Gå til innhold

Vil ha nytt skjermkort.


aQlol

Anbefalte innlegg

Jeg har ett ganske gammelt kort nå: ATI Radeon HD 3870 X2

 

Også er jeg på leting etter et nytt et som ikke koster så masse, jeg har heller ingen peiling på skjermkort i det hele tatt å hadde vært flott om noen kunne fortalt meg hva jeg burde velge, fordeler og ulemper med de forskjellige kortene jeg vurderer. Jeg ser etter et enkelt kort som drar alle spill.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760813

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760515

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759547

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761887

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761939

 

Disse vurderer jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hvilken oppløsning spiller du på, og hva slags fps krever du i spill?

 

Av de kortene du har listet opp vil nok uansett hd 7950 gi deg mest ytelse i spill. Hvis du velger dette vil det nok være lurt å velge en som ikke har referanse-kjøler, men det ser det jo ut som at du allerede har tenkt på :) Det kan også være lurt å velge den versjonen med høyest clock, om du ikke planlegger å overklokke selv.

Personlig ville jeg nok gått for et nvidia-kort, men hvis budsjettet er såpass begrenset er det nok lurest å velge amd, altså 7950, da du får mest ytelse av dette. Men har du mulighet til å øke budsjettet noe vil nok et gtx 670 referansekjølt gi deg mest ytelse og funksjoner for pengene.

Men; er disse de eneste du vurderer, så velg et 7950 :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne fra Netonnet til den nette sum av 2090. 7950 og GTX 660TI er to veldig like kort, men jeg ville valgt GTX 660TI fordi den er billigere samt at du får PhysX som brukes av enkelte spill som Borderlands 2 og Batman tror jeg. GTX 660TI har faktisk 3 fps mere enn 7950 i Battlefield 3 :p

 

Edit: Du får forresten 3 års garanti fra Nvidia mot AMD som har 2 år.

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne fra Netonnet til den nette sum av 2090. 7950 og GTX 660TI er to veldig like kort, men jeg ville valgt GTX 660TI fordi den er billigere samt at du får PhysX som brukes av enkelte spill som Borderlands 2 og Batman tror jeg. GTX 660TI har faktisk 3 fps mere enn 7950 i Battlefield 3 :p

 

Edit: Du får forresten 3 års garanti fra Nvidia mot AMD som har 2 år.

 

Jeg har AMD prossesor, hørt at dem er best med ATI? Hvordan er det? :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne fra Netonnet til den nette sum av 2090. 7950 og GTX 660TI er to veldig like kort, men jeg ville valgt GTX 660TI fordi den er billigere samt at du får PhysX som brukes av enkelte spill som Borderlands 2 og Batman tror jeg. GTX 660TI har faktisk 3 fps mere enn 7950 i Battlefield 3 :p

 

Edit: Du får forresten 3 års garanti fra Nvidia mot AMD som har 2 år.

Du vet at BF3 på ingen måte er en god test? Spillet har jo uendelig mange problemer, bare grafikkmotoren er en clusterfuck uten funksjonell AA.

Dessuten er det flere spill som 660 Ti går i dass på mens 7950 har null problemer:

http://www.hardocp.com/article/2012/12/20/hitman_absolution_performance_iq_review/4

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-vtx3d-hd-7870-black-tahiti-le/27/

Mye av årsaken til at dette skjer er fordi 660 Ti har 24 ROPs og 144GB/s minnebåndbredde, som gjør at ytelsestapet er større enn akeptabelt for et såpass dyrt kort om man ønsker å kjøre på med MSAA.

 

PhysX i spill popper opp en gang i halvåret, og det er oftest en gimmick som ikke leverer det som loves (flytende vann ser ut som gele for eksempel) i beste fall.

 

Garanti kommer an på partneren man kjøper fra, ikke om det er AMD eller Nvidia. ASUS, MSI og Gigabyte har samme garantiperiode på AMD- og Nvidia-baserte grafikkort. Dessuten har vi 5 år reklamasjonsrett på elektronikk i Norge om en vare slutter å fungere, det er ærlig talt bedre.

Den har ingen kommentarer, men hvordan tror du den er til spill som har veldig høy grafikk?

Witcher 2, Metro 2033, Crysis, Crysis 2, og en haug med andre ekstremt tunge spill vil du definitivt ikke kunne kjøre på maks med det kortet uten å ta til takke med lav framerate. På en annen side får du heller ikke kjørt disse spillene på maks med et 7970 GHz Edition, så det er opp til deg om du ønsker å ha veldig pen grafikk eller veldig veldig pen grafikk.

Lenke til kommentar

Witcher 2, Metro 2033, Crysis, Crysis 2, og en haug med andre ekstremt tunge spill vil du definitivt ikke kunne kjøre på maks med det kortet uten å ta til takke med lav framerate. På en annen side får du heller ikke kjørt disse spillene på maks med et 7970 GHz Edition, så det er opp til deg om du ønsker å ha veldig pen grafikk eller veldig veldig pen grafikk.

 

Jeg er ute etter best mulig grafikk for minst mulig penger. Lurer veldig på om jeg skal gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745855. Er dette et lurt valg?

Lenke til kommentar

Du kommer til å bli fornøyd uansett om du hadde gått for et GTX 660Ti eller et HD 7950 kort. Vi snakker ikke natt/dag forskjell her, heller noen få FPS her og der. Det kommer veldig an på spillet.

 

Spill som Battlefield 3 behandler både nVidia og AMD skjermkort ganske likt etter erfaring. Jeg hadde et HD 7950 selv, og yetlsen var utmerket. Dessverre ble kortet ødelagt en uke etter siden det var defekt og jeg fikk tilbake pengene. Jeg skylder ikke på noen for det. Jeg hadde ikke hatt noe imot å beholde et slikt kort.

Uansett, jeg kjøpte meg et nytt skjermkort fra nVidia deretter(et ASUS GTX 670) og jeg har aldri vært mer fornøyd. Holder seg kjølig og yter på omtrent lik linje.

 

Jeg sier det igjen; det har mye å si hvilket spill det er snakk om og hvor mye du ønsker å legge ut. HD 7950 er et utmerket kort for pengene. Ikke så mange kort som kan nærme seg når vi snakker ytelse per krone. Samtidig er nVidia et godt valg om du har råd. GTX 670 er blant de kortene jeg liker best i dag, men det har selvfølgelig en litt stiv prislapp og det er stort sett småpirk når det kommer til ytelse i spill. Heller ikke undervurder GTX 660Ti. Jeg har testet det selv. og det yter overraskende bra. Battlefield 3, Skyrim, det tar det meste og det har en tilgjengelig pris.

 

Konklusjon: Du kommer til å bli fornøyd stort sett uavhengig av ditt valg. HD 7950, GTX 660Ti, HD 7850, disse er alle gode kort.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer til å bli fornøyd uansett om du hadde gått for et GTX 660Ti eller et HD 7950 kort. Vi snakker ikke natt/dag forskjell her, heller noen få FPS her og der. Det kommer veldig an på spillet.

 

Spill som Battlefield 3 behandler både nVidia og AMD skjermkort ganske likt etter erfaring. Jeg hadde et HD 7950 selv, og yetlsen var utmerket. Dessverre ble kortet ødelagt en uke etter siden det var defekt og jeg fikk tilbake pengene. Jeg skylder ikke på noen for det. Jeg hadde ikke hatt noe imot å beholde et slikt kort.

Uansett, jeg kjøpte meg et nytt skjermkort fra nVidia deretter(et ASUS GTX 670) og jeg har aldri vært mer fornøyd. Holder seg kjølig og yter på omtrent lik linje.

 

Jeg sier det igjen; det har mye å si hvilket spill det er snakk om og hvor mye du ønsker å legge ut. HD 7950 er et utmerket kort for pengene. Ikke så mange kort som kan nærme seg når vi snakker ytelse per krone. Samtidig er nVidia et godt valg om du har råd. GTX 670 er blant de kortene jeg liker best i dag, men det har selvfølgelig en litt stiv prislapp og det er stort sett småpirk når det kommer til ytelse i spill. Heller ikke undervurder GTX 660Ti. Jeg har testet det selv. og det yter overraskende bra. Battlefield 3, Skyrim, det tar det meste og det har en tilgjengelig pris.

 

Konklusjon: Du kommer til å bli fornøyd stort sett uavhengig av ditt valg. HD 7950, GTX 660Ti, HD 7850, disse er alle gode kort.

 

Takk :) Jeg gikk for Sapphire Radeon HD 7950 ^^ Håper jeg blir fornøyd.

Endret av aQlol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...