Ryan Stiles, Jeff B. Davis, Colin Mochrie og Greg Proops, var også med i Improv-A-Ganza. Selv likheten ble showet kanselert etter en skarve sesong.

Lenke til kommentar

Det er nok godt mulig det ikke er så stor interesse for slike programmer nå, men det har også en del å si at de får det "rett". Bare det å bytte ut en person kan gjøre mye for kvaliteten. Det som gjør Whose line is it så bra er at det er så bra kjemi mellom deltagerne. Kanskje spesielt mellom Ryan Stiles og Colin Mochrie siden de er faste, men også Wayne Brady er viktig å ha med. Sistemann er litt mindre viktig, men jeg foretrekker Denny Siegel. Delvis fordi hun er svært morsom og har bra kjemi med resten, og delvis for å få litt variasjon, og ikke bare menn. Men har ikke sett Improv-A-Ganza ennå, så kan nok ikke uttale meg om det. Får vel se om jeg finner den nå. :)

 

Edit: Tok en rask titt på Improv-A-Ganza, men det ble for kjedelig for min smak. Scenen er alt for stor, og er for langt unna publikum. Det gjør at publikum blir sittende for seg selv, og det føles ikke som de er en del av showet. Less is more, som man sier. Om de heller går tilbake til et knøttlite studio som i Whose line kan det nok fortsatt bli bra, men det er nok en god del ting som må stemme.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haha, ja den er utrolig morsom! Har også Colin som favoritt, noe jeg tror de fleste har. Han og Ryan sammen er best, og spesielt på sound effects-spillet. Men når det kommer til sang, og etterligning av kjente personer, er Wayne best uten tvil. Utrolig dyktig kar når det kommer til improvisert sang, og han får virkelig rimene til å passe.

 

Har sett en del bloopers, og de kan være minst like morsomme som serien selv :D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå sett hele den amerikanske serien fra start til slutt. Begynte å gå ganske lei på slutten, og spesielt siden mange av vitsene var de samme hele veien. Når de leker film (movie style) er det mange kategorier som går igjen til stadighet (western, romance, sci-fi osv), og Wayne sang som Michael Jackson og James Brown minst tre ganger hver (i tillegg til begge to samtidig.) Men likevel er det absolutt å anbefale. De siste episodene var slettes ikke dårlige, så ser man de i tilfeldig rekkefølge blir man nok fornøyd uansett. Men husk å spre det litt utover, så du ikke går så fort lei. Ikke ta to, tre sesonger i uken som visse andre... :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei dæven... det blir flere sesonger! :D Og det med Ryan, Colin og Wayne, så klart. Drew er derimot byttet ut med Aisha Tyler fra blandt annet Archer. Aner ikke hvem det er, men samme det. Drew var aldri så viktig uansett. Den engelske programlederen gjorde jo en like grei jobb. :)

 

http://www.ign.com/articles/2013/03/01/the-cw-brings-back-whose-line-is-it-anyway

Lenke til kommentar

Mener jeg leste at Drew ikke hadde hørt noe om denne gjenforeningen av Whose Line. Noe som høres rart ut, trodde Ryan og Drew var gode venner egentlig. Drew var ikke den beste i selve sketsjene, men han passet fint som programleder, og ganske easy target for de andre i showet.

 

Tror man blir å savne Drew Carey litt i den nye, men vi får se! Colin, Ryan og Wayne er kjernen, så får vi håpe de gjør det bra. Stoked! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...