Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Januar 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Somebody That I Used To Know!

 

Denne typen minnet meg om en jeg "kjenner" fra før!

Antar at inspirasjonen er hentet fra en viss rollefigur, som en viss guvernør i USA, er kjent for!

"I'll be back", er en kjent frase i den sammenheng...

De holder visst på å lage en ny film med denne figuren, mulig de kaller den "Geriator"..........., alderen setter vel sitt preg......

post-251380-0-03013900-1359138181_thumb.jpg

Olympus E-420 og Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm1:3.5-5.6

Brennvidde: 14 mm

Lukkertid: 1/160 s

Blender: f/5

ISO: 100

Denne låten rant meg i hu:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fikk gått meg en tur og testa nyeste bidraget til objektivsekken, Samyang 7.5 i dag. Føler meg tappet for inspirasjon til tross for at fotolysten definitivt er til stede. Det virker som om jeg har nådd et punkt hvor jeg ikke klarer å bli mer enn middels fornøyd med bildene mine. Uansett. Her er en "remake" av et eldre bilde jeg hadde bare denne gangen ble det i farger.

 

8415503596_9d6a65c7e6_b.jpg

Lenke til kommentar

Flotte bilder her inne.

Et spm om forumet. Hvorfor er det sånn at Egil (og andre som linker på samme måte) sitt bilde vises innenfor forumrammen, altså mindre enn det er lagt ut, og jeg ikke kan klikke på det for å få se det i riktig str men må høyreklikke og velge "åpne bilde" for å få sett det i den str det er lagt ut i. Mener jeg før kunne klikke med musehjulet for å åpne disse i ny fane for å se dem i riktig str. Nå kan jeg ikke det lenger.

..

Prøvde noen forskjellige skin, om jeg velger de andre så vises bildet større, men må allikevel gjøre sånn som over for å se stort.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

... Føler meg tappet for inspirasjon til tross for at fotolysten definitivt er til stede. Det virker som om jeg har nådd et punkt hvor jeg ikke klarer å bli mer enn middels fornøyd med bildene mine. ...

 

Da bør du prøve å lære hvordan du tar enda bedre bilder. :) Noe jeg har hatt veldig nytte av den siste uka, er å se på "Blind critique"-episoder på The Grid med Scott Kelby m/gjester. Har også registrert meg på 500px, og fått masse nye favorittbilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flotte bilder her inne.

Et spm om forumet. Hvorfor er det sånn at Egil (og andre som linker på samme måte) sitt bilde vises innenfor forumrammen, altså mindre enn det er lagt ut, og jeg ikke kan klikke på det for å få se det i riktig str men må høyreklikke og velge "åpne bilde" for å få sett det i den str det er lagt ut i. Mener jeg før kunne klikke med musehjulet for å åpne disse i ny fane for å se dem i riktig str. Nå kan jeg ikke det lenger.

..

Prøvde noen forskjellige skin, om jeg velger de andre så vises bildet større, men må allikevel gjøre sånn som over for å se stort.

 

Samme her, tror det har noe med hvilken oppløsning de bruker på bildene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Samme her, tror det har noe med hvilken oppløsning de bruker på bildene.

 

Jeg pleier å gå inn på bildet via flickr -> lightbox -> view all sizes -> 1024 som lengste side(ved landskapsformat) -> høyreklikker på bildet -> vis bilde -> kopierer ulr-en og setter inn i posten ved bruk av "sett inn bilde-knappen".

 

edit: Takk for tipset forresten Ratleto.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...