Gå til innhold

Apple patenterer ny skjermpenn


Anbefalte innlegg

Apple begynner virkelig å merke effekten av at Steve Jobs sin bortgang. Først lanserte de et 7" nettbrett, noe som Jobs mente aldri ville skje og nå lanserer de mulig et nettbrett med mulighet for penn, noe Jobs også mente var ubrukelig.Jeg tror således ikke Apple vil lansere et slik brett, men kun ønsker å patentere teknologien slik at de kan stoppe andre produsenter eventuelt tjene penger på å lisensiere teknologien.

 

kunne ikke ha vært mer enig, men før Jobs sin bortgang, sa han at de ikke (og det under noen omstendigheter) skulle tenke "hva ville Steve Jobs" ha gjort. Riktignok tenker de ikke som han, og det kan muligens straffe seg rent økonomisk-sett i fremtiden. Det er jo bare å se hvordan AAPL aksjen beveger seg ;) Den var strabil og var en fin investering rundt lanseringstider (short-sale), men den egner seg ikke like godt til det lenger :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten vil Apple lansere et produkt som bruker teknologien, eller så vil patentet bli liggende dødt i arkivene til USPTO.

 

Vil ikke det si at det ikke blir umulig om andre firma ønsker å bruke teknologien? Det er da vel heller ikke bra?

 

Uten at jeg vet helt hva teknologien/patentet går ut på, virker det for meg som en unge som karer til seg alt den kan "tilfelle man får lyst til å leke med det senere". Ingen andre skal få! Men det er problemet med patenter. Jeg skjønner konseptet med at noen vil ta patent på ideen sin, men noen ganger virker det bare for generelt (fjernt).

Lenke til kommentar

Apple begynner virkelig å merke effekten av at Steve Jobs sin bortgang. Først lanserte de et 7" nettbrett, noe som Jobs mente aldri ville skje og nå lanserer de mulig et nettbrett med mulighet for penn, noe Jobs også mente var ubrukelig.Jeg tror således ikke Apple vil lansere et slik brett, men kun ønsker å patentere teknologien slik at de kan stoppe andre produsenter eventuelt tjene penger på å lisensiere teknologien.

 

Patentsystemet er ødelagt. Det fungerer overhodet ikke slik det opprinnelig var tiltenkt. Tanken var jo at det skulle gi oppfinneren lønn for strevet. Men i dag så er patenter salgsvare og brukes aktivt for å sabotere for konkurrenter. "Use it or lose it" burde gjelde for patenter. Desverre er det veldig sterke lobbyistkrefter som vil sørge for å opprettholde status quo.

 

Når det brukes mer penger på advokater enn det brukes på forskere og utviklere, da er man ute å kjører...

 

Lenke til kommentar

Galaxy Note bruker teknologi fra Wacom, på lisens, så ønsker Apple lykke til om de prøver å saksøke Samsung/ Wacom på dette. Mer nøyaktig enn dagens penner fra Wacom, blir det nok heller ikke. Kanskje like, men ikke målbart mer. Lurer også på hvor Apple har gjort av trykksensitiviteten "alle" andre har. Det er jo trykkmekanismen som danner energi og signal fra penn til brett. Wacoms penner bruker ikke batteri.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...