Gå til innhold

iPad 4 eller Samsung Galaxy note 10.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er misfornøyd med iOS kan det jo være en god mulighet for å prøve noe annet? I så måte kan jo Note 10.1 være en grei kandidat, iom. at den har penn-funksjonalitet du ikke finner på andre tablets, noe den har fått mye skryt for. Ellers ha jeg ikke prøvd 10.1 selv.

 

iPad 4 har jo en bedre skjerm, men det krever jo langt mer GPU- og batterikraft enn tidligere, noe som gjør tableten både ubehagelig varm og tynge enn tidligere. Det beste er vel kanskje å lse noen grundige tester av Note 10.1 og se om du tro den er noe for deg? Hvis det er noe spesielt du lurer på som ikk er nevnt i tester, er det sikkert noen på forumet som har tableten som kan svare deg konkret på mer konkrete spørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg vil uten tvil anbefale iPad, men om du er misfornøyd med iOS så er det vel nesten ikke noe å tenke på engang? Da går man for Android.

Men husk at samspillet mellom enheter er ett av Apples sterke punkter, noe du kommer til å merke hvis du har iPhone fra før av. Tror du kommer til å bli positivt overrasket over dette samspillet.

Men det er noe du må se selv. Hvor mye misliker du egentlig iOS?

 

Anbefaler deg å ta deg en tur i butikken og prøve iPad samt galaxy tab. Du bør også sjekke ut noen Windows 8 nettbrett. De er verdt å ta en kikk på ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes iOS er helt OK, det er ikke sånn at jeg ikke kan ha noe annet enn iOS. Å en ulempe med iOS er det der j**** itunes, hvis du ikke oppdaterer telefonen din fra samme PC som den du brukte først så blir alt slettet. Å flytte musikk over til Android baserte enheter er bare å klikk og dra.

Endret av EryMax
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt masse forskjellige nettbrett, og foreløpig har jeg ikke funnet noen som dekker alle mine ønsker, men synes Galaxy Note 10.1 er det som kommer nærmest. Ulempen er skjermoppløsningen. Betyr skjermoppløsning mye, så er iPad med retinaskjerm det beste alternativet. Hvis ikke dette ikke er av avgjørende betydning, tror jeg du kommer til å bli veldig fornøyd med Galaxy Note 10.1.

Lenke til kommentar

Skjermoppløsning er ikke så veldig avgjørende, men hvordan nettbrettet fungerer og tilgangen til apper. Jeg fikk også veldig sansen for at man kunne bruke penn på Galaxy Note 10.1

 

Jeg begynte selv med ipad, men gikk grundig lei etter et par uker. Og det er som du sier begrensningene i iOS som gjør forskjellen. De irriterte meg grenseløst. Video var det verste. Dernest hvordan bilder håndteres, og også hvor elendig mailklienten var.

For en drøy måned siden kjøpte jeg meg et Galaxy Note 10.1. Dårligere skjermoppløsning enn ipad'en, men fungerer helt fint med mindre man sitter med nettbrettet 15 centimeter fra øynene. Jeg har nå et 32 GB minnekort i den, og det er en fryd. Penna bruker jeg ikke særlig ofte, men den kommer til å bli flittig brukt i forbindelse med møter hvor jeg gjør notater (og da følgelig ofte må lage diverse skisser, tabeller og annet sammen med tekstnotatene). Filmer/TV-serier og annet overfører jeg enkelt med drag/drop fra PC. Det er en fryd å slippe å gå via itunes, og formatstøtten er upåklagelig. Skjermen er også langt bedre egnet til underholdning enn hva ipad-skjermen er. På ipad, med sitt 4:3-format, må du innfinne deg med at store deler av skjermen går med til svart stripe over og under filmen/serien. På Note er det minimalt som går til spille. Siden jeg er ofte på farten på både buss, tog og fly er det svært greit å ha en såpass god underholdningsplattform.

Lenke til kommentar

Jeg begynte selv med ipad, men gikk grundig lei etter et par uker. Og det er som du sier begrensningene i iOS som gjør forskjellen. De irriterte meg grenseløst. Video var det verste. Dernest hvordan bilder håndteres, og også hvor elendig mailklienten var.

For en drøy måned siden kjøpte jeg meg et Galaxy Note 10.1. Dårligere skjermoppløsning enn ipad'en, men fungerer helt fint med mindre man sitter med nettbrettet 15 centimeter fra øynene. Jeg har nå et 32 GB minnekort i den, og det er en fryd. Penna bruker jeg ikke særlig ofte, men den kommer til å bli flittig brukt i forbindelse med møter hvor jeg gjør notater (og da følgelig ofte må lage diverse skisser, tabeller og annet sammen med tekstnotatene). Filmer/TV-serier og annet overfører jeg enkelt med drag/drop fra PC. Det er en fryd å slippe å gå via itunes, og formatstøtten er upåklagelig. Skjermen er også langt bedre egnet til underholdning enn hva ipad-skjermen er. På ipad, med sitt 4:3-format, må du innfinne deg med at store deler av skjermen går med til svart stripe over og under filmen/serien. På Note er det minimalt som går til spille. Siden jeg er ofte på farten på både buss, tog og fly er det svært greit å ha en såpass god underholdningsplattform.

Jeg gikk lei av iPaden på elkjøp etter 5 minutt, å Galaxy Note sto jeg lenge å holdt på med. Jeg har pappas iPad 1 når han er på sjøen å jeg er lei allerede. Jeg er så lei av at det eneste jeg kan se av nett TV er quick time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...